Vakantiehuis Le Mouton ****

9,5

38 reviews over Vakantiehuis Le Mouton in het Nederlands

Heel fijn

Fons en Pauline Plasschaert, 5-9-2017

Een oase van rust met een goed zwembad en goede voorzieningen in een koel huis.

De slaapkamer kan warm zijn bij hoge buitentemperaturen.

Genoeg bezienswaardigheden in de omgeving.

Cees en Anja zijn goede 'gastgevers': aanwezig waar nodig, vriendelijk en behulpzaam.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijke tijd gehad!

Maru, 2-8-2017

Wij hebben ons, samen met onze kinderen van 4 en 5, uitstekend vermaakt bij Cees en Anja. Heerlijk rustig en centraal gelegen huisje, ideaal voor uitstapjes in de directe omgeving. Cees en Anja zijn supervriendelijk en natuurlijk heel goed op de hoogte van wat er in de buurt allemaal te doen is.

De kinderen hebben genoten van het zwembad en de ruimte om het huisje heen. Dorpje is op een paar minuten rijden, daar zitten alle winkels die je nodig hebt.

De huisgemaakte lasagna en pizza's zijn echt een aanrader, net als de wijn die ze voor een habbekrats verkopen. Wij denken met heel veel plezier terug aan onze vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Onvergetelijk

Hans & Silvy Overkempe, 12-6-2017

Gedurende de 2 weken dat we in Le Mouton zijn geweest hebben wij een super tijd gehad. De eigenaren, Cees en Anja, waren de buren en zorgden voor een toptijd. Altijd bereikbaar als er vragen waren of als je iets nodig had. En altijd stonden ze klaar met adviezen wat er te doen was in de omgeving, voor het geval jezelf niet direct wist waar naar toe te gaan.

Een heel erg mooi huis waar het heel fijn vertoeven was. Werkelijk alles wat je tijdens een vakantie nodig hebt was aanwezig. Een fijn zwembad om verkoeling in te zoeken op die momenten dat het erg heet was. Kippen die de hele dag over het terrein rondlopen en voor gezelligheid zorgen, samen met de aanwezige ganzen, die vrolijk tekeer gingen als ze mensen zagen.

Op die dagen dat zelf koken niet de bedoeling was konden we eten bij Cees en Anja bestellen, zoals pizza's/confit canard/moussaka, en dit was altijd heel erg lekker. Gewoon twee toppers in de keuken. En anders hadden ze altijd goed adviezen voor restaurantjes in de omgeving van Lalinde.

In de omgeving was heel veel te zien, zeker voor liefhebbers van natuur en historische gebouwen. Je komt gewoon tijd tekort om alles te zien. Ook het bezoeken van de lokale markten is een aanrader.

Dit is zeker een plek waar we vaker zullen terugkomen. We kunnen niet wachten .....

Gereisd met partner in juni 2017

Het is ons uitstekend bevallen

Fons en Pauline, 4-9-2016

Le Mouton bij Cees en Anja is ons zeer goed bevallen. Vriendelijke en bescheiden gastheer en gastvrouw die samen ook nog voor een goede pizza en een lekkere wijn erbij kunnen zorgen. De plek is gunstig gelegen om veel moois te kunnen bezoeken in de omgeving. Er zijn voldoende goede eetgelegenheden in de buurt.

Het terrein is mooi gelegen en rustig. De gite is ruim en van alle gemakken voorzien. Het zwembad is heerlijk (suggestie: 2 extra stoelen erbij). Wat wil een mens nog meer?

Gereisd met partner in augustus 2016

Rust, ruimte én monteur Cees!

Bart en Jacqui Kalf, 15-8-2016

Naast de prachtige ligging van vakantiehuis Le Mouton zijn Cees en Anja zeer gastvriendelijke mensen. Kapotte accu? Geen probleem. Cees gaat samen met je op pad om een nieuwe accu te halen en plaatst deze in de auto.

In de buurt zijn vele uitstapjes waaronder kanoën op de Dordogne, verschillende (wijn)chateau's en leuke stadjes.

Zelfs de supermarkt richting Bergerac is een bezichtiging waard omdat deze ontzettend groot is.

Het huisje is voorzien van alle gemakken zoals een wasmachine, ontvangst Nederlandse zenders en goedwerkende WiFi.

Wij komen zeker nog een keer terug!

Gereisd met partner in augustus 2016

Geweldig adres!

Mark en Magriet, 18-7-2016

Cees en Anja zijn geweldige mensen. Hun vakantiehuis bied een waar rustpunt in ons anders zo drukke bestaan. Huisje is compleet en van alle gemakken voorzien. Eigenaren zijn waar nodig aanwezig en staan je met raad en daad bij. Cees en Anja zijn daarnaast uitstekende gastheer en vrouw op gastronomisch gebied. Vraag beslist naar de pizza oven! Kortom, wij kunnen het een ieder aanbevelen, wij hebben genoten!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Hartelijke ontvangst, ruim huis, mooie lokatie.

Dik Boosman, 20-6-2016

De hele enclave is met respect voor de lokale bouwtraditie vakkundig door Cees gerestaureerd. Een rustig plekje waar we met veel plezier enkele dagen verbleven.

Zonder tom tom wel lastig te vinden.

We komen zeker weer eens langs en dan hopelijk wat langer.!

Gereisd met partner in juni 2016

"thuiskomen"

Jelle en Lidy, 25-10-2015

Na onze bijna jaarlijkse bezoekjes vanaf het begin dat zij letterlijk en figuurlijk aan het opbouwen waren is het voor ons weer altijd of wij "thuiskomen". Hun ontvangst is een Nederlands warm bad met een Franse sfeer, met hun gezelligheid, lokale wijnen en huisgemaakte warme maaltijden. Na maandenlang gestress in Nederland is het een oase van rust in het gehuchtje met maar een paar huizen en een prachtig uitzicht over het landschap. En iedere keer is het weer een verrassing naar welke Franse boer Cees en Anja ons weer meenemen om de rijk met wijn besprengelde plaatselijke gerechten te eten. In de huizen is het praktisch, werkt alles en doet niets aan de Frans slag denken. Al met al is het iedere keer weer heerlijk verblijven!!!
Gereisd met partner in juni 2015

Heerlijk!

Hans en Tineke de Groot, 22-9-2015

Voordat we naar Le Mouton gingen hebben we alle ervaringen op de site gelezen en we kunnen nu na terugkomst ons alleen maar aansluiten bij al die positieve ervaringen. Alles klopt wat er geschreven is door anderen! Wij vonden het huis nog ruimer dan van tevoren gedacht.Gezellige sfeer en we hebben ontzettend veel bewondering voor Cees en Anja die van de vroegere stal dit paleisje gemaakt hebben! We hebben ook genoten van de kippen en de haan die zodra het ging regenen met z n allen naar het prieeltje naast het huis renden om daar te schuilen. Ook wij hebben van de pizza en de lasagne mogen genieten. Zowel van de pizza als van de lasagne konden we met z n tweetjes 2 dagen eten! Kortom een adresje om zeker nog een keer naar toe te gaan en een aanrader voor iedereen die van rust en stilte houdt...
Gereisd met partner in september 2015

De defenitie van vakantie = Le Mouton

Rob van Leeuwen, 13-6-2015

Le Mouton staat in een klein gehucht boven op een heuvel. Een heerlijke ruime tuin met een afdak voor mocht het regenen of tegen de zon. Met het zwembad in de tuin is het ook zeer geschikt voor kinderen. "s ochtends de kippen, gezellig. En echte rust. Vanuit de Mouton kan je iedere dag wel een leuke bezienswaardigheid bezoeken, talloze pittoreske plaatsjes, kastelen, burchten etc. Kanoën op de Dordogne. Eten bij plaatselijke restaurantjes. Je zal je hier gewoon nooit vervelen. Het huis is schoon, inrichting is sfeervol. Nederlandse satelliet tv. Cees is niet alleen heel handig maar ook een goede kok; de pizza's en ook de lasagne, echte aanraders. Maar ook hebben Cees en Anja altijd wel een heerlijke wijn voor een nice price. Of ik terug ga, absoluut. Er valt echt niets te klagen, top lokatie voor een top prijs. Dit is nog het echte genieten
Gereisd met partner in mei 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Mouton in Lalinde (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Mouton zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Le Mouton scoort een 9.46 uit 10 op basis van 38 reviews.