8,4

32 reviews over Camping Le Val d'Ussel in het Nederlands

caravanpark

monique, 10-5-2017

Dit is geen camping maar een stacaravanpark. Niks mis mee als je dat leuk vindt. Zwembaden erg klein voor zo'n groot park. In voorseizoen is zwembad verwarmt. Mooi vismeertje met voorn en karpers. Stacaravan van touroperator was jaren 80: bruin met beige van binnen, geen trapje (afstapje van 0,5 meter) en een terras waar de planken omhoog staan. Kan echt niet meer touroperator!!! Omdat ik niet een week in een donkerbruin hol wilde zitten heeft de receptie me een andere lichte caravan aangeboden met terras. Pluim voor de receptie van de camping!
    Gereisd met partner in mei 2017

Nooit meer

Moerman, 24-8-2016

Deze camping is helaas een trailerpark geworden, dwz, er staan alleen nog maar stacaravans (van verschillende organisaties), het aantal vrije plekken waren er hoogstens 10 en vaak stonden daar ook nog campers. Als ik dit geweten had was ik hier niet naartoe gegaan, de website echter doet nog steeds vermoeden dat er nog steeds gekampeerd wordt. Afijn. Pluspunten: mooi zwembad (hoewel de steentjes rond de zwembaden gewoon zeer deden aan je voeten, zo scherp), zeer goede visvijver met karper en baars en voorn, leuke animatie voor volwassenen, eten in het restaurantje was prima, gelegenheid voor massages en beautybehandelingen en kapper, broodservice (helaas alleen op bestelling), winkeltje heel de dag open, supermarkten in Sarlat op 6 km. Minpunten: alleen maar stacaravans, terrassencamping 2.0 (dus echt hele steile hellingen, voor kleintjes niet aan te raden!), stacaravans beneden heel erg dicht op elkaar (type rijtjeshuizen), geen noemenswaardig dorpje in de buurt, Proissans stelt niets voor, dus altijd met auto op pad ipv een lekker wandelingetje in de omgeving (maar dat is natuurlijk voor iedereen anders), brood dus alleen op bestelling, kinderanimatie alleen in het Frans, terwijl de camping behoorlijk Engels georienteerd is. Wij raden deze camping, die in onze ogen dus geen camping is maar een stacaravanpark, niet aan. Of je moet hier natuurlijk speciaal naar op zoek zijn!
    Gereisd familie in augustus 2016

Heerlijke vakantieplek

fam Van Dijk, 8-8-2016

Rustige plek (geen drukke wegen langs de camping), maar wel op korte afstand van verschillende steen/dorpen/activiteiten. En heel goed bereikbaar.

Mooie omgeving, geschikt om te wandelen en zeker ook te fietsen.

Sarlat is heel dicht bij, net als Dordogne en verschillende leuke attracties (speelparken) en bezienswaardigheden (kastelen, musea).

Camping is leuk voor kinderen (wel hoogteverschillen). Onze kinderen (6 en 8 jaar) vermaakten zich op de camping in het zwembad, bij trampoline en met tafeltennis.

Wat wij heel leuk vonden, is dat er niet alleen maar Nederlanders zijn, maar juist veel Fransen en andere nationaliteiten. Gaf ons extra vakantiegevoel. Medewerkers spreken overigens wel Engels.

Het is meer een stacaravanpark dan een camping, maar meeste plaatsen zijn ruim en mooi en het zijn niet echt de 'caravan-straatjes'.

Gereisd familie in juli 2016

Mooie kleinschalige Camping!

Henk, 7-8-2016

Als je rust wil is dit een ideale camping! Geen feesten of schuimpartys!

Klein animatie team dat savonds wel wat organiseert, maar om 22:00 kun je een speld horen vallen!

Mooie uitvalsbasis in de Dordogne, al moet je dit wel met de wagen doen!

Sarlat is de dichtstbijzijnde stad op een kwartiertje rijden!

Wel is dit een terassencamping, daar staan mooie ruime plaatsen tegenover!

Eigenlijk geen minpunten! Kinderen beleven een mooie vakantie, maar vanaf een jaar of 11 zijn ze hier wel uitgespeeld!

Al met al een heerlijke vakantie!

Gereisd familie in juli 2016

Nooit meer!

Ans Serraarens, 12-7-2016

Het zwembad was goed, caravan vochtig en niet schoon, WiFi een ramp zelfs met het kopen van een abonnement géén WiFi ligging van de camping is goed. Wij zijn drie dagen eerder vertrokken.
      Gereisd met partner in juni 2016

Gezellige kleine terras camping

Eveline, 20-3-2016

Wij hebben met onze 3 kinderen (7, 5 en 1 jaar) een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Stacaravan met 3 slaapkamers, top. De reisorganisatie had 2 fantastische mensen als reisleiding op de camping gezet. Stacaravan was al wat ouder, maar bij ieder mankement kwamen ze t oplossen.

Jammer vonden wij wel dat de animatie alleen in t Frans is en je niet zo n dorpje in loopt. Voor onze kinderen was de camping groot genoeg. Ze konden veel dingen zelfstandig doen, zoals brood/ijsje kopen, naar de speeltuin en even naar n vriendje toe. Onze caravan stond aan t begin Vd camping. Veel caravans stonden wat hoger en we kunnen ons voorstellen dat dat niet altijd fijn is. In 2016 zou het zwembad een renovatie ondergaan en kwamen er glijbanen bij.

Gereisd familie in juli 2015

Mooie rustige camping. Gedoseerde aciviteiten.

Peter hubse, 31-1-2016

Mooie mobile home van touroperator.

Niet goed : tikkie ver van dordogne. Voordeel is de rust

Gereisd met vrienden in juli 2015

Sobere camping

Wendy, 31-7-2015

Camping vrij eenvoudig, geen 4 sterren waard naar mijn idee. Speeltuintje had wat groter gekund. De trampoline is leuk voor de kinderen. Veel jonge kinderen, leeftijd tussen 10 en 12 waren er niet veel. Ook niet zo veel Nederlandse kinderen. Restaurant nodigt niet echt uit, prima om alleen wat te drinken. Wij zaten in mobile home van Franse organisatie, was netjes en schoon. Stond alleen pal in de zon. Camping is niet ver van Sarlat, en er zijn leuke dingen te doen in de omgeving.

Wij keren tevreden terug

Fonteyne, 29-7-2015

De beschrijving van deaccomodatie en alles errond klopt. Het was basic, maar zeker in orde. De camping is niet zo duur, prijs/kwaliteit oke

Zeer aangenaam verrast

Janssens, 23-7-2015

We hebben het hier heel goed gesteld, de camping was gezellig, iedereen supervriendelijk. Mooie verzorgde huisjes met mooi uitzicht. De 4 zwembaden waren ook heel leuk, 1 verwarmd, en de grote niet verwarmde was zalig om af te koelen in de hitte. Tijdens ons verblijf was het toch wel 38-40 graden.. Animatie was Frans, onze jongens van 6 en 9 hebben niet meegedaan, maar hebben zich toch prima vermaakt. Het gratis gebruik van minigorlf, tennis en pingpong vonden we ook positief. Camping dicht bij allerlei leuke dorpjes, we konden er gerust nog een week blijven.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Le Val d'Ussel**** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Val d'Ussel in Proissans (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Val d'Ussel zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Val d'Ussel scoort een 8.38 uit 10 op basis van 151 reviews.