Pension Landferienhaus Linde ***

8,6

132 reviews over Pension Landferienhaus Linde in het Nederlands

Gastvrije accommodatie

Frank en Gea, 23-7-2017

We zijn zeer gastvrij onthaald, het appartement is ruim en echt van alle gemakken voorzien. De door Gert samengestelde wandelroutes zijn duidelijk, er is voldoende keus. We hebben heerlijk gegeten, waarbij Cisca niet alleen prima kookt, maar ook rekening houdt met eventuele wensen. Kortom een aanrader.
Gereisd met partner in juli 2017

gezellig, gastvrije, super lieve, zorgzame, mensen

Adri, 11-7-2017

Alleen op vakantie is niet altijd makkelijk in een vreemd land, maar met Gert zijn adviezen en routes en Cisca haar gastvrijheid en lekkere eten was het een super fijne en gezellige vakantie.

De wandeltochten waren geweldig. Hoewel er geen groepswandelingen waren, hebben we toch met iedereen in het gasthaus een flinke wandeling gemaakt. Thuringen is echt een gebied om ontdekt te worden.

Wel jammer dat er slechte wifi was. Dit komt meer door het beleid van Duitsland dan door het gasthaus.

Gereisd alleenreizend in juli 2017

Gastvrij verblijf in een mooi stukje Duitsand

Rita, 30-6-2017

We waren vier nachten te gast bij Ciska en Ger in hun pension Landferienhaus Linde. Een gastvrije en mooie uitvalsbasis voor onze fietstochten in het Thüringer Wald en voor een bezoek aan steden als Erfurt, Weimar en Eisenach. Wij sliepen in de suite van het pension bestaande uit een ruime slaapkamer, een iets kleinere zitkamer en een eigen badkamer. Zeker aan te bevelen!
Gereisd met partner in juni 2017

Perfecte wandelomgeving

Eric Claasen, 4-6-2017

Heerlijk weekje gewandeld in het Thüringer woud en omgeving. De B&B (eigenlijk soort van hotel) is goed, heerlijk rustig en Cisca en Gert zorgen ervoor dat je niets te kort komt (ik mis de lekkere hapklare vruchtjes en de Bio Weisenbier nu al).

Wij hadden de 'vol pension' optie zodat we heerlijk zorgeloos konden wandelen en ons niet druk hoefden te maken over het eten. Dat laatste was trouwens prima in orde: lekkere ontbijtjes en lunchpakken en prima (afwisselend) avondeten. Voor mijn vrouw was er vegetarisch (regelmatig vegan) eten.

Het wandelen (daar ging het ons om) was echt helemaal goed. Gert en Cisca kennen de omgeving op hun duimpje en snappen de (wandel) gasten erg goed. Wij houden van wat langere wandelingen (rond de 25 km) en dat was echt goed te doen. Geen zorgen om te 'verdwalen' want Gert zet GPS tracks (hij heeft er echt honderden) op je GPS (volgens mij zijn die ook te huur); natuurlijk zijn er ook papieren kaarten die je mag gebruiken of kunt kopen.

Het wandelen in de omgeving (kan ook korter hoor) is echt 'te gek'. Overal staan de weides mooi in bloei en als je in de bossen loopt kom je bijna niemand tegen. Kortom: een echte aanrader.

Niet goed?: ik zou het eigenlijk niet weten.

Gereisd met partner in mei 2017

heerlijk

Heleen, 19-3-2017

Samen met zus en haar hond voor wat "zussen-tijd" voor 4 dagen naar Langenbach in het Thüringerwald: we hebben het prima naar de zin gehad!! Zo de deur uit, de bossen in: heerlijk. Het appartement had lekkere bedden, alles was aanwezig (zelfs een kaasschaaf!!). Wat moeite gehad met het slaapkamerraam open te krijgen in de kleine slaapkamer (wat uiteindelijk toch niet lukte, dan maar de deur open 's nachts) en één van zitbanken in de woonkamer is in 't midden wat doorgezakt maar de andere bank en de stoel zaten prima. Ciska en Gert hele lieve, vriendelijke en behulpzame gastgevers, het informatieboek in het appartement was zeer welkom, vooral de adressen van winkels en restaurants. We waren buiten seizoen dus het was soms wel zoeken waar we ergens konden aanleggen voor een kopje koffie tijdens onze wandelingen, er was veel dicht. Een vakantie in Landferienhaus Linde: zeker het aanbevelen waard !!
Gereisd met vrienden in maart 2017

Winters buitenzijn

Marlies, 5-2-2017

Het was zonder meer een goed verzorgde, geslaagde sneeuwwandelweek. Ik vond een goede aansluiting bij de andere gasten. Er was ruimte voor ieders wandeltempo en conditie.

Eten en drinken waren royaal voorzien en gevarieerd qua aanbod. Eerste avond soep en broodmaaltijd. Gastvrijheid, huiselijkheid en kennis van de omgeving alom voelbaar en aanwezig.

Omdat ik tamelijk laat had geboekt, en als laatste aankwam, kreeg ik de laatste vrije kamer. Dat was weliswaar een tweepersoonskamer voor alleengebruik, maar wat ik pas bij aankomst vernam, is dat de bijbehorende (eigen) badkamer aan de overkant van de gang lag. Dat was een domper, want dat geeft hoe dan ook een gevoel van minder privacy. Voor twee personen was de kamer in mijn ogen krap bemeten, de badkamer daarentegen heel ruim.

Wat ook vooraf niet duidelijk gecommuniceerd was, is dat de kosten voor afhalen/brengen naar station Suhl in rekening worden gebracht. Als je op de site gaat zoeken, vind je die informatie wel, maar in de uitgebreide mailwisseling is dit nergens benoemd. Hoewel begrijpelijk, valt dat een beetje koud op je dak als je de verbruikskosten aan het eind van de week gaat afrekenen.

Een persoonlijke noot voor wat betreft de reis erheen: vanwege mogelijk winterse weersomstandigheden heb ik gekozen voor de trein. Ciska heeft een passende reis voorgesteld, dat vond ik een prettige service. Als ik weer voor de keuze stond, zou ik kiezen voor de auto. Alle wegen waren goed berijdbaar, tot en met Langenbach. Het geeft meer vrijheid om een rustdag of laatste vrije dag naar eigen wens in te vullen zonder afhankelijkheid van OV. Bovendien was de reis er een met veel overstappen en soms lange wachttijden.

Gereisd alleenreizend in januari 2017

Zeer geslaagd!

Joke en Henk Stuurman, 18-9-2016

Onze vakantie (10 juli tot en met 23 juli 2016) in Landferiënhaus Linde.

Wij zijn heel tevreden over ons verblijf bij Ciska en Gert.

Een prettige kamer met veel privacy. En elke dag heerlijk eten. Samen met andere gasten. Vaak kwam het daarbij tot gezellige gesprekken!

Ook de vele relevante informatie over onze omgeving welke Gert en Ciska ons gaven was bijzonder nuttig.

De “rode draad” was deze keer om in onze vakantie de Heremiet vlinder te vinden en te kunnen fotograferen. Een dagvlinder die nog voorkomt in de omgeving van Thüringen.

Wij vonden deze vlinder uiteindelijk ook.

Kortom, een zeer geslaagde vakantie in Landferiënhaus Linde.

Joke & Henk Stuurman

Gereisd met partner in juli 2016

Nooit meer

Lia van Beek, 6-9-2016

Eten was goed.

Geen horren in de kamers waardoor spinnen en hommels konden binnen komen.

Gestoken door een hommel met een gezwollen voet als gevolg

Gereisd alleenreizend in augustus 2016

Uitdagende wandelingen, fijn verblijf en service!

jaap.steenis, 6-9-2016

Is wandelen je passie en maak je graag wandeltochten in prachtige natuur met veel afwisseling en rust, dan ben je in LandferienHaus Linde bij Cisca en Gert op het juiste adres. Lekker ontbijten, wandelingen bespreken met Gert, in goed gezelschap van andere wandelaars de dag starten, kilometers maken op de gps, mooie vergezichten en bosrijke omgevingen aanschouwen, dit is genieten. Bij thuiskomst genieten van een Weizen Bio biertje, Gert legt graag uit waarom dit gebied uniek is. Een verrassingsmenu van Cisca maakt de dag af. Met het ruime appartement, schoon en goed bed een prima keuze. Wat hebben we genoten, een aanrader ! .
Gereisd met partner in september 2016

Wat een heerlijke twee weken in het Thüringerwald

Jack Hermans, 13-7-2016

Veel gewandeld, gefietst en stadjes bekeken (Weimar, Erfurt, Coburg). Allemaal zeer de moeite waard mede dankzij Ciska en Gert. Ze doen erg hun best om het naar je zin te maken. Ciska kookt fantastisch (vegetarisch in ons geval). Gert kan je alles vertellen over de omgeving en over de routes die je kunt volgen. Ze staan altijd voor je klaar, super.
Gereisd met partner in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Landferienhaus Linde in Langenbach, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Landferienhaus Linde zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Landferienhaus Linde scoort een 8.59 uit 10 op basis van 137 reviews.