7,3

2 reviews over Camping Municipal De Blaye in het Nederlands

We misten ons paard, harnas en morgenster.

Wiebe Rietveld, 5-8-2016

Een intrigerende plek voor jong en oud om te vertoeven. Kamperen midden in de citadel. Een enorm verdedigingscomplex uit de 17e eeuw. Prachtig aan de gironde. Je waant je dus eeuwen terug.

Reden we dus met de camper over de loopbrug, door de poort over kinderkoppies terwijl er een bord stond dat dat echt niet kon.

Daarvoor met de aardigste campingdame van Frankrijk, die alles deed in haar uppie, gesproken, dat het toch echt wel kon en de bedoeling was.

In de citadel ergens was een engelenkoor aan het oefenen. Prachtig.

Onderaan de citadel aan de haven-/stadkant zijn er ook veel camperplaatsen.

Die stadkant was vrij dramatisch wat wij er van zagen toen we er rondliepen.

Je kan er ook de boot nemen naar de overkant waar de beroemste wijnen van de wereld op je wachten...Margaux, Pauillac, de Medoc dus. Linkeroever, meer cabernet-sauvignon.

Het is een municipal en kost dus geen drol. Sanitair is net aan te doen.

Gereisd familie in juli 2016

unieke plek

herja, 16-11-2009

N.a.v. artikel in Caravannen deze camping bezocht. Schitterende ligging in oude vestingswerken van Vauban. Veel plekken met mooi uitzicht. Enkele zonder uitzicht maar met schaduw. Op de hogere plekken kan het aardig waaien! Receptie heeft vaste openingstijden maar kom je buiten deze tijden kun je gerust een plekje zoeken en later aanmelden. Het sanitair is oud en werd in het week-end nagenoeg niet schoongemaakt. Door het prijsniveau trekt de camping ook publiek aan waar de gemiddelde kampeerder niet op zit te wachten. Blaye stelt niet veel voor. Wel een mooi fietspad over ex-spoorlijn van ca. 15km met aan het eind een dorp met terras. Vanuit Blaye ook mooie rondrit met de auto te maken door met pont over de Gironde te gaan, door de Medoc naar pont Royan en via oostelijke oever terug.
Gereisd met partner in juli 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Municipal De Blaye in Blaye, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Municipal De Blaye zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Municipal De Blaye scoort een 7.3 uit 10 op basis van 3 reviews.