Camping Thorwaldblick ****

8,7

12 reviews over Camping Thorwaldblick in het Nederlands

Fijne, rustige, kleine camping

Petra, 10-8-2017

Een ontzettend schone camping aan de rand van Hinterhermsdorf in het Nationale park Saksisch Zwitserland. Prima uitvalsbasis om de omgeving te leren kennen. Wij zijn met trein dagje naar Dresden en Praag geweest, ook Theresienstadt in Tjeschie bezocht. Geweldig gebied om te wandelen en te fietsen. Natuurschoon is overweldigend. WiFi was prima, sanitair is echt ontzettend schoon. Goede combinatie van trekkers en gasten die langer blijven. De eigenaren zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Voor ons een

Aanrader voor iedereen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prima!

Jan, 22-7-2017

Kleinschalig, keurig. Plaatsen onderaan hebben mooi zicht, bovenaan niet. Lieve mensen, mooi sanitair, dagelijks met stoomreiniger en nog veel meer schoongemaakt. Mag van mij wel minder, dit is wel heel netjes. Wel PIN. Klein winkeltje, broodjes. Werkelijk schitterende omgeving voor wandelingen en fietsen. In het dorp eten bij de wandelstube!
Gereisd met partner in juli 2017

Prima camping

Hans Voerknecht, 19-8-2016

Lekker rustige camping, vriendelijke mensen, beetje weinig (Nederlandse) speelmaatjes. Winkeltje op de camping met de meest noodzakelijke spullen was er, en ook wijn en bier enzo. Uitstekend sanitair. Het punt is alleen dat Hinterhermsdorf zelf wat weinig bood qua toeristische voorzieningen. En ook een enorm probleem is, dat je voor veel dingen cash geld nodig hebt, maar dat je dat in Hinterhermsdorf zelf niet op kunt nemen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Heel mooi gelegen en rustige camping

Marten Willems, 8-8-2016

De prachtig rustig gelegen Thorwaldblick camping ligt op loopafstand van Hinterhermsdorf. De camping is klein en overzichtelijk. Wij hadden een mooie rustige plek onder aan de camping met uitzicht over de bossen. De voorzieningen zijn goed in orde. De eigenaren zijn erg vriendelijk en onderhouden de camping prima. Toen wij er waren zijn er twee grote groepen jongeren geweest die in tenten vlak voor ons stonden: een scoutinggroep en een Christelijke jongerengroep. De camping ligt aan de rand van het natuurgebied de Sächsische Schweiz. Er zijn eindeloze mooie wandelingen te maken. Wij hebben een wandeling vanaf de camping naar de Obere Schleuse gemaakt met Kahnfahrt. Prachtig. Na de boottocht kun je via een heel steil en nauw trapje uit de kloof komen. Een hele belevenis. Ook hebben we een hele mooie wandeling naar de Weifberg gemaakt. Vanaf de toren heb je een prachtig uitzicht over het natuurgebied. In Hinterhermsdorf kun je heel goed eten bij de Wanderstubler, al vonden we daar het bier wat minder lekker dan bij de buurman Zur Hoffnung. Hou je van een rustige kleine camping in een prachtig gebied waarbij je ook nog niet wordt overspoelt door heel veel Nederlanders, dan is dit de juiste plek.
Gereisd met vrienden in juli 2016

Mooie rustige, kleine camping

Petra, 11-7-2016

Mooie camping, nieuw/schoon sanitair. Rustig gelegen. Vriendelijke mensen. Aufenhaltsraum (koken, afwassen, even zitten) was gezellig ingericht. Droogmolen aanwezig. Enige minpuntje maar dat is persoonlijk dat de plekken iets krap zijn en weinig privacy. Wij stonden met onze camper achter op de camping en hier viel het nog mee.Op de receptie verkopen ze water/bier/wijn en nog wat eerste levensbehoeften. Mooie omgeving om te wandelen. Wij hebben hier 4 nachten gestaan en dat is best lang! In het dorpje (loopafstand) zit een klein supermarktje en 2 restaurantjes die open waren. Restaurant Zum Wanderstubel is een aanrader!
Gereisd met partner in juli 2016

Mooie, schone camping

Nina, 19-7-2015

Hier voor 2 nachten gestaan voor een bezoek aan Dresden. Erg mooie en schone camping en je kijkt zo de bossen in. Perfect geschikt voor wandelen en het bezoek van omliggende steden. Ook ligt het maar een paar kilometer van Tsjechië af. Het sanitair was in topconditie en erg ruim en schoon. Ook kun je binnen koken en eten. Gezellige en vriendelijke mensen en prachtige omgeving! Voor kinderen is het misschien wat saai aangezien er geen zwembad of speelgelegenheid is en voor uit eten moet je een stuk naar beneden, maar dat haalt niet weg dat het een top camping is!
Gereisd anders in juli 2015

Leuke camping

benthe, 8-8-2012

Mooie camping, je kijkt zo de bossen in.

Prachtig sanitair nog luxer dan thuis!

Leuke omgeving! je kunt kletternsteigen in de bergen, kastelen bezoeken en naar Tsjechië lopen. Ook kun je bij het VVV wandelschoenen huren en een rugzak om je kind mee in de bergen te nemen.

verder een gezellige camping!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

Prima camping in prachtige omgeving

Sietze van der Wal, 30-7-2012

Mooi gelegen rustige camping vlakbij het dorp Hinterhermsdorf. De omgeving biedt veel gelegenheid voor fraaie wandelingen en uitdagende fietstochten (veel klimmen en dalen). Bezoek ook vesting Königstein. Elke ochtend verse broodjes en zeer mooi nieuw sanitair (2012). Echt een camping voor een actieve vakantie. Bezoek ook Dresden en Praag (2 uur rijden, maar zeer de moeite waard) of Therezin (Theresiënstadt) op 1,5 uur in Tsjechië).
Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

rustige camping

Collin, 19-8-2011

De camping ligt op 500 meter van het dorp langs een redelijk drukke weg. de omgeving is echt prachtig, het is echt aan te raden om in de omgeving te wandelen. Bij de receptie kun je elke dag verse broodjes bestellen, deze worden elke ochtend om 7:00 afgeleverd door de bakker. Het sanitair is ouderwets, maar een nieuw sanitair gebouw wordt in oktober opgeleverd. De prijs kwaliteit is goed. Op de camping is een speelplaats voor de kinderen en voor de rest is er weinig te doen. Eem paar leuke uitstapjes zijn het bezoeken van Dresden, Vesting koningstein en het wandelen rond de affenstein en schrammstein.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

degelijk maar niet modern

jean, 6-4-2011

Mooie gelegen camping ideaal voor wandel en fietsvakantie. Dicht bij diverse bezienswaardigheden en winkel mogelijkheden nabij.

Ook een uitstap naar Dresden is mogelijk. Bij ons bezoek echter waren in de streek 2 overstromingen geweest 7 aug en 15 aug wat de mogelijkheden beperkte oa in de bossen waren wegen afgesloten wegens vallende rotsen, weggespoelde wegen enz. maar toch 2 weken veel gewandeld we plannen mogelijk terug te komen in 2011

Gereisd met partner in september 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Thorwaldblick in Hinterhermsdorf, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Thorwaldblick zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Thorwaldblick scoort een 8.67 uit 10 op basis van 14 reviews.