Camping Le Pech Charmant ***

8,2

193 reviews over Camping Le Pech Charmant in het Nederlands

Hele fijne camping

Judith, 13-10-2017

We kwamen voor het eerst en hebben een hele fijne tijd gehad op deze camping. Heel vriendelijke eigenaars die er duidelijk lol in hebben om de camping te runnen en en al het andere personeel en de kinderanimatie was aardig en behulpzaam. Hele grote plekken, veel schaduw. Zwembad was wat aan de kleine kant als de camping vol staat. Sanitair was netjes. De kinderen hebben genoten van de ezels. Je kunt er heerlijk eten met een gezellige sfeer. Er is heel veel te doen in omgeving. Ga vooral een keer kanoën en grotten bezoeken. De camping is aan de prijs, maar we komen zeker nog een keer.

Ontspannen

Esther, 10-9-2017

Fijne camping en een heerlijk restaurant, relaxte eigenaren, grote kampeerplekken.
Gereisd met partner in augustus 2017

Beste Esther,

Hartelijk dank voor deze leuke review !

Puur natuur

Olivier Vercamer, 9-9-2017

Wij verbleven op de camping in september. We mochten uit een aantal plaatsen kiezen. Vooraf waren wij al in de XL-plaatsen geïnteresseerd maar dan vooral de plaatsen in het onderste gedeelde van de camping. Dat onderste gedeelde is écht puur in het bos met enorme grote plaatsen midden in de natuur. Jammer genoeg was het onderste gedeelde in het laagseizoen gesloten, wat we uiteindelijk ook goed begrijpen. Vooral vanwege een extra sanitair gebouw die ze anders ook moeten blijven kuisen.

Maar de andere XL plaatsen op het bovenste gedeelte zijn eigenlijk ook fantastisch.

De organisatie van de camping is perfect! Iedere morgen vers brood, restaurant is super gezellig en erg lekker. Er werd ook zeer goed rekening gehouden met de allergieën van mijn vrouw! Chapeau!

Het sanitair is netjes.

De ligging van de camping kan niet beter. Centraal om alles in de omgeving te bezoeken. In het laagseizoen is de camping erg rustig. 's Nachts hoorden we zelfs van heel dichtbij verschillende uilen.

We komen zéker terug.

Gereisd met partner in september 2017

Beste Olivier,

Hartalijk dank voor deze leuke en informatieve review.

Tot ziens !

Top camping! Heel kindvriendelijk.

Tamara haans, 26-8-2017

Hele leuke camping. Onze kids 6 en 8 hebben zich heel goed vermaakt. Camping is niet te groot wat wij heel fijn vinden. Wij hebben op XL plek gestaan. Heel beschut en dus heel privé.Top animatie. Mariëtte en cler zijn hele hartelijke mensen, we hebben ons heel welkom gevoeld. Doordat het een kleine camping is, is het heel gemoedelijk allemaal. Sanitair word goed schoon gemaakt, zwembad is niet heel groot maar was voor ons prima. Lekkere broodjes smorgens die ze zelf afbakken, je kan zelf verse pizza bestellen, frietjes afhalen of daar eten, en wat heel leuk is is de vrijdag waarop je vers gebakken pannenkoeken kan eten. Ook weer gemoedelijk aan lange tafel met meerdere gasten, heel leuk voor de kids, en gezellig voor ons. Daarnaast hebben ze tapas avonden en je kan een vier gangen menu eten. Mariëtte staat dan zelf mee in de keuken en mengt zich samen met cler tussen de gasten aan tafel. Heel erg leuk. Er word veel georganiseerd voor jong en oud dus je hoeft je noet te vervelen.

Beste Tamara,

Hartelijk dank voor deze leuke review. We zijn blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.

Heerlijke camping in het groen

H. van Everdingen, 23-8-2017

Het is een échte camping zonder toeters en bellen, maar alles wat je nodig hebt is aanwezig. We kregen een vriendelijke ontvangst door leuke, gastvrije mensen. Brood voor ontbijt kun je bestellen, er is een prima zwembad, alle faciliteiten zijn goed en schoon, stroom op de kampeerplaatsen, prima catering en schitterende omgeving!

Tweede keer wederom genoten

Janssen 5 (SBJWG), 21-8-2017

In tegenstelling tot vorig jaar hadden we minder weer. Dusss... dat betekende diverse uitstappen in de omgeving. Wil je naar de grotten van Lascaux in Montignac, moet je wel van tevoren je kaartje bemachtigen aan de kassa. Dit moet je vroeg doen, want de rondleidingen waren drie dagen volzet. De grotten van Roque de Saint-Christophe zijn een leuke en droge uitstap. Het duurt ongeveer een uurtje en krijgt een leuke kijk in de tijd van toen.

Favoriet blijven onze herinneringen aan de Gouffre de Padirac, waarbij we met bootjes en wandelingen een prachtige onderaardse wereld aantroffen. Google maar eens.

Leuk is ook het rondritje in de Bastide Domme. Voor € 13,= ga je met een toeristisch treintje incl Nederlands "sprekende" koptelefoon de geschiedenis in.

Onze huurtent 32 was van alle gemakken voorzien. Hij staat op voldoende afstand van het speeltuintje en sanitair. In het speeltuintje kan het aantal decibels aardig oplopen. Kids werden gecorrigeerd door eigen of andere ouders en dit hielp. Neem een schaduwdoek mee voor boven de picknicktafel, zodat je minder blaadjes op je stokbrood vind. Op de vloer in de tent ligt een zeil... ideaal gezien het stof dat van de wegen opdwarrelt. Zelf had ik een oude hydrofiel-luier bij me waarmee ik dagelijks in 10 seconden de vloer schoonmaakte rond de bezem. Op 10 stappen is er een waterpunten dat is gemakkelijk.

Onze kids hebben genoten van zwembad, trampoline en de WIFI-plek. Animatie is prima (kids van 10 kunnen de spooktocht doen ... ook leuk voor de meelopende ouder en voor hardlopers is er een groepje, dat 2x per week een tocht maakt).

Dit jaar hebben we niet mee gedaan aan de pannenkoeken-avond... wel gezellig om aan lange tafel samen te eten. Tijdens de EK damesvoetbal werd de TV aan gezet, ook gezellig broodjes bakken.

We gaan volgend jaar een andere plek bezoeken, en we kijken allemaal tevreden en met een goed gevoel terug op de vakanties op deze (voornamelijk Nederlandse) camping.

Viel tegen

Sander, 15-8-2017

We huurden voor een week een Mobilhome Grand Confort. De ligging is mooi en de plekken zijn veelal ruim, maar voor de rest maakt deze camping het voor ons niet waar. Soms ligt dat aan de camping zelf en in andere gevallen ligt dat aan het (100% Nederlandse) publiek dat deze camping bezoekt. Het is zeker geen rustige camping. Schreeuwende kinderen, geluidsoverlast van buren en de camping zelf moet je hier in het hoogseizoen voor lief nemen. De zwembadbar is een ronduit dure maar kwalitatief povere snackbar met zelfs een 'happy hour'. Je moet ervan houden.Bij mooi weer is het zwembad overvol en geen fijne plek om een uurtje te verblijven. Ons bezoek was eenmalig. Er zijn mooiere en betere plekken in de Dordogne.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Beste Sander,

Hartelijk dank voor uw review. Jammer dat u het niet naar uw zin heeft gehad.

Onze camping heeft geen slagboom of surveillant. Onze visie is dat de gasten zonder dit soort maatregelen beter rekening houden met elkaar. Wij vinden dit een veel vrijer gevoel geven. Indien toch blijkt dat gasten overlast van elkaar ondervinden dan horen wij dit graag zodat we persoonlijk in gesprek kunnen treden om het op te lossen.

Gezellige camping in een prachtige omgeving

Fam Verhoeven, 13-8-2017

Wij hebben hier met drie jonge kinderen (4,6 en 7) in Juli bijna drie weken gekampeerd,na tips gekregen te hebben vorig jaar over le Peche Charmant van eerdere campinggasten.Prima tijd gehad op de camping met leuke animatie voor de kinderen,leuk en gezellig animatieteam,een in onze ogen gezellige sfeer op de camping zelf onder de gasten en in een werkelijk schitterende omgeving waar drie weken vakantie kort is om alles te zien.De indruk die le Peche Charmant na deze vakantie bij ons achter gelaten heeft is een gezellige,niet te grote camping waar wij en onze kids genoten hebben,en tja op iedere camping is wel iets toch om over te klagen,perfecte campings zonder klachten bestaan niet.

Cler,Mariette en team bedankt voor de leuke tijd.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Mooie familiecamping in het bos

Esther Kensler, 12-8-2017

We stonden 13 nachten op een super ruime rustige xl plek. We hadden ook een rustige plek gevraagd. De eigenaren zijn erg behulpzaam. 2 x per week kan je aan lange tafels eten terwijl de kinderen worden vermaakt bij de animatie. We hadden niet verwacht dat wij dat leuk zouden vinden, maar het was super gezellig en heerlijk eten. Er was ook regelmatig animatie voor de oudere kinderen oa een spooktocht. Het sanitair werd goed schoongehouden. Het zwembad is niet heel groot en op bepaalde tijden druk, maar de kinderen hebben zich er prima in vermaakt. In de omgeving is genoeg te ondernemen, het is alleen niet op loopafstand. Voor een strandje aan de rivier moet je naar de rivier de Dordogne. Ook voor de grotere supermarkt moet je een eindje rijden. We vinden deze camping zeker een aanrader.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

fantastisch

Yvonne en William Oost, 8-8-2017

Als onervaren kampeerders, met een campinguitrusting van 30 jaar oud hebben we op deze camping geweldige 15 dagen gehad. Dit zeker komt in de eerste plaats door de gedreven en enthousiaste eigenaren en het team dat er tijdens onze aanwezigheid was. Heel gezellig!! Verder is de omgeving met de vele bezienswaardigheden rond de rivieren la Vezere en la Dordogne een aanrader alsmede de schoonhoud van de natuur en de heerlijk franse sfeer.

Allemaal redenen waarom wij voor de volgende zomer bij camping Le Pech Charmant weer een vakantieperiode hebben geboekt.

Gereisd met partner in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Pech Charmant in Les Eyzies-de-Tayac (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Pech Charmant zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Pech Charmant scoort een 8.15 uit 10 op basis van 194 reviews.