Hotel Sofitel Legend Old Cataract Aswan *****

Hotel Sofitel Legend Old Cataract Aswan
Sofitel Legend Old Cataract Aswan
8,7

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Sofitel Legend Old Cataract Aswan bij:

10 reviews over Hotel Sofitel Legend Old Cataract Aswan in het Nederlands

Mooi voormalig paleis

Steven-Irene, 23-8-2010

Wij verbleven hier tijdens onze rondreis in 1991, dit was net na de eerste golfoorlog, dus we hadden t hotel bijna alleen voor ons zelf. wat mij nog is bijgebleven is het goede ontbijt en de antieke lift met liftboy in pak en uiteraard het zicht op de nijl. Ons werd toen verteld dat wij tot de laatste toeristen behoorden die in dit hotel mochten overnachten, dit zou stoppen zodra t nieuwe Cataract klaar zou zijn, was toen in aanbouw. Ik lees nu hieronder dat t alweer gesloopt word.
Gereisd met vrienden in juli 1991

2 jaar gesloten

Malik Faroek, 19-8-2008

Sedert 1 mei 2008 is het Old Cataract hotel gedurende 24 maanden gesloten. Heropening op 1 mei 2010.

Het lelijke New Cataract hotel gedeelte wordt tot de grond afgebroken (ontsierde de authentieke omgeving)

Enkel de muren van het oude hotel anno 1899 zullen overeind blijven. Binnenin wordt alles afgebroken.

Dit project is helaas in handen van een Amerikaanse multinational.

In principe wordt de ziel van dit hotel van de grond tot aan de nok vernietigd.

Ik heb de eer en het genoegen gehad om vier keer in 21 jaar tijd er te logeren. Logeerde ik in een ander hotel dan bezocht ik steeds het terras met een panorama om nooit meer te vergeten.

Hoe het er in 2010 er zla uitzien ?

Vast en zeker lelijk daar Amerikanen er een modern gedrocht er van zullen maken

Gereisd alleenreizend in augustus 2008

Mary, 9-8-2007

Prachtig stijlvol koloniaal hotel, We boekten een kamer met nijlzicht, maar kregen een gratis upgrade naar een geweldige suite! Perfecte service in het Hotel. Lunch wordt alleen geserveerd in the New cataract naast het oude hotel. Dit was erbarmelijk slecht , zowel eten als service. Diner in Old Cataract in een prachtige eetzaal die veel beloofd, maar dit helaas niet waarmaakt. Champagne zonder bubbels ( open fles?) vet en zout eten. Erg jammer ... Ontbijt is wel zeer uitgebreid en goed verzorgd. Al met al een mooie belevenis om hier geweest te zijn. De uitzichten vanaf het balkon van onze suite maakten alles goed....
Gereisd met partner in september 2006

TM, 15-4-2007

Bekendste hotel van Aswan waar Agatha Christie haar Death on the Nile mede op gebaseerd heeft! In de film komt het hotel ook voor! Heerlijk op het terras gezeten met prachtig uitzicht op de Nijl en het Elefantine eiland! Als visiter moet je een ticket kopen van 85 Egyptische ponden (11 Euro) om er te mogen lunchen en High tea-en. (Nadat je 2 keer door de security bent doorgelicht!) Maar dan is het ook 100% genieten van de perfecte high tea, de bediening en het prachtige uitzicht! O ja, ze hebben er echte Nespresso! Erg mooie tuin, met in de voortuin prachtige stokrozen (in april), zie foto's.
Gereisd met partner in april 2007

A.vandenDool, 22-3-2006

Het uitzicht vanaf het terras is zeker 5-sterren waard, alsof je in een decor zit. Het is wel het hotel waarin ik het slechts geslapen heb afgelopen december in Egypte. Het bed was slecht. De kamer was lang en smal, uitzicht op de parkeerplaats, neem de tip van Caroliene hierboven ter harte en boek een kamer met Nile view. De badkamer was niet groot, wel goed niet zoals hierboven beschreven. Het zwembad was goed schoon en heerlijk.

Eten was zeer in de morgen, middag en avond goed, dress code voor het diner en live muziek.

Hotel met een mooie ambiance,dit moet je een keer gedaan hebben.

Gereisd anders in maart 2006

Dineke, 14-1-2006

Hotel ligt schitterend aan de Nijl, de kamers met frontaal nijlzicht zijn dan ook aan te bevelen. De de luxe kamers zijn niet meer dan de kamers in een uitgeleefd 2 sterren hotel, de minibar een hele, oude koelkast. De hele dure suites zijn wel mooi, maar helaas onbetaalbaar. Menu is heel beperkt en het eten niet echt vijf sterren waard.

De bediening is perfect iedereen doet echt zijn best. Het hotel heeft wel een perfect Egyptische uitstraling en dat maakt wel veel goed.

Gereisd anders in januari 2006

Caroline Reincke, 20-5-2005

Wij waren in december in dit mooie en traditionele hotel en waren zeer onder de indruk: Wat een hotel. De Moorse decoratie, de terrassen, het geweldige restaurant met haar perfecte keuken. Het was een genoegen. Een klein advies: Boek een kamer met Nile-View, kost iets meer, maar dan heb je ook een vreselijk feeëriek uitzicht.
Gereisd anders in mei 2005

I. Huis in 't Veld, 9-3-2005

Helaas - helaas het is (zeer) vergane glorie en uitgewoond. Kamer uitzicht parkeerplaats van een diepe treurigheid. Het is er vies - kranen doucheslang - douchekop allemaal kapot. Het personeel is meer dan vriendelijk maar ongeschoold.

Het restaurant is schitterend maar het eten is te erg voor woorden - veel te zout - oude diepvries vis. Treurig hoe Sofitel dit kan toestaan. Eén positief punt we zijn niet ziek geworden van het eten. Van der Valk is er een 2-sterrenrestaurant bij. Zwembad: intens smerig en 40% te weinig ligbedden

Gereisd anders in maart 2005

André Bral, 7-2-2005

Heb daar 3 X geweest

Hotel zeer mooi proper, kamers pareltje

ontbijt 3* geen vers fruitsap een brouwsel weet ik veel

buffet 4* , a la carte ok

zwembad zeer vuil, allemaal zwart in de naden vies.

Gereisd anders in februari 2005

traveladdict, 29-6-2004

WOW, wat een hotel! Probeer ook de suites van Winston Churchill en Agatha Christie binnen te komen.Ligging en uitzicht fantastisch..maar dan wel allemaal in het OLD CATARACT!!!!

Probeer de 'high tea' rond 15.00 uur...mmmmm

Gereisd anders in juni 2004

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sofitel Legend Old Cataract Aswan in Aswan, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sofitel Legend Old Cataract Aswan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Sofitel Legend Old Cataract Aswan scoort een 8.73 uit 10 op basis van 11 reviews.