9,1

Uitstekend

25 reviews over Vakantiehuis La Causerie in het Nederlands

Rustig, schoon en gastvrij

Fam. uit Veenendaal, 5-8-2017

Zojuist terug van 2 weken vakantie in de Gîte met onze kinderen van 18 en 16. Bijzonder gastvrij ontvangen met een bosje bloemen en wat boodschappen die klaar stonden, zo hoef je niet direct door naar de supermarkt, heel fijn! Het huisje was echt superschoon en de keuken zeer compleet ingericht. Van alle gemakken voorzien. Ook zijn er voldoende handdoeken aanwezig. Voor verkoeling kun je terecht in het mooie zwembad, met vrij uitzicht en water van een prettige temperatuur. Wij hebben de hond meegenomen, die er ook heerlijk vrij heeft kunnen genieten van de omgeving, de afgesloten tuin en spelen met Dushi, de lieve huishond. De ligging van de gîte is heerlijk rustig. In het naastgelegen Le Bugue (5km) zijn voldoende supermarkten en restaurants aanwezig. De oude dorpjes in de omgeving van de Dordogne zijn zeer de moeite waard om te bezoeken. Wij hebben direct vanuit het huisje een aantal wandeltochten gemaakt, waaronder de "gele route". Leuke tips (en zelfgemaakte jam) gekregen van gastheer en gastvrouw Evert Jan en Jeanine.
Gereisd familie in juli 2017

geweldig verblijf in uitstekend huisje

familie De Cock, 23-7-2017

We werden na een lange reis hartelijk ontvangen en vonden tegelijk een verwelkomingspakket in ons huisje. (flesje wijn, brood, kaas, boter,..tot zelfs kinderijsjes die al op ons wachten! De ligging was uitstekend, rustig en op minder dan 10min. van supermarkt, gezellig dorpje. in de gîte zelf opgemaakte bedden, zeer complete huisraad, handdoeken... En geen vraag was teveel, ook zeer kindvriendelijk met afgesloten tuin. tegelijk het perfecte evenwicht tss privacy en huiselijkheid. Een Toppertje om deze streek te verkennen. Aanrader!
Gereisd familie in juli 2017

Wat een schitterende locatie!

Dick Zumker, 25-6-2017

Als je hier niet kunt onthaasten, kun je het nergens! Geweldige gite, perfect ingericht (zelfs een weber bbq en echte koksmessen) en een gastvrijheid van de eigenaren die je (helaas) niet vaak meer aantreft. Fijn, groot zwembad, voldoende parasols en bedden en wat een rust.

In de omgeving is genoeg te zien en te doen, een absolute aanrader.

Gereisd met partner in juni 2017

Wij hadden een heerlijke week in deze fijne gite.

Gijs, 18-6-2017

De gite, die compleet is uitgerust, is rustig gelegen in een prachtige omgeving. Vanuit het grote zwembad heb je een prachtig uitzicht over de natuur. De gastheer en gastvrouw hadden gezorgd voor een heerlijk welkomspakket. Erg gastvrij.
Gereisd met partner in juni 2017

Aanrader!

Marijke, 28-8-2016

La causerie heeft ons hartje gestolen. Wij zijn verliefd geworden op deze rustige plaats maar toch helemaal niet ver van alles wat je nodig hebt. Wij hebben uitstappen gedaan deze waren tussen de 30 à 45min. rijden. Wat ook zeer kortbij is zelf op mindere afstand zijn er al bezienswaardigheden en verfrismogelijkheden :-) over het huisje zijn wij zeer tevreden. De eigenaars hadden zelf de tuin nog meer afgezet voor onze uitbrekende beagle. Alles is gewoon aanwezig in het huisje de kleinste details zoals wasmiddel of foliepapier gewoon aanwezig! Het zwembad is echt een toppertje!!! Prachtig uitzicht, goed onderhouden en rustig. Jeanine en Evert-Jan bereidwillig om te helpen maar niet opdringerig. Lekker welkomstgeschenk en heerlijke confituur!!! Kortom niet twijfelen als je een leuk en rustig vakantieverblijf zoekt heb je hem hier bij deze gevonden! Groetjes Sven, Marijke, Maite, Siebren en pootje van Kerkyra
Gereisd familie in augustus 2016

Een echte aanrader!

Peter&antoinette, 17-8-2016

we hebben volop genoten. Het huis waa zeer schoon en volledig uitgerust. Sfeervolle woonkamer, hele goede bedden (electrisch verstelbaar), ruime keuken, grote koelkast, gezellige woonkamer met haard, leuke (wat kleine) tuin. We hebben veel gebruik gemaakt van de bbq. De eigenaren waren zeer vriendelijk en altijd bereid om te helpen. We vonden het heel prettig dat ze precies de juiste balans wisten te vinden tussen belangstelling tonen en privacy gunnen. Het huis ligt heerlijk afgelegen, geen verkeer, maar wel een stadje op minder dan 10 minuten met de auto. Voor ons was het (goed onderhouden) zwembad met prachtig uitzicht echt de topper van de accomodatie. Een ruim zwembad voor ons alleen, omdat er verder geen gasten waren (sowieso heeft De Causerie maar max. 8 gasten!)

In de omgeving is genoeg te doen; wij hebben mooie mountainbike tochten gefietst, heel mooi, wel conditie en ervaring nodig. Echt een aanrader deze plek!

Peter&Antoinette

Gereisd familie in augustus 2016

Zeer goed

Yvonne, 5-8-2016

Wij hebben hier 2 wkn genoten! Fantastisch weer, veel gezwommen. Onze jongens (5 en 7 jaar oud) hebben hier goed leren duiken! Mooi zo'n privé zwembad. Wij zijn hier echt tot rust gekomen, fraaie omgeving, goed huisje. En niet te vergeten de gastvrijheid van Evert Jan en Jeanine: frites bakken, gids spelen en dankzij Jeanine snel een afspraak met een Franse wonderdokter. Merci beaucoup mes amis! Yvonne, Thijs, Ties en Siem
Gereisd familie in juli 2016

Uitstekend

Maaike, 3-8-2016

Heerlijke plek als je tot rust wilt komen in de natuur; fantastisch zwembad. Zeer vriendelijke en behulpzame eigenaren.
Gereisd familie in juli 2016

super accomodatie

Miranda, 11-8-2015

de gite, ligt verborgen op "de berg" in een kleine hameau met ca. 4 andere huisjes. Het huis is uiterst compleet ingericht met een kleine open woonkamer, eethoek keuken en badkamer op de begane vloer. Op de etage zijn twee ruime slaapkamers met zitje. De tuin is omheind, veilig voor kind of viervoeter. Langs de woning komt nauwelijks verkeer. De inboedel is zeer compleet met als luxe een wasmachine, vaatwasser, oven, magnetron en tv/dvd met nederlandse zenders. Op een minuutje lopen is het heerlijke zwembad, waar het goed toeven is in het verwarmde water of op het zonnebed. De omgeving is zowel voor cultuur als natuurliefhebbers aan te raden. Kastelen, grotten, gezellige dorpjes in overvloed. Tips bij de vriendelijke eigenaren die je op verzoek met raad en daad bijstaan, maar ook je privacy respecteren. In september 2014 hebben we de gite voor het eerst gehuurd. In mei 2015 zijn we al teruggekeerd, nu voor twee weken. Er viel niets tegen. Integendeel! Zie ook hun site en gastenkamers.
Gereisd met partner in mei 2015

Heerlijk ontspannende vakantie achter de rug

Erik en Heidi, 31-7-2015

We verbleven één week in het vakantiehuisje en daarna 3 nachten in de gastenkamers en hebben de hele tijd genoten van ons verblijf. Zowel het huisje als de kamers zijn heel verzorgd en van alle comfort voorzien (tv, video, wifi, wasmachine, afwasmachine). La Causerie is super rustig gelegen en heeft een mooi en groot zwembad ('s avonds wordt het afgedekt, dus het water blijft lekker warm). Jeanine en Evert-Jan zijn heel sympathiek en zeer attent (bv. bij aankomst vind je een fles wijn, sinaasappelsap, confituur, brood, kaas,... in de koelkast, zo hoef je niet meteen inkopen te doen). Le Bugue ligt op 5km en hier vind je een grote supermarkt, leuk Perigord-marktje op dinsdag, lekker ijs op de markt,... Prima gelegen om binnen een straal van 30 km heel wat uitstapjes te kunnen doen (Sarlet, Limeuil, Castenaud, Les Eyzies, kajak op Vezere en Dordogne,...). Het is een toeristische regio, wat je niet merkt in La Causerie zelf (heerlijk rustig) maar wel wanneer je uitstapjes maakt (druk).
Gereisd familie in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis La Causerie in Savignac de Miremont, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis La Causerie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis La Causerie scoort een 9.13 uit 10 op basis van 26 reviews.