Hotel Brayka Bay Resort *****

8,4

685 reviews over Hotel Brayka Bay Resort in het Nederlands

Voor herhaling vatbaar!

Mattie, 23-10-2017

Fantastische vakantie!! 2 weken mogen verblijven in dit gezellige resort. Ja sommige dingen gaan anders maar hè je bent op vakantie, ja het eten is anders van smaak maar altijd iets lekkers te vinden en hè als je stamppot wil eten moet je niet naar Egypte gaan, ja een strandbedje moet je OF heel vroeg zelf reserveren OF je geeft de beachboys een tip maar geloof me, ze lopen keihard voor je en je wordt op handen gedragen!! Alles is schoon, alles is netjes en iedereen werkt keihard om jouw een geweldig verblijf bij hun te bezorgen! Daarvoor zal je misschien het personeel af en toe een paar euro moeten geven maar joh zo werkt dat nou eenmaal in Egypte! Als je hoort hoeveel en hard ze werken voor een paar honderd euro in de maand verdienen ze die paar euro van de toeristen dubbel en dwars! Brayka bay heeft een zeer mooi rif voor de deur, snorkelen en duiken zoveel je wil! Ga ook absoluut op excursie naar de Hamata SUBLIEM!

Kortom aanrader

Gereisd met partner in oktober 2017

Super!

Fam. Kuipers, 22-10-2017

Hele fijne vakantie gehad in Brayka Bay Resort!

Het is erg mooi aangelegd met magnifieke tuinen. Het huisrif is ongekend. Vanaf het strand het aquarium in! Met een beetje geluk ook dolfijnen en schilpadden, onvergetelijk. Ook onvergetelijk is de lokale gids hij heeft jaren voor National Geografic gewerkt en is een lopende encyclopedie op het gebied van al wat met Egypte te maken heeft. Verder bezit hij veel kennis van astrologie. Ga met hem mee op een woestijnsafari en maak mee waar anderen alleen van lezen. Zie de melkweg zoals je het nog niet hebt gezien, maak kennis met de planeten door de telescoop van Diaa. Geniet van een heerlijke Egyptische maaltijd alsof gekookt door een meesterkok en dat midden in de Egyptische woestijn! De man spreekt uitstekend Engels en bezoekt met regelmaat Nederland waar hij rondleidingen geeft en lezingen verzorgt.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Voor de 9de keer geweest, dat zegt genoeg denk ik.

Hetty Taal, 22-10-2017

Ok, voor culinaire hoogstandjes moet je hier niet zijn, maar wij vinden het eten prima! Accommodatie is ook is ook goed. Zeer vriendelijk personeel! Na 8 jaar een upgrade gekregen en we hopen volgend jaar voor de 10de keer te mogen gaan. Het huisrif is echt waanzinnig om te snorkelen, zelfs een aantal keer dolfijnen in de baai en de baai, daar kan je altijd snorkelen. Geen vlaggensysteem. Het (huis)rif loopt aan beide kanten en is voor een groot gedeelte ook lopend te bewonderen. Buiten de baai eveneens supermooi snorkelen, murenes, adelaarsroggen, clownsvisjes, zowel links als rechts, tip: ga 's ochtends vroeg ( 05.30 uur) snorkelen, prachtige zonsopgang, overgang van nacht naar dagvissen en een waanzinnig helder zicht en kalme zee.

Vorig jaar voor het eerst een excursie gemaakt de woestijn in met gids en dat is zeker een aanrader. Ons zoontje (hij is 11 jaar) helemaal enthousiast geworden na het bekijken van de maansverduistering door de telescoop van deze gids. De excursie neemt je mee de woestijn in en hij laat je echt de mooiste plekjes zien, neemt je mee in de betovering van de Sahara-woestijn, stopt op onverwachte momenten om uit te stappen en je dieren of planten te laten zien, o.a. scarabees en agamen, vogels, slangen etc. (en nee, het is geen " toeristische" excursie). Je komt dicht bij de lokale bevolking ( Bedoe

inen) gaat er eten (wat door gids zelf is klaar gemaakt en echt heerlijk is). Na het eten is het donker en komt de telescoop tevoorschijn. Hij legt ook van alles uit over de sterrenbeelden, planeten, de melkweg etc. zeer interessant en deze excursie is zeer de moeite waard om te boeken. Zijn kantoortje vind je in de centrale hal van het hotel en nogmaals zeker een aanrader! Wij kunnen niet wachten om volgend jaar weer te gaan.

Gereisd met partner in augustus 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Brayka Bay Resort bij:

Prima plaats om te verblijven, volgend jaar weer.

Peter, 22-10-2017

Voor de derde keer in Brayka Bay, 1e keer in de 'Royal', Daarna in 'Resort'. Het hotel heeft onderhoud nodig, vooral de bodems van de zwembaden hebben tegeltjes met scherpe randen waar je je erg makkelijk aan kunt snijden. Mijn kleinkinderen hadden daar overigens geen last van.

De vriendelijkheid en behulpzaamheid van het complete personeel plus de duikschool van Extra Divers op het terrein, doen dit ongemak snel vergeten.

Het eten wordt goed verzorgt en bied voldoende keus voor ieders gading.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2017

Hart verwarmend

Marja en Anita, 19-10-2017

Een goed gesitueerd hotel met een beschutte baai tegen teveel wind. Mooi koraal rif voor het hotel met een mooie woestijn in de achtertuin.wij hebben onze trips geboekt bij een locale gids die jaren als wetenschapper heeft gewerkt voor National Gyographic.Deze charismatische man neemt je mee naar de wonderlijke wereld van ons sterren stelsel, de wereld tussen hemel en aarde in spirituele en historische zin, en het leven in de zee en in de woestijn. Overgoten met een saus van muziek en een heerlijke maaltijd maken al zijn trips een onvergetelijke beleving die op je ziel land, voor het leven.!!

Deze gids kunt u vinden in de hal van het hotel , de receptie weet waar hij te vinden is bij afwezigheid.

Gereisd met vrienden in oktober 2017

geweldig en volgende keer weer!

Stephanie, 19-10-2017

het was weer een geweldige trip! dit was de tweede keer dat we er waren, en we gaan zeker nog een keer terug! het eten was goed, de baai is in een woord geweldig! Je hebt een tropisch aquarium voor de deur als het ware. Verder hebben we de woestijntrip gedaan met lokale gids, hij is een levende encyclopedie als het gaat om de woestijn en de sterren. je gaat met een telescoop naar Saturnus kijken en ziet de melkweg gewoon met het blote oog. Ik ben een hele moeilijke eter maar tijdens die trip heb ik ook genoten van het eten. Ik praat veel maar tijdens die trip werd ik sprakeloos! Hij zit in een kantoor in het hotel zo kan je hem bereiken. Volgende keer dat we gaan ga ik zeker weer een trip met hem mee.

Verder zijn er genoeg excursies te doen via het hotel als je even iets anders wil zien dan het zeeaquaruim voor de deur, en je wil verdiepen in het oude Egypte.

Gereisd met partner in september 2017

misschien volgend jaar weer!

Fam de Bruin, 17-10-2017

Heerlijke vakantie gehad, met dank aan het zeer vriendelijke behulpzame personeel. We hebben heerlijk gegeten, en vanalles was er ruim voldoende. Bedden werden iedere dag verschoond en de kamer werd iedere dag netjes schoongemaakt, door de zeer vriendelijke en correcte schoonmaker. Soms vonden we een prachtig kunstwerk van handdoeken op ons bed. Al met al een prima vakantie. Via de duikschool hebben we een prachtige duik/snorkelmiddag gehad, waar we wel 7 zeeschilpadden hebben kunnen spotten.

. Minpuntje is de af en toe wegvallende dure WIFI. ( maar ja je kan niet alles hebben)

. Minpuntje mbt reisorganisatie. De voorlichting welke werd gegeven tijdens de ontvangst ochtend. Deze info was niet volledig, waardoor wij blij waren dat we achteraf de uitjes niet gedaan hebben.

We gaan nu weer sparen om volgend jaar weer naar deze bestemming te kunnen gaan. Een echte aanrader.

Heerlijk

Bri, 17-10-2017

Voor de 2e keer in Brayka Bay. Dit jaar wel een stuk drukker dan vorig jaar (toen was het maar voor 40% gevuld).

Het huisrif van dit resort is meer dan geweldig. De kamers zijn lichtelijk verouderd maar wel schoon met hele aardige schoonmakers(die van de handdoeken mooie kunstwerkjes maken)

Een ontzettende aanwinst is Barry hij zorgt ervoor dat alle Nederlanders het er erg naar hun zin hebben.

Er werd door sommige "geklaagd" over het eten maar ik denk dat sommige mensen vergeten dat zij een vakantie naar Egypte geboekt hebben. Eten word nou eenmaal anders bereid dan wij in Europa doen. Ook behoorlijk koud water drinken bij hoge temperaturen KAN diaree veroorzaken.

Wij hebben weer een hele fijne vakantie gehad.

Het enige wat mij "stoorde" is het reserveren van de strandbedjes. Ik ben daar zelf niet zo van. Er zijn plekken bij het strand ook al reserveer je niet maar wel iets verder van de plek waar de meeste mensen de zee instappen.

Middelmatig

Yvonne, 16-10-2017

Geweldig rif!! Altijd kunnen snorkelen omdat rif in een baai ligt dus geen last van wind. Tegen betaling aan de beachboys leggen zij 's morgens een handdoek op een strandbed neer zodat je altijd een plekje hebt en niet zelf vroeg naar het strand hoeft te gaan. Eigenlijk te gek voor woorden dat dit in stand wordt gehouden maar zo verdienen ze dus bij. Mooi aangelegd park, tuinmannen hele dag bezig om alles mooi te houden.Zwembad verouderd. Aankleding en inrichting bar binnen erg ongezellig, buitenterras boven erg donker, ongezellig dus, 's avonds 23.00 uur alles stil en park leeg. Ontbijt erg goed, veel keus maar lunch en diner erg slecht, weinig keus, vaak lauw of zelfs koud. Mag/moet zeker aandacht krijgen!! Kamers netjes, ook wel verouderd maar alles werkt goed. Schoonmaak in de gebouwen zelf mag ook aandacht hebben maar dit verschilt ook per gebouw en schoonmaker. Klein stadje in de buurt Port Ghalib leuk voor 1 keer gezien te hebben.

Middelmatig

Truus, 9-10-2017

Alles verouderd maar wel redelijk schoon. Strand , zwembad , tuinen en team .. prima. Verder Veel russen eten slecht. Hele vakantie aan de schijt geweest. Laatste dagen niets meer durven eten.
Gereisd met partner in augustus 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Brayka Bay Resort bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Brayka Bay Resort in Marsa Alam, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Brayka Bay Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Brayka Bay Resort scoort een 8.38 uit 10 op basis van 710 reviews.