8,4

30 reviews over Hotel Fort Arabesque in het Nederlands

prima resort

Otto, 1-5-2017

Ffort Arabesque is een kwalitatief prima resort. Er wordt heel veel aandacht besteedt aan de tuinen, verwarmde zwembad, strand en eten en drinken.

We waren met 9 personen waarvan 3 relatief kleine kinderen (4-5-7).

Nadeel is best aanwezig door de ligging redelijke ver van Hurghada.

Er rijden geen taxi's je moet dus gebruik maken van de hotel taxi en een retour Hurghada (30 km) kost al snel 25 tot 30 euro als je samen gaat of met 3 of 4 personen en wilt gaan en staan wanneer en waar je wilt. Verder moet je 25 euro per week betalen voor gebruik wifi in de hal. Aan het strand zijn windschermen die je ook kunt huren voor 30 euro per week. Als ze niet verhuurd zijn mag je ze gebruiken. Winkeltjes zijn absurd, voor 10 postzegels omgerekend plm 2 euro rekenen ze 10 euro. Je kunt ze nergens anders kopen dus bingo. Hotel is prima, personeel super goed, het is alleen jammer dat je zo ontzettend wordt uitgebuit en men misbruik maakt van de gasten.

Voor alles moet je dik en dik betalen. Shutle bus naar Hurghada is 8 euro pp maar wel met 12 man dus 96 euro voor een ritje van 30 km en de benzine is 1.10 per liter?????

Gereisd met vrienden in februari 2017

geweldige onderwaterwereld

Poesenteddy, 18-1-2016

Hotel geeft zeker geen wauw gevoel. Iets verouderd , maar wel grote kamers.

we hadden een standaardkamer met twee 2persoonsbedden.

In de oostvleugel op de gelijkvloers hadden we zowel toegang tot onze kamer langs terras als langsde gang.

Heel vriendelijk discreet personeel, die het de klanten zo aangenaam mogelijk wil maken.

Ruim strand met voldoende stoelen. Om te snorkelen ben je hier aan het juiste adres.

Vanop het strand ga je de zee in en na enkele tientallen meter kom je in een geweldige onderwaterwereld.

Al regelmatig in Egypte gaan snorkelen, maar dit is wel de mooiste en makkelijkste plek.

Eten vonden wij een minpunt. Wel vers maar niet lekker bereid.

Was ook nooit echt warm ook al kwam het rechtstreeks uit de keuken.

Fitness was betalend, 200 EP voor 10 dagen, vond ik wel raar , overal elders zit dat wel bij de all in. De zaal was wel goed onderhouden met nodige apparatuur en instructeur Ashraf gaf dan ook telkens stretching op het einde van je sessie. Super.

Deze locatie stelt je zeker niet teleur als je van snorkelen houd.

Gereisd met partner in november 2015

Geslaagde vakantie

BORREMANS Edwig, 15-7-2015

Bij aankomst aan het hotel leek het wel een bouwwerf, maar eenmaal binnen de hotelmuren kom je werkelijk in een oase van rust. Mooie architectuur, alles goed onderhouden, vriendelijk personeel (niet opdringerig) en een heel ruime kamer (hadden gekozen voor een superieure).

Voor Egypte een heel goede all inn.

Frisdranken en bier worden geserveerd in blik, echte Cola, Schweppes en Fanta. Geen gedoe met plastieken bekertjes enz.. Mits een kleine vergoeding eigen strandstoel en frigobox aan het strand. Het eten was naar Egyptische normen goed.

Koraalrif aan het strand is nog de moeite.

Gaan zeker nog eens terug

Gereisd familie in juni 2015

Prima Hotel!

Jos Schouten, 31-5-2015

Langgerekt complex, waardoor er veel ruimte is op het strand. Veel privacy, grote parasols, prima ligbedden. Mooi huisrif, altijd bereikbaar, doordat de wind altijd aflandig is, dus geen gevaarlijke branding. Grote kamer met fantastisch uitzicht over de hele baai. Goed schoon en alles functioneerde naar behoren. Airco werkte prima, maar enigszins met geruis. Personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Uitstekende service, overal. Het eten: redelijk goed, altijd wel wat lekkers te vinden. Dessertbuffet: voornamelijk gebak, zuivel is er niet. 's Avonds soms lawaaierig op het balkon door optredens in de buurt. Stopt rond 23.30 uur. Dit is ook afhankelijk van de windrichting/kracht.
Gereisd met partner in mei 2015

Heel aangenaam verblijf!

Lynn, 17-5-2015

Fort Arabesque is een zeer aangenaam hotel, groot en in deze omgeving zeker wel een aanrader. Ruime plaatsen op het strand, vlak aan de zee. Gevarieerd ontbijt, lunch en dinner. Hebben onze junior suite met zicht op de algemene airco ingeruild voor een kleinere kamer met zicht op het zwembad en de zee. Badkamer in gewone kamer veel properder dan in de suite! Vriendelijk personeel.Jammer dat fitness en wifi betalend is in zo'n hotel.
Gereisd met partner in mei 2015

Een goed hotel

els parent, 2-5-2014

Het is geen "charmant" hotel. Het lijkt echt wel een fort ! Maar het heeft wel 14 mastersuites en deze zijn wel de moeite (ookal is het toch wat verouderd) Elke suite heeft toegang tot privé-zwembad, de kamers zijn heel ruim en men heeft een leuke zithoek + 's Morgens wordt het ontbijt op een aparte plaatst gereserveerd -> romantisch.

Prijs/kwaliteit voor de suite is goed !

Het eten in het restaurant was héél lekker, toch miste ik wat meer vers fruit! De snacks bij de beachbar hadden wel geen meerwaarde! Het personeel is behulpzaam, maar niet iedereen is vriendelijk.

Het hotel is vooral gekend bij de Italianen en Duitsers!

Gereisd met partner in april 2014

Prima hotel 4 sterren waard

Norbert, 14-4-2012

Mooi hotel met zeer veel groen,rustig een groot stran en en de enige plaats met koraalriffen voor te snorkelen in Makadi Bay.Geen russen ,maar vooral Italianen en Italiaanse Club en animatie.Duitsers, Fransen en Engelsen.

Word spijtig niet aangeboden via Belgische of Nederlandse touroperator. zijn via Duitsland en luchthaven Koln/bonn gegaan. Personeel zeer vriendelijk en in het hotel moeten er geen fooien gegeven worden. Boek wel een superiore kamer. Internet in Lobby en strand 20€ per week. All Inn goed. Globaal aanrader voor rustige vakantie met Italiaanse flair.

Gereisd familie in april 2012

goed en schoon hotel

Ellen, 10-1-2011

Mijn man en ik zijn van 4 december tot 15 december 2010 hier geweest. Goed hotel en vriendelijk personeel, en alles was netjes en schoon, grote kamer. Alleen jammer dat onze kamer direct naast de lobby van de nieuwe vleugel lag en daar werd elke avond door dezelfde zanger hetzelfde repertoire gezongen en dat was best gezellig maar wel vreselijk hard. Vroeg naar bed kon wel maar in slaap vallen kon niet pas na middernacht werd het rustig. Dat was een minpunt. Veel Engelsen, wij waren de enige Hollanders. Eten was goed. Strand is mooi en groot. Kan zo van het strand de zee in om te snorkelen zijn leuke huisrifjes, wij vonden het niet geweldig maar misschien komt dat omdat wij normaal naar Marsa Alam gaan en daar de riffen veel mooier zijn en veel meer vis. Maar voor een weekje lekker luieren en zwemmen is dit hotel een aanrader
Gereisd met partner in december 2010

super

jan, 24-10-2010

mooi hotel echt een aanrader.

mooi koraal als je van het strand in het water stapt op steenworp afstand.

als we weer gaan nemen we weer dit hotel.

Gereisd met partner in november 2010

een aanrader

Ingrid, 21-7-2010

Hebben na een week in Hotel Makadi Palace door de aswolk nog een week doorgebracht in Fort Arasbesque.Het hotel oogt minder sprookjesachtig dan het eerste maar is zeker een verblijf meer dan waard!Prachtige ruime propere kamers, vriendelijk personeel ( altijd te vinden voor een frats uit te halen) en superlekker eten (in vergelijking met Makadi Palace wel maar keuze uit 1 restaurant maar dit stoort helemaal niet )Alles zeer hygienisch !! Prachtig strand met zeer mooi huisrif voor de deur, een snorkeltour in de omgeving levert minder mooie vissen op!!!Enig minpuntje, minder geschikt voor gezinnen met kleinere kinderen : er zijn wel verschillende zwembaden maar geen glijbanen.Algemeen : een aanrader
Gereisd familie in juli 2010

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Fort Arabesque***** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Fort Arabesque in Makadi Bay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Fort Arabesque zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Fort Arabesque scoort een 8.38 uit 10 op basis van 40 reviews.