Pension Am Waldesrand

Am Waldesrand

36 reviews over Pension Am Waldesrand in het Nederlands

Aanrader voor natuurliefhebbers.

Frans Kievit, 16-7-2015

Prima accomodatie. Dichtbij Ilmenau en midden in de prachtige bossen van het Thur. Wald. We hadden een bungalow die volledig aan onze verwachtingen voldeed. De nieuwe beheerder heeft de zaken prima overgenomen en de service voortgezet.
Gereisd met partner in juni 2015

Geweldige service en rustig gelegen

R. Peters, 30-6-2014

Wij hadden een appartement voor 2 personen. Deze was zeer comfortabel en netjes.

Je hebt er mooi uitzicht over het dal en al het groen op de "bergen"

Er zijn veel wandelmogelijkheden en als je zelf geen inspiratie hebt dan staat Erik voor je klaar met diverse routes.

Het is een rustige omgeving en wij hebben het enorm naar ons zin gehad. Zoveel, dat we zelfs een paar dagen langer zijn gebleven.

Gereisd met partner in juni 2014

Gastvrij pension op prachtige locatie

Marc en Astrid, 6-4-2014

We hebben een heerljke week gehad in een comfortabel huisje. We zijn zeer gastvrij ontvangen en Erik en Maria hebben ons een week lang verwend met een heerlijk uitgebreid ontbijt, terwijk Erik elke dag voor een mooie route door de prachtige Thuringse bossen om te wandelen of te mountainbiken zorgde. De routes kregen we op kaart en werden ook voor ons in onze GPS ingelezen. Een geweldige service! Ook een stadswandeling in Erfurt lag klaar. Door de mooie ligging direct aan het bos hebben alle routes het pension als begin-en eindpunt.
Gereisd met partner in maart 2014

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Pension Am Waldesrand bij:

Prima plek voor natuur en cultuur

Bruno en Berteke van Erp Taalman Kip - Overes, 21-1-2014

Keurige en schone bungalow. Praktisch keukentje met alle noodzakelijke dingen erbij (ook broodrooster en oven/grill/magnetron). Uitzicht is aardig mits niet nevelig/bewolkt. Bungalows liggen laag op de helling en midden in gebied met talloze wandelpaden vanaf de voordeur. Zeer behulpzame eigenaar en zijn vrouw. Prijs/kwaliteit is OK. Je kunt er alleen uitgebreid ontbijten en broodjes voor een lunchpakket bestellen. In de buurt (Ilmenau en Frauenwald) kun je uitmuntend eten. Vraag eigenaar Erik! Binnen een straal van 30 km zijn er minstens drie sauna's als de sneeuw het laat afweten of het slecht weer is. Kamers zijn eenvoudig met goede bedden, sanitair is OK. Meer dan voldoende handdoeken aanwezig. Je dient zelf je kamer schoon te houden, want het is geen echt hotel. Ontspanningsruimte (17.30-22.00 uur) aanwezig in ontbijtzaal met muziek, spelletjes en boeken. Ik zou de accomodatie niet echt kindvriendelijk willen noemen. Speeltuintje op te grote afstand van bungalows.
Gereisd met vrienden in januari 2014

Bijzondere mooi!!

D. Albada, 31-7-2013

Wat hebben we genoten in ons appartement,wat ontzettend schoon en netjes was! De hele week héérlijk luxe en zeer uitgebreid ontbeten.De omgeving is bijzondere fraai en bij uitstek geschikt voor de rustzoekers onder ons.Een groot compliment ook voor Erik en Maria, bijzonder gastvrij en vriendelijk. Een pluspunt voor ons,internet-junkies,was dat we 's avonds ,met een glas wijn en een pilsje,nog even via de wifi in het pension konden internetten! Héérlijk!! Gewoon een 10 dus!
Gereisd met partner in juli 2013

Ideale plek voor een actieve vakantie

Jeanne Moonen, 26-2-2013

Pension Am Waldesrand is mooi gelegen, prachtige omgeving met mooi uitzicht op het dorp en de bossen erom heen. Het is er zeer rustig. Eigenaren zijn vriendelijke, gastvrije mensen. De kamers zijn brandschoon en ruim. Je kunt er alleen heel goed ontbijten maar in Manebach en in Ilmenau zijn genoeg eetgelegenheden waar je voor hele schappelijke prijzen lekker kunt eten.
Gereisd met vrienden in februari 2013

Volgend jaar weer!

Rianne Meter, 16-2-2013

We hebben genoten van de gastvrijheid en de prima ligging van het pension. Als gezin (6 volwassenen en kleine Emma) hebben we gelogeerd in 2 kamers en de 'familiebungalow'. Er was genoeg ruimte om ons terug te trekken én gezellig samen te zijn. De inrichting van de kamers is zeer compleet en ze werden goed schoongehouden. Het pension bleek de perfecte uitvalsbasis voor allerlei avontuurlijke tochten. Vooral de sneewwandeltochten, waarbij eigenaar Erik ons als gids begeleidde, zijn een echte aanrader! Erik kent allerlei leuke, uitdagende routes en daarom was geen tocht hetzelfde. Ik zou zeggen... volgend jaar weer!
Gereisd met vrienden in februari 2013

gewoon helemaal top

Jan Klessens, 8-2-2013

Dit is een uniek pension met geweldige mogelijkheden. Wij voelden ons er direct "thuis" maar dan zonder de huiselijke sleur.

Relaxen ten top.

Geweldige gastheer en gastvrouw.

Wij komen hier nu al jaren en willen alle seizoenen meemaken.

AFGELOPEN JAAR HET KERSTARRANGEMENT geboekt, dit is een echte aanrader. Wij geven niet snel een 10 maar hier ontkomen wij er niet aan.

Dus lezers ik gun jullie dezelfde positieve ervaring.

Jan Klessens, Assen

Gereisd met partner in december 2012

wandelvakantie

jan en marijke, 6-9-2012

wij zijn weer 14 dagen bij erik en maria geweest het was weer geweldig lieve mensen, een aanrader voor iedereen. graag tot volgent jaar
Gereisd met partner in augustus 2012

Absolute aanrader voor wandelaars!

Ria en Bert van Dijk, 28-8-2012

Net terug van één weekje 'wandelarrangement' bij Maria en Erik: we hebben genoten! We kwamen er voor de eerste maal en vinden dat hier al onze verwachtingen ruimschoots werden waargemaakt. (eerlijk is eerlijk, ook het mooie weer had hier een aandeel in)

Keurige, gezellige kamers/appartementen met ieder een eigen smaakvol interieur.

Prima ontbijtbuffet met volop keuze in allerlei lekkers.

Lunchpakket kan je 's morgens bij het ontbijt zelf klaarmaken, er komt keurig een mandje op de ontbijttafel, met het door je zelf bepaalde aantal broodjes plus een zakje om ze in mee te nemen. -waar je wèl rekening mee moet houden er is geen fruit of drinken bij, hier dien je dus zelf voor te zorgen.

Erik geeft je suggestie's voor de mooiste wandelingen zelfs met behulp van GPS (moet je zeker één maal proberen!)

Enig 'verbeterpuntje' is het avondeten, Maria kookt prima daar niet van, maar niet iedere avond, dan moet je dus 'uit' eten dat kan overigens prima bij 'Umme' in het Stationnetje van Mainau!

Gereisd met partner in januari 2012

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Pension Am Waldesrand bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Am Waldesrand in Ilmenau-Manebach, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Am Waldesrand zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Am Waldesrand scoort een 8.96 uit 10 op basis van 37 reviews.