Ben je op zoek naar goed beoordeelde accommodatie voor je vakantie in Lapland? Hieronder vind je alle accommodaties in Lapland.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Lapland bij :
Sorteer op :
Aanbevolen door Zoover
Waardering
Aantal reviews
Afstand tot centrum

9 Accommodaties Finland, Lapland

Vakantie Lapland - Reisverslag Zoover redactie
Natuurlijk is het erg prettig dat de laatste dagen zo’n vrolijk lentegevoel geven. Maar toch, ik heb een koude winter gemist. Zo’n echt, lekker winters weertje met vrieskou en blauwe luchten. Vandaar dat ik twee weken geleden in het vliegtuig naar Fins Lapland zat. Na aankomst op luchthaven Oulu valt het even niet mee, wát koud. Een pittige wind en min 5 C. Ik rijd (met 80 km per uur) naar Iso Syöte. Boven op een witte berg vind ik het prachtige hotel en bungalows. Binnen is het aangenaam warm en na een kop dampende koffie is het tijd om op de snowscooter te stappen… de natuur in. De volgende ochtend verken ik per speciale sneeuwschoen de omgeving van dit mooie gebied met gids Remco.

Lapland scoort een 8,0 uit 10, op basis van 1 reviews

Vakantie Lapland - Reisverslag Zoover redactie

De bomen zijn bedekt met een enorme laag sneeuw en hangen er ‘treurig’ bij. Prachtig. Ik adem de gezonde lucht van Lapland (www.lapland.nl) in en geniet! Net als de komende dagen…
Viktor was er met partner: “Wat een sneeuw en wat een uitzicht. Het hotel biedt prima faciliteiten waaronder een zwembad. Skiën doe je bij de naastgelegen piste, maar je gaat hier niet heen om alleen te skiën. Juist alle safari's waaronder een sneeuwcooter-of huskysafari maken het heel bijzonder. Ook de 100% sneeuwzekerheid is wel prettig. Vervelen doe je je hier dus niet. Ook langlaufen, sneeuwwandelen, Santa Claus Village (een uur rijden), Ranua Zoo (een uur rijden) zijn allemaal zeker de moeite waard en dan heb ik het nog niet eens over het bijzondere Noorderlicht.” Ook de laatste beoordeling van Mees overtuigt mij: “Er zijn eind 2007 nieuwe bungalows bij gebouwd. Je kunt hier met 6 personen verblijven. Mooie, ruime huisjes met alle gemakken voorzien. Zelfs een grote vriezer. Lekkere bedden! De traditionelere huizen (van hout) zijn iets minder luxe, maar voldoen prima als je met z'n 2-en bent. Het ligt direct aan de ski piste en je kunt er activiteiten als snowscooteren en sneeuwschoen wandelen doen.” Kortom, een hotel om eens een kijkje te nemen. Na een vlucht Amsterdam-Kuusamo (je kunt ook direct naar Rovaniemi), met een huurauto zo’n twee uur rijden, kom ik dus aan bij Hotel Iso Syöte. Een dik pak witte sneeuw én wind. Dat betekent dus als je uit de auto stapt dat het écht koud is. Heerlijk, als je hier goed op gekleed bent.

Sneeuwscooter
Na een hartelijk en warm ontvangst in de hotellobby loop ik naar mijn bungalow. Een nieuw gebouw. Wat een ruimte! Het is een huisje voor zes personen, met een gezellige woonkamer, een slaapkamer beneden, een badkamer (met inderdaad vloerverwarming!) en een sauna en twee slaapkamers boven. Het keukentje is van alle gemakken voorzien, maar vanavond eet ik lekker in het restaurant van het hotel. Nu eerst m’n warme kleding aan, want ik mag zo op de snowscooter de omgeving verkennen. Remco is de gids voor vanmiddag en hij laat mij een dik thermopak over mijn drie lagen kleding (thermo ondergoed, shirt en fleecetrui) trekken. Na een uitleg over dit vervoermiddel stap ik op. Het is een echt racemonster en uitkijken moet ik zeker. Met een groepje rijden we tussen de besneeuwde bomen door. Het wordt al schemerig, en dat om 16 uur. Al snel hebben we allemaal de smaak van deze snowscootersafari te pakken en gaan we langzaam aan steeds harder rijden. Machtig! Behalve die geur van uitlaatgassen. Na een poos komen we bij een traditionele Finse kota aan.

Midden in de natuur. De kok van het hotel is druk in de weer met potten en pannen op het haardvuur. We kunnen nu de speciale rooksauna in en afkoelen in een wak. Of gewoon even genieten van de natuur. Ik kies voor de rooksauna en stap de warmte (met rookgeur) in. Als ik goed ben opgewarmd, stap ik (op mijn sokken) de sneeuw in, loop naar het wak… en kijk hoe de anderen wel durven. Ik ben wel afgekoeld door de sneeuw. Na dit ritueel smaakt het Fins eten (rendier en paddestoelensoep) voortreffelijk!

Skiën en sneeuwschoenwandelen
Na een uitstekende nachtrust (je hoort je eigen hart kloppen, zo stil is het), zonder Noorderlicht (helaas!) trek ik weer de warme kleding aan. Remco neemt ons mee het winterwonderland in. Bij dit licht zie ik pas hoe krom sommige bomen staan door de hoeveelheid sneeuw. Een bizar gezicht, sculpturen in een wit landschap. Ik krijg een ijzeren rekje om m’n schoen. Het romantische beeld van een tennisracket wordt wreed gewist, want dit ijzeren ‘geval’ werkt gewoon beter. We stappen de gezonde buitenlucht in en kunnen met deze ‘rackets’ onder de voeten vrijwel overal lopen. Ik stap naast het pad, waar de sneeuw wel een meter diep is, en zak niet eens ver weg. Lekker lopen en genieten. Iedere dag heeft hotel Iso Syöte wel een andere activiteit op het programma staan (tegen betaling) en brengt Remco je naar de meest mooie plekken. Halverwege eten we warme worstjes op een houtvuur. Back to nature! Aan het eind van de dag pak ik de ski’s en zoef naast het hotel één van de twintig pistes af. Als het donker wordt blijken diverse pistes verlicht en kan ik nog even door. Op de site van de gemeente Iso Syöte www.isosyote.fi vind ik meer informatie over alle mogelijkheden in de omgeving.

Rendieren
Mijn reis heb ik geboekt bij Voigt Travel en ik zit hier al vanaf € 745 pp. De site van de touroperator meldt: “Hotel Iso Syöte fjell – Iso Syöte. Dit kleine, familiehotel ligt bovenop de Iso Syöte heuvel in het gelijknamige Nationale Park. Vanuit het hotel kun je genieten van een subliem uitzicht over het omliggende sneeuwlandschap. Winterwonderland in optima forma! Door de hoger gelegen ligging zijn de bomen fenomenaal bedekt met een dik pak sneeuw en vormen zo prachtige sneeuwsculpturen in het landschap. Voor de deur van het hotel kun je de ski's onderbinden en aan de afdaling beginnen. De pistes liggen naast het hotel.” klik hier voor meer informatie. Klopt allemaal. En er is meer! Veel meer. Ik kan ook gaan ijsvissen of met husky’s op pad, maar ik kies nu voor rendieren.
Een klein kwartier rijden en de gids Pjotr wacht mij op met een aantal rendieren. De sleetjes staan al klaar. Het rendierenvel onder mijn billen houd mij warm. Mijn rendier heet Lupi en het lijkt wel of hij met plezier mijn slee trekt. Mooi, want nu kan ik, zonder zelf iets te doen, genieten van het winterse landschap. De sneeuw knispert onder zijn hoeven. De zon breekt even door en de wereld ziet er nóg mooier uit. Wat een ervaring! Heerlijk koud, maar met een bijzonder warm gevoel. Dit moet iedereen toch gaan beleven!

Meer informatie: www.lapland.nl.
Kijk voor Finland ook eens op www.visitfinland.com.

Op Zoover vind je reviews van 6 Hotels, 1 Bungalow, 1 Chalet en 1 Lodge in Lapland. Vergelijk accommodaties in Finland. De meest beoordeelde bestemmingen van Lapland zijn Sinettä. Meer bestemmingen vind je als je op ’t tabblad ‘bestemmingen’ klikt. Meer accommodaties in Lapland vind je door gebruik te maken van de filters aan de linkerkant van de pagina.