Vakantiepark Village des Cigales ****

127 reviews over Vakantiepark Village des Cigales in het Nederlands

Leuk park, maar zeker géén 9.2

Fam. van Driel, 22-8-2017
  • Onderkomen6

Het park is echt mooi gelegen en met 26 bungalows niet groot, als je de lange oprijlaan op rijd zie je gelijk het voetbalveld, de tennisbaan, jeu de boules, een groot schaakbord en 2 tafeltennis tafels. Hier kan je kosteloos gebruik van maken.

Het zwembad is erg leuk voor kinderen, en bij de bar kan je Nederlands kroketten en frikandellen bestellen. Speeltuin is ook netjes. Kortom, alles is aanwezig voor de kinderen en de animatie was ook prima voor elkaar. De huisjes echter laat hier en daar wel wat te wensen over. Op de slaapbank viel niet te slapen, qua lengte ging het best, maar de veren van het matras prikken de hele nacht in je rug, de toplaag was duidelijk versleten. Bij aankomst was ons huisje niet schoon, er lagen zelfs nog ontdooide ijsjes in de vriezer van de vorige bewoners, de douchekop spoot aan alle kanten behalve waar het uit moest komen. Dit werd wel gelijk geregeld toen we dat aangaven. Omgeving is mooi, voor leuke plaatsjes moet je dik een uur rijden. Het hele park werd zo`n beetje gek van de vliegen, was een ware plaag. Verder alleen maar Hollanders en enkele Belgen op het park, wat natuurlijk erg gezellig was. Als je niet te veel eisen stelt aan de accommodatie en van rust houd, heb je het hier prima.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017
Cragnolini Christian, Propriétaire, 26-8-2017

Beste familie van Driel, Bedankt voor u opmerkingen. Wij vinden heel jammer dat onze type Chenille niet heeft in u verwachting voldaan. Wij zullen deze mankementen snel oplossen. Inmiddels is in onze schoonmaak ploeg de probleem opgelost.

Nogmaals onze excuses.

Prima maar geen 9

Fam. Bac, 21-8-2017
  • Onderkomen6

Huisjes zijn verouderd en op de bedbank kunnen geen volwassen personen slapen. Bij aankomst was ons huisje niet schoon, Alles wat je nodig hebt is aanwezig in het huisje maar het interieur hangt schots en scheef, geen deurtje/laatje sluit normaal en de tv heeft spikkelbeeld. De ligging in de natuur met uitzicht over de vallei is erg mooi. De eigenaar gaat het park verkopen dus dan zal er ook wel veel gaan veranderen, Voor kinderen is het de ideale plek om zonder ouders rond te hangen met Nederlandstalige vriendjes en vriendinnetjes en eenvoudige animatie. Met de auto kun je stadjes en marktjes in de omgeving verkennen, kortom als je houdt van een vakantie in een typisch Frans boerenlandschap, rustig wandelen en een simpel onderkomen, dan zit je hier goed. Het zwembad en de glijbanen zijn in orde, sanitair zit vaak verstopt.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
Cragnolini Christian, Propriétaire, 27-8-2017

Beste familie Bac, Ik kan u naam niet terug vinden in onze aankomst lijst!

Jammer dat met zoveel klachten u heeft niets bij de receptie gemeld.

Wij hadden een deel vaan deze problemen recht kunnen zetten en oplossen, Onze bedbanken zijn van 140x200. De type chenille een 2/4 pers. huis, dat u kan huren voor een zacht prijs, dit zijn inderdaad niet voorzien van alle luxe, maar wij hebben 3 andere type huizen in ons park, dit ruim zijn en bieden veel comfort. Maar die zijn iets duurder.

prima park

wim, 10-10-2016
  • Onderkomen10

huisje was voorzien van alle luxe en op een prachtige plek met mooi uitzicht.Alleen zwembroek regime is raar wat in nederland een normale zwembroek is wordt gezien als boxershort en daar mag niet mee gezwommen worden ???
Gereisd met oudere kinderen in september 2016

Geweldige plek, fijne vakantie!

Fam. Wesdorp, 1-8-2016
  • Onderkomen9

Wij waren voor het eerst in het kleinschalige vakantiepark 'Village des Cigales'. We zijn er een week geweest (daarna reden we door naar Spanje) en de plek is echt geweldig. We hadden de mazzel dat we een huisje hadden met uitzicht op zwembad en vallei (type Papillon) en als je dan 's avonds met een drankje op je terras zit weet je: dit is vakantie.

Het fijne aan het park is dat het klein is maar dat alles wat je nodig hebt aanwezig is. Zeker met 2 kinderen (7 en 10). Een fijn zwembad, glijbanen, tennisbaan, voetbalveld etc etc. Het was bij ons eigenlijk te warm om echt actief dingen te gaan doen dus we hebben ons vooral vermaakt aan het zwembad.

De eigenaar (Christian) is ontzettend vriendelijk. Hij werkt zich een slag in de rondte maar heeft altijd tijd voor een vraag of een babbeltje. Er wordt vrijwel elke dag wel iets georganiseerd waar je aan mee kan doen. Tip: de BBQ en de kanotocht!

Het park ligt wel wat afgelegen en om iets te zien moet je dus in de auto stappen. Daarnaast heerst er soms wel een beetje een 'ons kent ons' sfeertje. Dit komt omdat veel mensen er al jaren komen. Het is niet storend maar je moet er wel van houden. De animatie vonden wij niet zo goed. Een weinig enthousiaste Franse jongeman die het met tegenzin leek te doen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Ons tweede huis!

Karin Poldermans, 29-7-2016
  • Activiteiten9
  • Onderkomen9

Voor het vierde jaar op rij weer naar des Cigales. Als we door Mauroux rijden voelt het weer alsof we thuis komen! Het park met zijn mooie oprijlaan, de bloemen, het voetbalveld en tennisbaan; heerlijk! Elke ochtend vers brood naar keuze, ochtend-, middag-, en avondanimatie en toch rust in je eigen fijne huisje met tuin. Hier hebben wij echt vakantie!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Heerlijke vakantie gehad

Jan van der Sande, 2-7-2016
  • Onderkomen10

Wat een lekker park en wat een vriendelijke mensen. Een super vakantie gehad. Mooi huisje met alle faciliteiten. Voor mijn zoon was er voldoende te ondernemen op het park. Mooi zwembad met glijbanen, tafeltennis, voetbal veld, tennisbaan en trampoline en veel meer. Mooie vergezichten. Volgend jaar gaan we weer
Gereisd met oudere kinderen in januari 2016

Fijne plek dat voelt als thuiskomen

M. Tournier, 16-5-2016
  • Onderkomen9

Het park ligt in een prachtig gebied met groene glooiende heuvels. Het gebied Dordogne is vlak bij en dat maakt het mogelijk om ook van deze streek de hoogtepunten mee te pikken.

Kleinschalig park maar bijzonder levendig en tegelijkertijd rustgevend. Een bijzondere combinatie die je niet vaak aantreft. Alle faciliteiten van een groot park zijn aanwezig maar dan zonder alle nadelen qua betaalde voorzieningen of lange wachttijden.

Wij waren er nu in april maar zijn al in diverse maanden hier geweest. Ook in t hoogseizoen.

Niet voor niets komen mensen hier vaker terug.

Meer dan een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in april 2016

Uitstekend

Martin Kleve, 15-5-2016
  • Onderkomen10

Na acht jaar dit park weer bezocht. Gelukkig nog steeds kleinschalig, in een

onveranderde mooie omgeving. Huisjes zijn nog steeds van prima kwaliteit,

ruim en netjes.

Maar het belangrijkste is, dat de eigenaar van het park totaal niet was veranderd.

Even vriendelijk, hartelijk en behulpzaam. Geen moeite is hem teveel. Wat een prestatie. Wij, mijn vriendin en ik raden dit park dan ook van harte aan!

PS. Iedere morgen heerlijke verse broodjes.

Gereisd met partner in mei 2016

Deugddoend

Peeters-Hermans, 8-11-2015
  • Onderkomen10

Het domein ligt rustig maar ietwat afgelegen. Binnen een straal van 1 tot 2 u sta je in St-Circ-Lapopie, Sarlat-la-Canéda, Cahors, Rocamadour, Beynac en Castelnaud... die het mooist zijn vanuit kajak op Dordogne. Op 5 min in Montayral een E.Leclerc waar je alles vindt. Vraag voor uitstappen advies aan de aimabele en meertalige eigenaar Christian. Het kan je bvb wachttijd vermijden voor een bezoek aan grotten.

Op enkele kleine mankementen na is de accomodatie in orde en proper. Niets storend.

We hebben een memorabele bbq gehad, goed geslapen, zeer leuke mensen ontmoet, onze kinderen van 8 en 9 liepen vrij rond en hadden een zeer leuke tijd. De glijbanen in het zwembad vonden ze fantastisch.

In de buurt heb je leuke restaurants waaronder Le Caillau te Vire-sur-Lot. Helaas te laat ontdekt en bezocht. Wie op zoek is naar rust en ruimte, graag leuke Belgen ontmoet, niet tegen een rit van een uur op ziet, is dit een toplocatie! Dank u Christian en co voor een fantastische vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

fantastisch het was mijn 16 de keer!

elly wakelkamp, 20-10-2015
  • Onderkomen10

Deze keer was ik er voor de 1ste keer alleen. Dat de gastvrijheid zeer goed is en er wordt aandacht aan iedereen besteed door de eigenaar! Ook was ik er zonder vervoer maar door de familie werden er boodschappen met mij gedaan en ook werd ik door vrienden va de eigenaar naar naar Bergerac gebracht, dit is geweldig!
Gereisd alleenreizend in juni 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Village des Cigales in Mauroux, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Village des Cigales zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Village des Cigales scoort een 9.12 uit 10 op basis van 131 reviews.