8,1

189 reviews over Camping Le Pech Charmant in het Nederlands

Heerlijke camping in het groen

H. van Everdingen, 23-8-2017

Het is een échte camping zonder toeters en bellen, maar alles wat je nodig hebt is aanwezig. We kregen een vriendelijke ontvangst door leuke, gastvrije mensen. Brood voor ontbijt kun je bestellen, er is een prima zwembad, alle faciliteiten zijn goed en schoon, stroom op de kampeerplaatsen, prima catering en schitterende omgeving!

Tweede keer wederom genoten

Janssen 5 (SBJWG), 21-8-2017

In tegenstelling tot vorig jaar hadden we minder weer. Dusss... dat betekende diverse uitstappen in de omgeving. Wil je naar de grotten van Lascaux in Montignac, moet je wel van tevoren je kaartje bemachtigen aan de kassa. Dit moet je vroeg doen, want de rondleidingen waren drie dagen volzet. De grotten van Roque de Saint-Christophe zijn een leuke en droge uitstap. Het duurt ongeveer een uurtje en krijgt een leuke kijk in de tijd van toen.

Favoriet blijven onze herinneringen aan de Gouffre de Padirac, waarbij we met bootjes en wandelingen een prachtige onderaardse wereld aantroffen. Google maar eens.

Leuk is ook het rondritje in de Bastide Domme. Voor € 13,= ga je met een toeristisch treintje incl Nederlands "sprekende" koptelefoon de geschiedenis in.

Onze huurtent 32 was van alle gemakken voorzien. Hij staat op voldoende afstand van het speeltuintje en sanitair. In het speeltuintje kan het aantal decibels aardig oplopen. Kids werden gecorrigeerd door eigen of andere ouders en dit hielp. Neem een schaduwdoek mee voor boven de picknicktafel, zodat je minder blaadjes op je stokbrood vind. Op de vloer in de tent ligt een zeil... ideaal gezien het stof dat van de wegen opdwarrelt. Zelf had ik een oude hydrofiel-luier bij me waarmee ik dagelijks in 10 seconden de vloer schoonmaakte rond de bezem. Op 10 stappen is er een waterpunten dat is gemakkelijk.

Onze kids hebben genoten van zwembad, trampoline en de WIFI-plek. Animatie is prima (kids van 10 kunnen de spooktocht doen ... ook leuk voor de meelopende ouder en voor hardlopers is er een groepje, dat 2x per week een tocht maakt).

Dit jaar hebben we niet mee gedaan aan de pannenkoeken-avond... wel gezellig om aan lange tafel samen te eten. Tijdens de EK damesvoetbal werd de TV aan gezet, ook gezellig broodjes bakken.

We gaan volgend jaar een andere plek bezoeken, en we kijken allemaal tevreden en met een goed gevoel terug op de vakanties op deze (voornamelijk Nederlandse) camping.

Viel tegen

Sander, 15-8-2017

We huurden voor een week een Mobilhome Grand Confort. De ligging is mooi en de plekken zijn veelal ruim, maar voor de rest maakt deze camping het voor ons niet waar. Soms ligt dat aan de camping zelf en in andere gevallen ligt dat aan het (100% Nederlandse) publiek dat deze camping bezoekt. Het is zeker geen rustige camping. Schreeuwende kinderen, geluidsoverlast van buren en de camping zelf moet je hier in het hoogseizoen voor lief nemen. De zwembadbar is een ronduit dure maar kwalitatief povere snackbar met zelfs een 'happy hour'. Je moet ervan houden.Bij mooi weer is het zwembad overvol en geen fijne plek om een uurtje te verblijven. Ons bezoek was eenmalig. Er zijn mooiere en betere plekken in de Dordogne.
Gereisd familie in augustus 2017

Gezellige camping in een prachtige omgeving

Fam Verhoeven, 13-8-2017

Wij hebben hier met drie jonge kinderen (4,6 en 7) in Juli bijna drie weken gekampeerd,na tips gekregen te hebben vorig jaar over le Peche Charmant van eerdere campinggasten.Prima tijd gehad op de camping met leuke animatie voor de kinderen,leuk en gezellig animatieteam,een in onze ogen gezellige sfeer op de camping zelf onder de gasten en in een werkelijk schitterende omgeving waar drie weken vakantie kort is om alles te zien.De indruk die le Peche Charmant na deze vakantie bij ons achter gelaten heeft is een gezellige,niet te grote camping waar wij en onze kids genoten hebben,en tja op iedere camping is wel iets toch om over te klagen,perfecte campings zonder klachten bestaan niet.

Cler,Mariette en team bedankt voor de leuke tijd.

Gereisd familie in juli 2017

Mooie familiecamping in het bos

Esther Kensler, 12-8-2017

We stonden 13 nachten op een super ruime rustige xl plek. We hadden ook een rustige plek gevraagd. De eigenaren zijn erg behulpzaam. 2 x per week kan je aan lange tafels eten terwijl de kinderen worden vermaakt bij de animatie. We hadden niet verwacht dat wij dat leuk zouden vinden, maar het was super gezellig en heerlijk eten. Er was ook regelmatig animatie voor de oudere kinderen oa een spooktocht. Het sanitair werd goed schoongehouden. Het zwembad is niet heel groot en op bepaalde tijden druk, maar de kinderen hebben zich er prima in vermaakt. In de omgeving is genoeg te ondernemen, het is alleen niet op loopafstand. Voor een strandje aan de rivier moet je naar de rivier de Dordogne. Ook voor de grotere supermarkt moet je een eindje rijden. We vinden deze camping zeker een aanrader.

fantastisch

Yvonne en William Oost, 8-8-2017

Als onervaren kampeerders, met een campinguitrusting van 30 jaar oud hebben we op deze camping geweldige 15 dagen gehad. Dit zeker komt in de eerste plaats door de gedreven en enthousiaste eigenaren en het team dat er tijdens onze aanwezigheid was. Heel gezellig!! Verder is de omgeving met de vele bezienswaardigheden rond de rivieren la Vezere en la Dordogne een aanrader alsmede de schoonhoud van de natuur en de heerlijk franse sfeer.

Allemaal redenen waarom wij voor de volgende zomer bij camping Le Pech Charmant weer een vakantieperiode hebben geboekt.

Gereisd met partner in juli 2017

Een keer, helaas nooit meer

Familie Koopmamn, 8-8-2017

De camping viel helaas tegen, voor ons was het de eerste en laatste keer. Wel hadden we een aantal positieve punten: ruimte en mooie xl plekken, prachtige omgeving (Sarlat is echt de moeite waard!) en een lieve en enthousiaste dame van het animatieteam. Ook was het eten bij de bar prima en betaalbaar.

Negatieve punten: veel lawaai, vooral 's avonds laat. Problemen met betaalde bonnetjes (boekhouding niet op orde). Het geld werd uiteindelijk wel teruggegeven, maar we bleven met een vervelend gevoel zitten. Veel te klein zwembad voor het aantal gasten (zeker met mooi weer). Paard stond er slecht bij, mager, veel vliegen, echter alleen met een vliegenmasker en geen vliegendeken. Ook was de grond waar ze (paard en ezels) op stonden was erg slecht. Geen campingwinkel, ook niet voor basisspullen. En prijs/kwaliteit is zoek. Veel is net niet af. Voor het zelfde geld (letterlijk) zit je op een 4* camping met betere faciliteiten (of zoals wij vorig jaar met privé sanitair).

Top vakantie, top camping

Familie van Scheppingen, 2-8-2017

Wij zijn hier voor het eerst 15 dagen geweest met ons gezin met dochters van 12 en 15 jaar, we hebben genoten.

Ik kan niet anders zeggen een topvakantie.

De plaats was erg ruim, super zwembad met gezellige bar voor drankjes en verse pizza, panini of patat.

Lekkere douches en schone wc's die regelmatig worden schoongemaakt.

Restaurant op een mooie locatie met speciale avonden zoals tapas avond en met speciale streekgerechten maar de menukaart op andere avonden is gevarieerd en erg lekker, bediening enthousiast meiden.

Mooie omgeving met heel veel mogelijkheden voor uitstapjes zoals markten, kanotochten, grotten, kastelen maar ook leuk shoppen voor onze dochters, alles binnen 30 minuten, zelfs kwam de Tour de France nog langs beneden aan de camping een leuke ervaring.

Animatie voor kinderen leuk en gevarieerd.

Eigenaars Mariette en Cler zijn erg betrokken en behulpzaam snap ook niet de mening die ik lees over "ik vertek eigenaars" wij vonden ze ervaren en zeer behulpzaam.

Mariette heeft voor ons de kanotocht met korting en de winterstalling geregeld maar ook goeie tips over leuke uitstapjes.

Wij hebben op heel wat campings gestaan maar hebben voor het eerst al een reservering voor volgend jaar gemaakt.

Dank voor deze super vakantie en kijken nu al uit naar volgend jaar.

Familie van Scheppingen.

Accommodatie-eigenaar
Hartelijk dank voor jullie leuke en enthousiaste mening. Tot volgend jaar !

Niet voor herhaling vatbaar wegens teveel lawaai.

Fam. De Schryver, 24-7-2017

De faciliteiten op deze camping zijn ok, maar rust is er een relatief begrip. Wij stonden op het centrale deel van de camping dicht bij trampoline en snackbar. Op zich geen probleem als je er van uit gaat dat het op de meeste campings vanaf 22u stil is. Op deze camping was dat zeker niet het geval. Kinderen mogen lawaai maken (lees schreeuwen) tot 23u (en soms later). Veel ouders houden hun jonge kinderen niet in het oog en de camping eigenaars zijn op dat moment ook niet te zien om in te grijpen. Op onze laatste avond speelden kinderen verstoppertje tussen de tenten om 22u30. Kinderen hangen tot laat s'avonds rond aan de tractor en snackbar zonder dat iemand daar iets van zegt. Zondagavond is het bonte avond met heel luide muziek tot 23u. We zijn hier 8 avonden geweest en geen enkele daarvan was rustig te noemen. Vertrekken was geen optie omdat je je verblijf bij aankomst volledig moet betalen.

Kom je voor de rust? Reserveer dan zeker een plaats in het lager gelegen deel en kom buiten het seizoen. Of zoek gewoon een andere camping in de regio.

Accommodatie-eigenaar

Hartelijk dank voor uw mening. Wij zijn er ook van geschrokken hoeveel geluidsoverlast de trampoline geeft. Daarom hebben we inmiddels besloten dat het hek voor de trampoline om 20h00 dicht gaat. Hierdoor is het geluidsniveau 's avonds aanzienlijk gedaald.

Overdag geeft de trampoline niet meer geluid als het zwembad.

Hele fijne camping

Esther adegeest, 23-7-2017

Hele fijne vakantie gehad op deze camping. Bosrijke omgeving, op een heuvel gelegen, heel goed te doen met de auto. Mooie historische omgeving, daardoor voldoende vertier zoals kastelen, grotten, watervalletje, klimbos enz. Op de camping zijn geiten, konijnen ezeltjes en paardjes die de kinderen mogen verzorgen. Leuke en lieve animatie! Ezeltocht is een echte aanrader!
Accommodatie-eigenaar
Hartelijk dank voor uw leuke en positieve mening !

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Pech Charmant in Les Eyzies-de-Tayac (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Pech Charmant zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Pech Charmant scoort een 8.14 uit 10 op basis van 190 reviews.