8,8

Uitstekend

13 reviews over Camping Le Montant in het Nederlands

Heerlijk, rustig, frans genieten

Familie, 8-8-2017

Mooie kleinschalige rustige franse camping. Mooie huisjes, goed onderhouden, heerlijk zwembad. Ontspannen sfeer. Volledig frans, enkele nederlanders, veel rust en franse animation + 1 x per week gezamelijke maaltijd erg leuk.
Gereisd familie in augustus 2017

Heel fijn.

Kuipers, 6-7-2015

We kunnen kort zijn.......veel fransen,vinden wij HEERLIJK. Aardig personeel,fijn huisje,rustig gelegen,geweldig zwembad en prachtige omgeving!
Gereisd met partner in juni 2015

Geweldige camping aan rand van Sarlat

Fam. de Kleuver, 30-6-2015

Voor de eerste keer hier geweest, we huurden een gite comfort zeer mooi gelegen aan de rand van de camping,tip top in orde.Enig minpuntje wat we kunnen noemen is het afwezig zijn van een fijn relax stoel!Wel waren er lig bedden.

Camping is zowel voor rustzoekers als voor diegene die er op uit willen zeer geschikt.

We hebben genoten van het zwembad met jacuzzi en verwarmd binnen zwembad.

Personeel zeer vriendelijk,kortom wij vonden het een fijne camping.

Gereisd met partner in juni 2015

Super camping !

Gerard Daniel, 11-3-2014

Wat een mooie camping; mooie ligging, niet te groot/massaal, hele mooie ruime plaatsen met zon én schaduw, fantastische zwembaden met glijbanen. Inderdaad een meer Franse camping maar dat hebben wij liever dan een Nederlandse camping in Frankrijk. Kinderen vonden moeiteloos aansluiting bij Franse vriendjes al ging de communicatie dan vaak via gebarentaal maar daar was het plezier eerder groter om. Bij het zwembad werden juist handdoeken weggehaald van een groep Fransen !

Personeel vriendelijk en behulpzaam al praten de meesten amper Engels. Animatie ook in het Frans maar onze zoontjes (8 en 10) hebben zich prima vermaakt met de voetbaltoernooitjes en andere activiteiten.

Omgeving ook erg mooi, Sarlat hele leuke plaats en veel te doen in nabije omgeving (kastelen, grottendorp, kanoën etc.)

Normaal gesproken gaan we ieder jaar naar een andere camping maar dit jaar wordt het toch weer drie weken Le Montant !

Mooie camping. Vooral Franse bezoekers

Max_5, 7-1-2014

Camping ligt bovenop een heuvel "The big up" was een deel van de routebeschrijving. Wij noemde het de achtbaan. Het uitzicht vanaf de heuvel is geweldig mooi.

Maar zorg dat je een plek hebt onder de bomen. Onze kampeerplek was klein en in de zon. We hebben de 48 graden gehaald in de tent, dat is te heet.

Op de camping zijn vooral Fransen en Franse kinderen. Onze eigen kinderen (9 en 11) hadden daardoor geen aansluiting. Ook alle animatie is in het Frans.

De zwembaden (3 stuks) zijn mooi. Sanitair is netjes schoon.

Vanwege de hoge temperatuur met het tekort aan schaduw en het tekort aan speelkameraden zijn we eerder weggegaan.

De omgeving is geweldig. Sarlat is leuk. Je kan veel kastelen bezoeken, grotten, kano varen etc.

Gereisd familie in juli 2013

Heerlijke kleine camping met alle voorzieningen

horst70, 31-8-2013

De camping ligt boven op een heuvel, daardoor prachtig uitzicht. De campingplekken zijn zeer ruim met veel schaduw en met eigen kraan. Restaurant heeft een beperkte keuze maar goede kwaliteit. Er staan voornamelijk fransen, maar dat vinden wij juist een voordeel. Het personeel spreekt alleen frans maar is zeer vriendelijk en behulpzaam. Zwembad met glijbanen en de grote trampoline waren plekken waar de kids het meest te vinden waren. De animatie was ook in het frans maar zeer aktief met veel aandacht verzorgd.. De middag zumba lessen waren zeer in trek. Ook de live muziek een keer per week was leuk! Goede verhouding tussen rust en wat vermaak.
Gereisd familie in augustus 2013

Hoge beoordeling niet objectief!!

Naomi, 9-8-2013

In januari een camping plaats besproken. In augustus een van de kleinste en slechtste lekken gekregen. Hond van de buren plast in onze bosjes dus we kunnen maar op 1 plaats zitten anders ruiken we de urine van de hond. Kinderen zijn alleen vriendelijk als je Franstalig bent, mijn zoontje van zes doet zijn best maar wordt weg gepest. Drie schaafplekken en blauwe bulten verder. S' ochtends worden de bedjes gereserveerd door handdoeken van pubers bij het zwembad. De gehele dag niet te bekennen. Niemand die toezicht houdt. S'avonds word er tafels gereserveerd drie dagen van te voren. Ook al is er niemand in het al la cart restaurant je mag er niets bestellen. ook al is er plaats verderop in het restaurant. Na veel aandringen plaats na een uur in het restaurant intussen hadden wij al gegeten kunnen hebben.

Slechtste camping ooit!

Gereisd familie in augustus 2013

Geen 4 sterren waard

elke_bauwens, 5-8-2013

-Onvriendelijk onthaal: geen uitleg over de praktische zaken van de camping, bij aankomst alleen gezegd welke standplaats we hadden, bij vertrek ook niet naar welbevinden gevraagd

-Vooral Fransen, vaak onvriendelijk, ook moeilijk voor kinderen om vriendjes te maken

-Voorstelling van animaties op zondagavond (met gratis drankje):volledig in het Fr (ook geen woordje Eng, hoewel toch aantal andere nationaliteiten)

-Veel animaties: kinderanimatie v.a. 6 j. (gevarieerd maar alleen Fr.), aquagym, zumba, avondanimaties (vrij laat, elke avond nog laat lawaai)

-Mooie zwembaden en leuke glijbanen. Vloer rond zwembad doet pijn aan voeten

-Sanitair is vrij proper, maar veel te weinig wc’s en douches

-Warm water (zonder jeton)

-Vaak loslopende honden (werd door niemand op gereageerd)

- Geen winkel, wel brood (stokbrood niet lekker)

- mooie speeltuin, wel recht in zon

-geen controle wie op en van de camping gaat

-leuke bezienswaardigheden in buurt

-restaurant vrij lekker en niet duur (weinig keuze)

Zeer fijne camping

E, 5-8-2012

De camping ligt een stukje buiten Sarlat. Bij aankomst vallen meteen de mooie speelvelden, het zwembad en de receptie op.

De plaatsen zijn ruim en wisselend schaduw/zon. Beide sanitairhuizen zijn echt schoon maar het nieuwe huis had toch onze voorkeur ivm keuze kouw/warm water bij de wastafels. Het sanitair heeft geen 10 gekregen omdat er wat dingen in de douches ontbraken (een plankje, een haak om de douchekop op te hangen) maar de rest was in orde en schoon!

Het zwembad is heerlijk en door dat er meerdere baden zijn is het rustig genoeg in het water. Officieel mag je geen wijde zwembroek maar er wordt niets van gezegd.

Het restaurant is ook super. Je kunt er erg lekker eten voor een redelijke prijs (3 gangen keuze menu voor 14,50) maar de (afhaal)pizza's waren wat minder.

In de omgeving is ook veel te doen. De zaterdagmarkt in sarlat zelf is (te) druk. Andere leuke plaatsen waren Domme, Beynac, Gimel (watervallen, wat verder rijden) en les Eyzies.

Gereisd met partner in juli 2012

Prachtige, rustige camping

Marlies, 4-10-2011

Mooie terrassencamping, hadden een houten chalet, schoon en prima onderhouden, geen luxe maar een prima basis met een prachtig uitzicht.

Mooi zwembad, zowel binnen als buiten met jaccuzi. Genoeg speel- en recreatiemogelijkheden voor kleine kinderen.

Aangezien wij in het naseizoen hier waren was het heerlijk rustig maar is volgens mij zo wie zo een rustige en ruim opgezette camping.

In de omgeving is veel te doen!

Gereisd familie in september 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Montant in Sarlat (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Montant zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Montant scoort een 8.82 uit 10 op basis van 133 reviews.