Camping Lac de Veronne ***

Camping Lac de Veronne
Lac de Veronne

31 reviews over Camping Lac de Veronne in het Nederlands

Paradijsje in zijn soort.

Marisa, 30-7-2017

Wij hadden het huisje gehuurd, perfect. Van het sanitair op de camping kan ik dus niets zeggen.

De plek ademt rust en ruimte uit. Het is een Nederlandse enclave, maar wel een prettige relaxte.

Wij hebben 2 paardemeisjes van 11 en 13 die de hele week les hebben gehad, zij willen volgend jaar terug, en zaten huilend in de auto bij vertrek.

Hoe Margot de kinderen lesgeeft en de omgang met paarden/kinderen is zo bijzonder.

Het meertje is heerlijk om te zwemmen.

Monpazier is een leuk bastiondorpje, voor de rest is de nabije omgeving redelijk oninteressant. Plek om bij te komen, en de kinderen te laten laven aan de clever horsemanshiplessen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Idyllische plek in zuid Dordogne

Rick, 23-6-2017

Aan het Lac de Veronne kan je kamperen (deden wij), of iets huren, zwemmen, zeilen en bovenal op een zeer interessante en eerljke maniet met paarden leren omgaan

(deden wij). Het is echt een plek om terug te keren. We zijn geinspireerd en uitgerust terug gekomen. Bewondering voor de mensen die dit hebben opgezet!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Nederlandse enclave in Frankrijk

Karin, 25-2-2017

Als je graag met voornamelijk Nederlanders in Frankrijk wilt zijn, is dit de plek om naartoe te gaan.

Het meer is fijn, paardenliefhebbers komen volop aan hun trekken. Het is lekker eten in het restaurant op de camping.

Bijna alle plekken waren bezet door Nederlanders, die er lang bleven (minstens een week). Als dat je wens is, ga vooral hier naartoe.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Heerlijke tijd gehad

Josca, 9-2-2017

Mijn jeugd op deze camping doorgebracht. Denk er nog vaak aan terug. Wat een fantastische vrije plek. Verliefd worden, paardrijden, kampvuur, zon, bergen, natuur, zwemmen...ik mis die tijd op deze mooie camping!
Gereisd anders in januari 2017

Vergane glorie

JB, 20-8-2016

Prachtige plek, maar wel erg veel achterstallig onderhoud en weinig service voor de niet geringe prijzen
Gereisd met jonge kinderen in januari 2016

Heerlijk ontspannen in de natuur met de pony's

Laure, 17-2-2016

We wilden graag dat onze dochter (een meisje uit de stad) in contact kwam met de natuur. Afgelopen zomer had ze paard gereden met haar grootouders in de Camargue. Nu hebben we, als gezin, kennis gemaakt met Clever Horsemanship en horsefulness omgaan met de paarden en pony's van Margot en Richard. Margot gaf ons elke ochtend les. Onze dochter genoot zichtbaar. En ook wijzelf hebben een heerlijke tijd gehad en veel geleerd. Het was ontspannen, en we hebben echt een ontwikkeling doorgemaakt. Ik merkte zelf bijvoorbeeld dat ik of te weinig duidelijk of te veel duidelijk was tegen mijn paard. Ik heb daarin een balans gevonden. 's Middags maakten we mooie wandelingen. We huurden het huisje Mouly Première, en dat was supergezellig met de houtkachel. We komen zeker terug!
Gereisd met jonge kinderen in februari 2016

Dit bestaat nergens meer zo'n heerlijke plek.

Irm franssen, 5-2-2016

Doordat er geen auto's op het terrein mogen heb je volledig uitzicht op de mooie glooiende natuur en rust!! Je leeft in de natuur en zwemt in natuurwater wat heerlijk zuiver water is. Richard en Margot zijn hardwerkende leuke mensen die twee maanden (denk ik) hun idyllische plek delen met andere mensen. De canard van Richard is heerlijk en met de krekels op de achtergrond is het heerlijk op het terras met uitzicht over het meer. Kortom een unieke plek waar je heel even van mag meegenieten!!!
Gereisd met partner in januari 2016

tja wel en niet

Susan Lasschuit, 17-8-2015

Positief waren het meertje ruime plaatsen en lekkere eend klaargemaakt door instructeur.

Nadelen camping is echt vergane glorie. Kapotte stoelen op terras, oude caravans die te huur zijn, oud sanitair en oude bungalow. Bijna geen faciliteiten. Broodjes in de ochtend en 2x per week mogelijkheid tot eten op terras vanaf 20uur. Cursus paardentaal werd erg gewaardeerd. De ochtenduren die door de instructrice werden gegeven daar in tegen niet. Benadering door haar was alles behalve positief richting de kinderen. Opmerkingen waren gemeen en kwamen hard aan bij onze dochter.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Leuke camping voor paardenmeisjes/jongens

Annemiek, 29-7-2015

Leuke camping voor kinderen die van paarden houden. Zwemmeertje is aardig en zorgt voor verkoeling op warme dagen. Sanitair is toe aan een up-date, hetzelfde geldt voor het barretje/terras. De eigenaren zijn vriendelijk, relaxed en behulpzaam.

Het nabijgelegen dorp Monpazier is gezellig om te bezoeken. Ook in de omgeving voldoende mooie oude stadjes en mooie bossen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Heerlijke plek

Lidewij Snelders, 24-2-2013

Wij hebben meerdere vakanties (in voor-, hoog- en naseizoen) op deze camping gestaan. Fijne rustige camping met ruime plaatsen. Hoewel zeer kinderrijk, is de camping ook erg de moeite voor 50-plussers. Er heerst een gemoedelijke sfeer waarbij ieder z'n eigen gang gaat zonder overlast te bezorgen.

Prettig personeel/eigenaars zonder veel poespas of overdreven flauwekul. Het meertje waaraan de camping ligt is onovertroffen.

Gereisd met partner in januari 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lac de Veronne in Monpazier (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lac de Veronne zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Lac de Veronne scoort een 7.99 uit 10 op basis van 32 reviews.