8,7

Uitstekend

49 reviews over Camping Domaine des Mathévies in het Nederlands

Zeker leuk maar ook minpunten

Joost, 2-8-2017

Zeer kleinschalige camping met een hoop faciliteiten. Daar betaal je ook meer voor en terecht. We hebben een zeer ontspannen vakantie gehad, maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Er komen logische wijze veel Engelse gezinnen aangezien de eigenaren Engels zijn. Dit betekend wel dat kinderen tot later op blijft en er om half 11 in de avond nog gegil uit de speeltuin komt van kinderen. Verder hangt er een zeer gemoedelijke sfeer en zijn de foodtrucks ideaal. Wel ben ik ook (terecht) aangesproken door de eigenaaar. Dit was publiekelijk en zeer onvriendelijk. De volgende dag dit ook aangegeven en daarvoor keurig excuses gehad. Hoogzomer brengt veel stress voor mensen die een camping beheren. Wel alleen raar als je na meer dan 2 weken daar te verblijven nog steeds niet als een gast herkent word op een camping van dit formaat. Omgeving is super. Veel te doen en op kleine afstand.
Gereisd familie in juli 2016

Heerlijke camping in een prachtige omgeving

Rita Woudenberg, 1-7-2017

Deze camping ligt in een prachtige omgeving met veel mogelijkheden voor leuke uitstapjes.

Het is een niet al te grote familiecamping, waar het gezellig en rustig is.

Het sanitair is netjes en schoon. De eigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam.

Wij stonden met onze tent op een mooie plek met prachtig uitzicht op de mooie heuvels.

''s Nachts is het oorverdovend stil en ook overdag hoor je voornamelijk de vogels, weinig verkeersgeluiden.

Wij hebben hier in juni 8 dagen gestaan en komen zeker terug! ( en dat doen we niet vaak 😉)

Gereisd met partner in juni 2017

Geweldige vakantie op een heerlijke camping

Gezin met jonge kinderen, 15-10-2016

Domain des Mathévies is een gezellige camping met, in het hoogseizoen, vooral veel gezinnen met jonge kinderen. Het ligt vlakbij het prachtige Sarlat in een rustige en heuvelachtige omgeving vol kleine slingerende wegen die af en toe behoorlijk steil zijn. Er is veel te zien en te doen in de Dordogne.

De plaatsen op de camping zijn erg ruim en onze plaats was aan de zijkanten afgescheiden door struiken en bomen. Wij konden dankzij de bomen heerlijk in de hangmat liggen en ondertussen een oogje in het zeil houden bij de kinderen op de speelweide.

Het sanitair was erg schoon en wij hebben nooit hoeven wachten op een toilet of douche.

Er zijn twee zwembaden. Een badje voor de kleintjes en een groter bad. Het is niet groot, maar groot genoeg voor de camping en er altijd wel een ligbed beschikbaar. We hebben veel gebruik gemaakt van de zwembaden, want het was erg heet tijdens ons verblijf.

De camping verzorgt 's-ochtends broodjes, helaas wel wat laat, maar daardoor begon de dag ook wel relaxed.

In de avond is er elke dag een ander thema, welke wordt bepaald door de foodtruck van de dag. De Creoolse foodtruck was onze favoriet.

De kinderen vonden het de leukste vakantie tot dusver. We gaan volgen jaar ook weer terug. De camping was perfect en we hebben niet alles gezien en gedaan in de Dordogne wat op onze lijst stond.

Gereisd familie in juli 2016

Mooi... maar we komen niet meer terug

Peter D., 7-9-2016

Ik begrijp de positieve reviews, de camping ligt er mooi en verzorgd bij. Mooi aangelegde camping, zwembad is geweldig, keurige faciliteiten.

Helaas was de sfeer bij de eigenaren tijdens ons verblijf bij momenten erg onprettig.

Dat hebben we in week 1 zelf ervaren toen we door de eigenaar op een nare manier ons beschuldigde van 'voordringen' bij de tennisbaan (wij dachten dat deze vrij was, wisten niet dat er andere aan het wachten waren).

We waren ons van geen kwaad bewust en waren direct bereid de anderen voor te laten, maar vooral door de stellige, beschuldigende manier waarop de eigenaar spraak waarbij geen enkele uitleg werd toegestaan, was de toon gezet. De pret die we hadden om te gaan tennissen was daarna eigenlijk wel verdwenen.

In week 2 was bij een stel vlakbij ons hun zoontje van 10 zodanig door de eigenaar toegesproken dat hij de hele avond luid huilend bij zijn moeder zat.

In week 3 kwam een Nederlands stel die bij de balie moest wachten omdat de eigenaresse uitgebreid openlijk en verhit ruzie stond te maken met een campinggast.

Aangezien we op vakantie gaan om te ontspannen en te genieten, zal een bezoek aan deze plek aan ons voorbij gaan.

Natalie McAlpine,

Thank you for your comments and for taking the time to let us know how you feel. Apologies for responding in English as we don't speak Dutch but have translated your review.

I am sorry you were disturbed by fellow campers whose child cried all night. Just as at home children do sometimes become ill and are disturbed at night which is just part of camping.

We welcome all families and several with children who have special needs (disabilities) return every summer because they feel comfortable and relaxed and warmly accepted by clients and staff.

We’re not sure who the ‘rich’ owners you mention are. We’d like to meet them! Like our clients, we work hard and try our best to give good value for money. We have never had heated arguments with campers in public, or for that matter in private either. Our payment system means such discussions are unnecessary and our campers value this.

One of the major factors of camping is being part of a community and this includes considering other people. The tennis court is popular and a player forgetting to return the key to reception, or deciding to do so only after a shower, means limiting other people’s pleasure.

In the same way moving children’s toy tractors and furniture from a communal area such as the sandpit to an emplacement, affects others.

We would never knowingly be rude to our clients and if you felt aggrieved by our tone of voice perhaps we should put it down to the message being lost in translation

Here’s hoping you enjoy your holiday in 2017.

Sssst, niet verder vertellen.

Madelon, 26-8-2016

Heerlijke plek voor jonge gezinnen. Klein en onverzichtelijk, maar met voldoende vermaak. Schoon sanitair, vriendelijke eigenaren, heerlijk eten.

Dit is een blijvertje.

Helemaal top!

Marcel Kolkman, 12-9-2015

De camping is bij uitstek geschikt voor en gericht op, ouders met ( jonge ) kinderen.

Omdat de camping ca. 30 plaatsen heeft is het erg overzichtelijk, maar verrassend compleet en veelzijdig, Verwacht hier geen animatie! Maar dat is ook niet nodig met zoveel kinderen op de camping. Het zwembad is klein maar fijn met goede ligbedden en parasols. Een leuke boomhut en een eenvoudig speelveldje met toestellen. De cosy nook doet zowel overdag als 's avonds idyllisch aan. De omgeving is uiteraard fantastisch met Sarlat op 6km afstand en een overvloed aan kastelen en grotten. En hoewel we er zelf geen gebruik van hebben gemaakt, kun je op de camping bijna elke avond bij een andere food truck terecht die exotische en Engelse ( fish & chips ) gerechten serveert. Wat natuurlijk geweldig is als je niet te vaak wilt koken op vakantie.

Al met al een geweldige camping om zeker nog eens terug te komen

Gereisd familie in augustus 2015

absolute aanrader!

Saskia, 9-9-2015

Het is heerlijk vertoeven op deze camping! We hadden mobile home 3. Deze heeft uitzicht gedeeltelijk over een dal en een veldje walnotenbomen. Patrick & Nathalie zijn zeer vriendelijk, denken met je mee en erg behulpzaam.Vooral een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen, hoewel wij ons met z'n tweeën ook prima hebben vermaakt. Zwembad is aan de kleine kant, maar wij gingen zelf naar de rivier de Dordogne. Voor even snel een frisse duik is het zwembad prima. Zeer mooie omgeving, enige nadeel is dat je gauw 20/30 minuten onderweg bent voor 5km, maar ook dat maken de mooie dorpjes en slingerwegen met prachtig uitzicht helemaal goed!
Gereisd met partner in augustus 2015

Mooie vakantie gehad of fantastische camping

christiaan78, 1-8-2015

Mathevies is een camping waar je helemaal tot rust komt. Er hangt een relaxte sfeer en zeker de cosy nook (het "café"/ontmoetingsplek) van de camping is een lekkere plek om te zitten. Wij zaten vlakbij de speeltuin en onze kinderen (3 en 5 jaar) hebben zich daar prima vermaakt. Ze maken snel vrienden. De camping is overzichtelijk en daardoor geschikt voor kinderen van deze leeftijd.

Het eten dat in de cosy nook wordt uitgeserveerd wordt bereid door zgn Foodtrucks. Echt heerlijk gegeten daar. Van Fish en Chips tot Vietnamees.

De plekken zijn groot en er was plek zat voor onze tunneltent. Bij de cosy nook goede wifi en tijdens onze vakantie reikte dat zelfs tot aan het zwembad.

Een deel van het sanitair was wat gedateerd, maar eigenlijk altijd schoon (wat veel belangrijker is). Als aandachtpunt: het water was niet altijd even warm wat douchen soms wat koud maakt :)

Ik zou deze camping zeker aanraden.

Gereisd familie in juli 2015

Aanrader

Eva Paarlberg, 26-7-2015

Mathévies is de perfecte plek om vakantie te vieren met jonge kinderen. Doordat het een kleinschalige camping is met 30 kampeerplaatsen en een aantal huisjes (wij huurden een mobile home, maar hebben er ook al eens met onze tent gestaan) is het heel overzichtelijk en veilig. Het is ook een heel sfeervolle plek met de oude boerderij die in gebruik is als receptie-, relax- en speelruimte. Het zwembad (goed omheind) is een uitkomst op warme dagen, er is een tennisbaan, speeltuin en een jeu de boules baan. Onze accommodatie was heel schoon, van alle gemakken voorzien, met veranda en een ruime tuin. Ooit hadden wij ons voorgenomen om niet 2x naar dezelfde plek op vakantie te gaan (de wereld is groot en er is veel te ontdekken tenslotte), maar voor Mathévies maken wij graag een uitzondering. Niet in de laatste plaats komt dat ook zeker door de sympathieke campingeigenaren, Patrick en Natalie. Zij zorgen voor de goede sfeer op de camping en geven iedereen het gevoel meer dan welkom te zijn!
Gereisd familie in juli 2015

super gezellige gezinscamping

Pieter en Jolanda, 14-12-2014

Op deze camping voel je je snel thuis en vermaken de kinderen zich uitstekend. Sfeer is erg goed en de camping is overzichtelijk.
Gereisd familie in augustus 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Domaine des Mathévies in Ste.Nathalène (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Domaine des Mathévies zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Domaine des Mathévies scoort een 8.73 uit 10 op basis van 60 reviews.