7,7

78 reviews over Hotel Calimera Habiba in het Nederlands

Heerlijk relax ressort

P.P. Boer, 6-5-2012

Dit jaar voor de tweede keer een heerlijke relaxweek gehouden, personeel is vriendelijk en behulpzaam en is niet overdreven aanwezig. Familiekamer direct aan het strand is super evenals de dagelijkse schoonmaak. Eten is goed, wel gericht op de Italiaanse keuken. Park is druk bezocht door overwegend Italianen, deze hebben ook een eigen animatieafdeling. De overige gasten maken deel uit van het Club Calimera animatieteam wat prima is verzorgd. De touroperator host heeft haar zaken ook prima voor elkaar.
Gereisd familie in mei 2012

Aanrader

Van Peteghem Rpnny, 6-3-2012

Het is een ouder hotel, zeer netjes onderhouden. Mooie fleurige tuin en direct. aan het strand. Het personeel is super vriendelijk en zeer behulpzaam. Prijs/kwaliteit voor onze groep was uitmuntend. Restaurant zeer toegankelijk voor rolstoelgebruikers en personen moeilijk ter been. Kamers werden alle dagen schoongemaakt, vloeren werden alle dagen gedweild. Aanrader !!
Gereisd met vrienden in februari 2012

Super mooi gelegen resort

stefanie & dirk, 23-9-2010

Beetje huiverig vanwege alle commentaren, maar die zijn al van lang geleden... wij hebben een fantastische vakantie gehad in dit zeer mooi aangelegde resort. Vooral het strand was heerlijk. Kamers waren prima en voldoende keuze bij de bufetten. Legionella verhaal schijnt volgens de eigenaar zwaar uit z'n verband gerukt en iets wat een paar jaar geleden is voorgevallen, maar al lang een done case is. Wat ook erg leuk is dat ze je naar een in de buurt gelegen strand bregen Abu Dabab geloof ik... en daar kun je echt prachtig snorkelen! Kortom voor ons echt een topper om even lekker op adem te komen en op te laden.
Gereisd met partner in september 2010

boven verwachting

jhs, 8-2-2010

voortreffelijk eten, goed verzorgde tuinen met volop in bloei staande bomen en planten. ruime kamers, mooi weer. s'morgens -12 gr C. op het vliegveld van Munster s'middags ca. 25 gr C. aan het zwembad in het hotel.
Gereisd met partner in januari 2010

Valt mee prijs/kwaliteit

Frank en Annemie, 5-9-2009

Net terug(21tot31aug2OO9)van onze 7de maal Egypte... enkele min punten; vloer aktiv zwembad(in&rond) slechte staat, in de tuinen nog werk, winkeltjes te duur en snorkelen aan hotel bijna onmogelijk. Pluspunten; heel de dag eten(veel en lekker)en drinken(fris), grote nette kamers, vriendelijk animatie team, mogelijkheid tot mini golf,trainen,biljart. Abu Dabab(ook van hotel,niet ver met gratis bus) PRACHTIG om te snorkelen. We hebben een mooiezaligeprachtigeontspannende reis achter de rug.
Gereisd met partner in september 2009

een paradijs op 5 uurtjes vliegen!

de quadrijders 2009, 3-8-2009

Voor de 2e keer in dit paradijs!!! We zijn vorig jaar in mei 2 weken geweest en toen vonden we dit resort ook al helemaal geweldig (zie de Quadrijders). Dit jaar hadden we eigenlijk een ander hotel geboekt, wilden we ook wel eens proberen maar eenmaal ter plaatse, hebben we ons direct om laten boeken naar Calimera Habiba, geweldig aangelegde tuinen, supermooie zee (je waant je in de Caribbean), typisch Egyptische koepelvormige huisjes, snorkelen direct vanaf de pier, iedere avond ander thema qua eten, en wat een geweldig animatie team, zowel voor de kinderen als de avondshows, petje af voor Geri, Ivan, Momo, Ramsi etc. Wij hebben er weer een supertijd (3 weken) gehad en eigenlijk willen we nu al weer stiekem terug! Bedankt ook Mahmoud voor het quadrijden. Tot volgend jaar!
Gereisd familie in augustus 2009

Prima verzorgd resort

Albert en Ronald, 21-5-2009

Een mooi aangelegd park in Marokkaanse stijl, zeker 's avonds sprookjesachtig. Ruime kamer, zeer goed schoon gehouden door vriendelijk personeel. Ook de service bij de zwembaden, het strand en de restaurants was prima verzorgd.

Het ontbijtbuffet was uitgebreid en goed. Dat gold ook voor de lunch, de snacks en het diner.

Als we dan toch een kritische noot moeten plaatsen, dan is het de overvloed aan Italianen, wat vooral te merken was door het animatieteam op het strand. Maar dat kun je het resort natuurlijk niet aanrekenen.

Al met al, een superaccomodatie om een weekje te vertoeven en om van de zon te genieten.

Gereisd met partner in maart 2009

Nooit meer

Soepboer, 8-3-2009

Absoluut geen vijf sterren hotel. Helaas kwamen wij pas laat in de middag aan, maar hebben ons direct terug laten plaatsen naar Sentido de volgende ochtend. Het eten was koud, service slecht. De douche zat vol met mieren, de zwembaden waren steenkoud, een verwarmd zembadje overvol met kinderen en troebel water. Overal losse stukken beton en vrij slecht onderhouden.
Gereisd familie in februari 2009
?

geen experience

Gunther, 6-1-2009

dit hotel is geen experience hotel meer, al dan niet door de legionella-besmetting is dit verandert, wij hebben het nog net op tijd gemerkt via de Thomascook- en experience-site voor we boekten (we gaan in mei). Het hotel in Marsa Alam wat vanaf nu experience is, is 'Club Sentido Sunrise Oriental Dream Resort'.
        Gereisd met partner in januari 2009

Geen salmonella !!

Myriam Cassimon, 16-11-2008

@Jos en Suzy

Je berichtgeving klopt niet. In het hotel is er in de douche van één kamer legionella vastgesteld. De 140 gasten (alleen Belgen, de rest is gebleven) zijn geëvacueerd omdat de directie van het hotel zich niet aan hun belofte hebben gehouden iets te doen aan het al eerder geconstateerde 'legionellabacterie' probleem. Geen salmonella dus, geen sprake van slechte hygiëne.

Wij hebben zelf in dit hotel verbleven in maar 2008. Het hotel is zeker geen 5 sterren waard naar Europese normen, maar dat is geen enkel hotel in Egypte in deze prijsklasse. Het enige hotel wat de 5 sterren zou kunnen benaderen is de Magic Life in SSH, maar dan spreken we wel over andere prijzen!

Wij hebben er wel een prima vakantie gehad.

Gereisd met partner in maart 2008

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Calimera Habiba***** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Calimera Habiba in Marsa Alam, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Calimera Habiba zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Calimera Habiba scoort een 7.74 uit 10 op basis van 84 reviews.