Camping Les Viviers ****

6,7

30 reviews over Camping Les Viviers in het Nederlands

Slechte camping

J. Veijer, 27-7-2015

De camping is puur gericht op de stacaravans. Het sanitair werd slecht of gewoon niet schoongemaakt. De tenten van touroperator liggen twintig meter van een zeer drukke weg waar het verkeer van vijf uur 's morgens tot 12 uur 's avonds langsraast. Onze Belgische gastheer van touroperator was het met ons eens dat de camping niet veel deed voor de bewoners van tenten maar deed er zelf ook verder niets mee. Na klagen bij de receptie werd het sanitair af en toe wel schoongemaakt. Verder was wifi met 8 euro per dag nogal duur. De campingmedewerkers racen de hele dag hard met trekkertjes en golfkarretjes over het terrein. Ze werken erg onveilig. Een trekker vervoerde 2 zware platen van hout met rubber op zijn motorkap. Bij onze tent vielen ze er met groot geweld vanaf. Op deze weg spelen de hele dag kleine kinderen...
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Fijne vakantie gehad wel met een komma!

avdzaag, 22-8-2014

Compliment voor de ontvangst en de bereikbaarheid van de beheerder van touroperator . Tent keurig. Prachtige omgeving en mooi strand bij le truc vert. Genoeg te ondernemen voor jong en oud. Leuk om dagtocht met bus naar Bordeaux te doen. Surfers en boottochtjes

Ons is het erg tegengevallen hoeveel overlast je hebt van de snelweg, de hardrijdende auto's en werkwagens voor je tent langs en de schreeuwende jeugd s'nachts. Tenten staan voor een viersterren camping touroperator Onwaardig! Geen vier sterren waard en de mensen die in caravans zitten douchen ook in de voorziening voor de tenten. Wordt wel veel schoongemaakt. Lekker warm water. Onverwachtse kosten voor gescheiden afval, en dit alleen voor de tenten en niet voor de caravans????

Receptie erg vriendelijk personeel. Voor ons geen tweede keer door enorme geluidsoverlast en ligging van de tenten.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

rustige vakantie gehad

Colette Brinkman, 7-8-2014

Plaatsen touroperator best ruim, anti-worteldoek voor de tent, ideaal. Ong. 25 meter van doorgaande weg, toch geen last van gehad. Zaten 1 meter van de zeer drukke campingweg: voetgangers, steppers, scateboarders, fietsers, golfkarretjes, (electrische) auto's, tot in de kleine uurtjes en zonder licht. Gevaarlijk voor kinderen. Vriendelijke nieuwe Vansesoleil beheerder. Langgerekte camping 20 min. lopen naar voren, treintje tussen 10.00-12.30 en 17.00-20.30 uur. Fietsen huren 40 per week. Heerlijk stokbrood in campingwinkel. Nadelen: uitgevallen verlichting dus in het pikdonker naar de wc, pannakooi ver lopen, geen wc-brillen en wc-papier en geen deksels op prullenbakken in zwembad gedeelte (gebruikt maandverband zichtbaar). Animatie stelde niet veel voor, geen ervaring met kinderanimatie in blokhutten (4 leeftijdsgroepen), sporten, boogschieten, etc. Alleen zaterdagavond tot laat muziek, vissen op camping mogelijk. Mooie stranden, wel hoge golven. Hoorden elke dag ambulances.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Ga hier NOOIT naartoe!

Charlotte, 21-7-2014

Gisteren teruggekomen van een week verblijf in een tent op deze camping, geboekt via een last-minute.

95% van deze camping bestaat uit stacaravans, de Nederlandse touroperator heeft ca. 25 tenten staan, opeengepropt op hele kleine perceeltjes. Deze tenten staan op een strook op nog geen 10 meter afstand van een drukke, doorlopende weg!!! De hele dag door herrie, en 's morgens om 4 uur wakker van de verkeersoverlast.

De touroperatorbeheerster weet het en lacht om de klachten, 'ze kan er ook niets aan doen en wil zelf ook graag weg'.

Ook op de camping zelf (NIET autovrij) wordt gereden als gekken. Geen kleine kinderen buiten laten spelen dan maar?

Het onderhoud is slecht en faciliteiten zijn sterk verouderd. Sanitair is vies (nergens vuilnisbakken, kapotte tegels en spiegels, vieze muren). Zwembad gaat pas om 10.00u open 's morgens, neem zelf een parasol mee want er staat geen enkele beschutting tegen de zon.

Hoe deze camping aan 4 sterren komt is ons een raadsel.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Als camper-reiziger te mijden

Dirk Teughels, 14-5-2014

Camping Les Viviers zou er beter aan doen te vermelden dat ze campers liever kwijt zijn dan rijk ... Zeer duur, geen nette toiletten, douches slecht aangeduid, geen mogelijkheid de camper bij te vullen met drinkbaar water (misschien wel tegen betaling maar dat werkte niet) ... drinkbaar is toch wel handig voor koffie, tanden poetsen, ...
Gereisd met partner in januari 2014

camping met veel fransen en stacaravans!

lutske hornstra, 15-8-2013

Het sanitair wordt matig schoongemaakt, is vies en onhygienisch.

Animatie is vooral op Franstaligen gericht, en stelt weinig voor.

Jammer dat de camping vol staat met stacaravans, hierdoor heb je minder contact met andere kampeerders. Het personeel spreekt weinig engels, en geen nederlands.

De touroperator beheerder is top! Hij doet erg zijn best het iedereen naar de zin te maken!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

prima camping, saaie omgeving

a, 8-8-2013

Wij hebben een week op deze camping gestaan in een kant-en-klare tent.

Op zich best een leuke camping, jammer dat 'ie zo dicht aan een drukke weg ligt. Wat sanitair betr. vond ik de camping geen 4* waard, dat kon beter. Zwembad is prima, een strandje met opblaasbare speeltoestellen in het water, kano's en waterfietsen kun je lenen, iedere avond kraampjes. Wel bijna alleen maar fransen op deze camping, een handvol nederlanders en duitsers. De hele omgeving was vol met alleen maar fransen trouwens. Wij vonden de omgeving alleen wat saai. Strand is wel heel mooi met hoge golven.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

Een van de mooiste campings

Max Knoester, 25-8-2012

Aan het begin van het hoogseizoen zijn wij twee weken op camping Les Viviers verbleven. De hele camping, zowel het terrein als het sanitair, is schoon en ziet er verzorgd uit. Les Viviers is bovendien mooi gelegen, met een groot bassin en een privéstrand aan de baai van Arcachon. Er zijn genoeg voorzieningen aanwezig, waaronder een bar, een prima restaurant, opblaasbare speeltoestellen in het water en animatie voor de jongere maar vooral ook oudere kinderen. Houd er wel rekening mee dat een aantal activiteiten alleen in juli en augustus zijn, en dat ook de rest van de camping op het hoogseizoen ingesteld is. In het dichtstbijzijnde dorp, Claouey, is een grote supermarkt. Ook is er elke dag markt met een vershal. De dichtstbijzijnde zandstranden zijn richting Le Truc Vert en bevinden zich op 5 tot 10 minuten rijden. Eventueel aandachtspunt: de camping staat helemaal vol met stacaravans. Een nadeel van de omvang van de camping is dat sommige gedeeltes vrij afgelegen liggen.
Gereisd met oudere kinderen in juni 2012

Prima camping, ondanks de "Franse slag"

William Berghege, 13-8-2012

We hebben op deze camping verbleven in een compleet ingerichte touroperator tent, via een last-minute boeking.

Mooie camping, voldoende fietsmogelijkheden, op korte afstand van zee. Prima zwembad.

Helaas liet het schoonmaken van het sanitair absoluut veel te wensen over. Er werd "schoongemaakt", dat wil zeggen het vuil werd van links naar rechts geveegd en de volgende keer weer terug.

Op een moment was er geen warm water in het sanitairgebouw, dit is gemeld maar werd niets aan gedaan. Net zoals een verstopte afvoer van een wasbak, de bak wordt wel schoongemaakt tot waar het water staat, maar verder gaat het niet.

Ondanks deze bovengenoemde punten hebben we een goede vakantie gehad in een mooie omgeving.

De term "schoonmaken met de Franse slag" snap ik nu helemaal.

Ik hoop dat er hieraan wel aandacht word geschonken door de camping, want dit levert veel ontevreden gasten op.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Nooit meer naar deze camping!!

CT, 7-8-2012

Bij aankomst al onduidelijkheid, onze boeking was niet bekend! Caravan toegewezen gekregen we hadden voor 6 geboekt maar waren maar 4 bedden!!

De accommodatie's liggen erg dicht naast elkaar totaal GEEN privacy!! S'avonds tot laat veel lawaai, zou er met kinderen absoluut niet heengaan!! Franse animatie! We wouden een dag eerder vertrekken ivm zwarte zaterdag en de dames vd receptie wouden van geen kant meewerken want dat was niet gebruikelijk. De enigste mogelijkheid om te vertrekken was dat ze de contact betaalde borg per POST terug zouden sturen het ging niet om €50, maar om €335 dit laat je niet per post terug sturen!! Uiteindelijk reisbureau gebeld en die heeft het netjes voor ons opgelost, zonder ook maar moeilijk te doen!! Iets wat we totaal niet van de camping kunnen zeggen!! Voor ons nooit weer naar deze camping!!

Gereisd met partner in juli 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Viviers in Claouey (Gironde), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Viviers zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Viviers scoort een 6.73 uit 10 op basis van 620 reviews.