Camping Vauban **

Vauban
8,5

9 reviews over Camping Vauban in het Nederlands

erg mooie camping met vriendelijke eigenaren

Lydia, 26-8-2017

- hele vriendelijke campinghouders, doen echt hun best om het de campinggasten naar de zin te maken.

- sanitair werd 3 keer per dag schoongemaakt in het hoogseizoen. Dat het dus soms iets minder fris was zegt denk ik meer over de gasten dan over de beheerders!

- veel bloemen, ruime plekken. helaas ook veel muizen onder de tent ;-)

- rustige camping, geen animatie. toch leuk met kinderen, door de aanwezigheid van behoorlijk wat kleinere kinderen, en een leuk speeltuintje.

ons zoontje heeft zich heerlijk vermaakt op de camping.

- Neuf Brisach zelf is niet zo bijzonder. leuk om een keer omheen te lopen maar dat was het. oh ja, de pizza's die je daar af kan halen zijn lekker!

- supermarkten op 5 minuten lopen. Top! eetgelegenheid op de camping zelf is er niet, maar meer dan genoeg in directe omgeving.

- hele goede uitvalsbasis om de Vogezen en Elzas te verkennen. Wel erg toeristisch in het hoogseizoen in de Elzas ;-)

- wegen dichtbij, maar niet zoveel last van. soms wel als er motoren e.d. langsreden met knetterende uitlaten. maar dit was maar heel af en toe.

- douches lekker warm

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Superleuke camping zeker de moeite waard

Paul arts, 12-8-2017

Hele leuke camping om te verblijven de eigenaars zorgen met zijn tweeen ervoor dat iedereen krijgt wat ie wil . Alles is netjes en zuiver. Grote plaatsen en je kunt zelf kiezen waar je wilt staan .kortom als je veel wilt zien van de regio hier is dit een supercamping waar we zeker nog een keertje terug gaan komen
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooie, rustige camping

Vivian, 6-8-2017

De camping is ruim opgezet en heeft mega plaatsen. Ofschoon we hier in het hoogseizoen waren, was de camping nog niet voor de helft vol. Voor de mensen die geen winkel, animatie of zwembad wensen is dit een prachtige camping.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie camping met veel ruimte.

AJT, 30-9-2016

Aardige eigenaren, bij aankomst prettig ontvangen. Informatie van de omgeving en fietsroutes meegekregen. De camping is mooi gelegen tav uitvalswegen. Straatsburg, Basel, Zwarte Woud en Vogezen. Wat ik minder plezierig vond is het tijdstip dat ik 's ochtends vroeg verkeersgeluiden hoorde. Ook het bedrijf wat in de buurt is, luid en duidelijk te horen. Alleen 's ochtends vroeg last van gehad, ik werd er wakker van. Verder een prima camping, mooi aangelegd, ruim van opzet zoals je ze niet veel of bijna niet tegen komt aan de rand van de Vogezen.

De omgeving is vlak. Veel mensen gingen hier fietsen en vonden het een prachtige fiets omgeving. Daar zijn de meningen verschillend over. Ligt er wel aan waar je woont in Nederland. Wij wonen in Drenthe en hebben een 5 sterren fiets omgeving. Daarom was het fietsen voor ons daar niet echt leuk. Behalve dan het fietspad langs de Rijn aan de Duitse kant. Er zijn best veel wegen waar men 90 km mag rijden en waar je dan aan de kant moet fietsen. Dat zijn wij niet gewend en vinden dit dan ook niet prettig.

Sanitair is wat oubollig, maar prima en schoon. Douches niet echt warm. Maar als het 30 graden is, dan is dit niet erg.

Supermarkten op fietsafstand.

Wij hebben een goed verblijf gehad. Jammer dat de camping geen zwembad heeft. Dit zou echt een toegevoegde waarde zijn.

Gereisd met partner in september 2016

wordt onterecht weinig bezocht deze streek

jan boeijen, 22-9-2016

een zeer goede camping met heel aardige beheerders

veel mogelijkheden elzas vogezen zwarte woud kaiserstuhl

aardig dorp met een stadswal van3 km

echte fiets en wandelomgeving

Gereisd met partner in september 2016

prettig verblijf in een prachtige omgeving

Annet Renniers, 5-9-2016

Prettig ontvangst. Zeer behulpzame vrouw bij de receptie. Ze voorziet je van alle informatie. Sanitair bij de receptie modern en voorzien van invalide douche/toilet.

Andere sanitair wat verouderd maar keurig schoon. Prachtig parkachtige camping. Mogelijkheid tot uitstapjes in zowel Duitsland als in de Franse Elzas. Niet ver van Colmar, Straatsburg, maar ook leuke kleine plaatsjes als Breisach (andere kant van de Rijn), Freiburg, Riquiwihr, Eguisheim, Turckheim enz. Veel oude historische plaatsjes met kastelen, burchten, oude kernen, vakwerkhuizen. Heel sfeervol met leuke pleintjes, terrassen en restaurantjes. Heerlijke wijnen in deze regio. Doe ook de route de vin.

mooie rustige camping

Maas, 28-8-2016

We werden vriendelijk ontvangen door de camping eigenaresse. Ze nam alle tijd om ons van informatie te voorzien van de camping en de omgeving. Hierdoor werden we enthousiast om het dorpje en de omgeving met de auto en de fiets te verkennen. Wij vonden het een prachtige rustige camping met veel verschillende bomen, bloemen en struiken. Er heerst een gemoedelijke sfeer. Er staan een paar leuke kleine houten huisjes voor mensen zonder tent of caravan. Geen huurtenten en sta-caravans, dat bepaalt de uitstraling van de camping. Ook een fijne camping voor fietskampeerders.

De camping was niet overvol en hierdoor hadden we ruime keuze om een mooie plek uit te zoeken. Een aanrader die houdt van rust en natuur met in de omgeving voldoende mogelijkheden om te gaan verkennen.

Gereisd met partner in augustus 2016

prima

nelleke, 14-9-2015

het is een mooie nette camping ziet er uit als een park ,!!veel bloemen en zeer vriendelijke eigenaren

die je ook steeds op de camping zag, het ligt op 10 minuten lopen van het dorp alleen was daar weinig te beleven dat was wel jammer, maar het is er een prachtige omgeving 2 supermarkten heel dicht bij , Wat ook jammer was dat er op de camping geen snack of iets te eten was of een bar waar je kon zitten maar wij komen zeker nog eens terug en zullen hem zeker bij vrienden aanbevelen in de maand september zijn er veel 60 plussers wij waren zeer te vreden

Gereisd met partner in september 2015

Prachtige camping vlakbij Duitse grens

L, 9-8-2014

Wij hebben hier in aug. 2014 een week gekampeerd. Vriendelijke ontvangst met uitgebreide uitleg over alle toeristische bezienswaardigheden in de omgeving, aangevuld met folders en routebeschrijvingen van fietstochten. Het gebied hier is vlak en de camping is goed toegankelijk. Het terrein is parkachtig en wordt goed onderhouden. De plaatsen zijn ruim en je mag zelf een plaats uitzoeken. Er zijn zowel zon- als schaduwplekken. Sanitair ziet er goed uit. Er is een overdekte afwasplaats met mogelijkheid was te drogen. Verder staan er diverse kleine hutjes op het terrein waarin overnacht kan worden. 2 Supermarkten en benzinestation in de directe nabijheid van de camping. Neuf Brisach, een vestingstadje, ligt op loopafstand. Breisach am Rhein (D) ligt aan de overkant van de Rijn op ong. 5 km fietsen vanaf de camping. 's Avonds kan er voor de volgende dag brood besteld worden. Wifi is gratis. Al met al: een aanrader!
Gereisd met partner in januari 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Vauban in Neuf-Brisach (Haut Rhin), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Vauban zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Vauban scoort een 8.52 uit 10 op basis van 12 reviews.