Camping Lou Castel ****

8,3

9 reviews over Camping Lou Castel in het Nederlands

Geweldige ligging, 90% Fransen

MR, 16-8-2016

Het is een kleine camping met zowel verhuur als kampeerders. Ook enkele vaste plaatsen. In combinatie grote groep Fransen is het voor Nederlandse kindjes lastig vrienden te maken. Zwembad is goed, niet spectaculair. Campingwinkel heeft brood, maar is echt klein.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

prima,maar niet voor ons.

anoniem, 13-8-2016

Een kleine knusse camping met voornamelijk Franse bezoekers. Wij zaten in een prima verzorgde stacaravan die lekker (zoals alle caravans) onder de bomen stond. Hele vriendelijke mensen waarvan de meeste toch wel wat Engels kunnen verstaan/spreken. De omgeving is werkelijk schitterend! er is ontzettend vele te doen en te zien!

Voor ons was het toch net te kleinschalig:

- receptie erg beperkt open.

- eten in restaurant en afhalen pas vanaf 19.00u

- speeltuin bestond uit 2 opblaaskussens (beperkt opgeblazen) een trampoline en een klein glijbaantje.

- animatie alleen in het Frans.

- in 10min wandel je de hele camping rond

- winkeltje, was amper zo te noemen. Meer een grote voorraadkast, formaat washok. Met een zeer beperkt aanbod.

-Omdat je erg dicht bij Sarlat zit (toeristische trekpleister!) stonden we iedere dag in de file wanneer we uitjes wilde ondernemen of boodschappen wilde doen. Op 1 dag zelfs 2 uur gedaan over een ritje van eigenlijk 30min.

Het meest jammer voor ons was dat we de camping vooral hadden uitgezocht vanwege de prachtige waterspeeltuin. En deze is ook echt prachtig! Alleen steenkoud! Het was buiten ruim 30graden maar je kon eigenlijk alleen zwemmen in het deels overdekte bad, ook daarin was het even doorbijten. We konden niet langer dan 30/45 min zwemmen met de kids. Dan zagen ze blauw van de kou (en wij ook).

Prima camping, maar niet voor ons.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Mooie Camping

Lindeboom, 9-8-2015

Leuke camping, met goed restaurantje, prachtig kinderzwembad en in een mooie omgeving, niet ver van Sarlat.

Er zijn nog wel wat verbeterpuntjes. Sanitair, haakjes en plankje in de douche.

Verkoop is een ijsje / drinken bij het zwembad.

Vervang die TL verlichting bij het restaurant s avonds door wat sfeervollere verlichting.

Stacaravan 2 pers ook echt 2 pers, heel klein en niet aan te raden om nog met een baby/kleuter in een campingbedje, daarvoor is het echt te klein. We hebben ook een week in een bungalowtent gezeten deze is heerlijk ruim en comfortabel.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Leuke camping met jonge kinderen

D.K, 2-8-2015

Camping is mooi, ruime plaatsen. Prachtig zwembad, ontzettend veel te doen voor kinderen, ondanks beperkte omvang van de camping. Eén minpunt wilde ik hier toch graag vermelden, omdat ik dat toch een belangrijk aspect vind van een camping. Dat is het toiletgebouw. Mannen en vrouwen niet gescheiden, te weinig toiletten en douches. Het geheel werd twee maal per dag schoongemaakt, door genoemde punten was bet sanitair echter nooit schoon. Daarbij slechts één kinderbad, daardoor moesten we altijd wachten. Het warm water was regelmatig op (?), als laatste.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Mooie camping voor gezinnen met jonge kinderen

Richard, 24-8-2014

Het is mooi verzorgde camping voor gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Geen herrie en kabaal.

Boven deze leeftijd wordt er niets georganiseerd. Alles is in het Frans en op de Fransen gericht.

Personeel is vriendelijk en de meesten verstaan wel Engels.

In het restaurant zijn niet heel veel gerechten te krijgen, maar wat er is, is goed.

In de omgeving die ontzettend mooi is,is overigens genoeg te doen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Genieten

Chantal, 22-6-2014

Mooie, goed verzorgde camping. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Elke dag verse croissants en baguettes voor het ontbijt. Rustig, ontspannen sfeer, fijne zwembaden, netjes onderhouden, veel bloemen en bomen en acrobranche! Springkastelen en de auto's rijden ook rustig, voor kinderen volop ruimte om te ravotten.
Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

Leuke Camping niet al te groot

cindylangenh, 27-7-2013

hele mooie omgeving met veel te doen. Bijv: kano, kastelen bezoeken (zitten er heel veel), aquarium bezoeken, vissen, paardrijden, aan de dordogne zwemmen. Op de camping zelf is veel entertainment voor vooral kinderen tot 10 jaar. De zwembaden zijn ok. Zonder toezicht. Veel handdoekleggers (irritant) 2e week wel druk. Het Sanitair is best ok. De wc-brillen waren er nu wel. Douches zijn redelijk schoon. Worden 2x per dag schoongemaakt. Maar het blijft camping. De eetgelegenheid leek best ok. Niet gegeten. De broodjes kun je 's morgen beter in het dorpje Castelnaud halen. Wij hebben in okt 2012 geboekt en aanbetaald voor plek 85. Deze plek werd recht voor onze neus aan een frans gezin gegeven. Wij kregen plek 84. Waarom weet ik nog niet. Plek 84 was ook goed maar ik vond het raar. Ook van meerdere kampeerders gehoord dat er iets mis was gegaan met de reservering. Verder prima 2 weken gehad hier. Gasten zijn divers: UK, Frans, Ned, IT, Spaans, Belgisch
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

geweldige camping

Netty Oppeneer, 20-7-2013

Zeer mooi gelegen camping met uitstekende voorzieningen, waaronder zwembaden met fantastische glijbanen, zeer groot springkussen en nieuw klimpark. Nieuwe mobilhomes met veel privacy en vriendelijke campingeigenaren die graag hun best doen om het naar je zin te maken. Binnen een straal van 20 km van alles te doen zoals kano varen, grotten en diverse kastelen. Ook diverse supermarkten in de buurt. Zeer kindvriendelijk in een erg mooie groenrijke omgeving.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Niet voor ons

Anja, Johan, Emma en Marie, 20-8-2012

Op deze camping hebben wij eind juli 1 week gecampeerd. Leuk zwembad met helaas hoog gehalte aan gereserveerde stoelen. Wat erg tegenviel was het sanitair. Urinoirs aan de ene wand, tegen de andere muur de vaste toiletten, waarvan een aantal zonder bril. Vaak geen toiletpapier. De staanplaatsen waren veelal zanderig en niet erg ruim. s'nachts ging de verlichting op de campingwegen op 0, waardoor het er lastig was om de toiletten te be"zoeken". Pizza''s zijn lekker. Castelnaud-la-Chapelle is een klein plaatsje met een meer dan uitstekende bakker. Ook kun je hier heerlijk relaxen aan de oever van de Dordogne. Het water is hier niet al te diep +/- 1.50 mtr. diep en erg helder. Veel leuke bezienswaardigheden in de nabije omgeving.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lou Castel in Castelnaud-la-Chapelle (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lou Castel zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Lou Castel scoort een 8.32 uit 10 op basis van 111 reviews.