Camping Waldwiesen ***

7,9

26 reviews over Camping Waldwiesen in het Nederlands

Geweldige ecologische camping

Respect, 19-8-2017

Super gave camping. Waar voor je geld. Prettige servicegerichte camping eigenares. Prettige ruime plaatsen. Goed schoon sanitair. genoeg te doen en te ontdekken in de omgeving ook voor 15+. 'S avonds lekker fikkie steken in van de vuurpits. Waar zie je dit nog. Lekker eten buiten de camping en sehr billig.

Camping is geen hottemetotten glamping onzin met animatie. Nep Kampeerders die hier heen gaan met dat idee kunnen beter weg blijven.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldig!

Katja, 8-8-2017

Rustig gelegen, toch op loopafstand van de winkels (broodjes 's morgens) gelegen camping. Veel groen, ruime standplaatsen. Schoon sanitair. Rust (13.00-15.00 uur) dit weet je, respect en heerlijk, douches bepaalde tijden kun je plannen.

Wifi bijzaak op vakantie, je krijgt bij aankomst kaart t.w.v. 4 euro, indien nodig Wifi.

Edelsteinstrasse gedaan, we hebben genoten (kleine week).

Ingrid (eigenaresse) helpt graag, heeft veel tips en ervaring, spreekt behalve Duits ook Frans, maar begrijpt en schrijft ook Nederlands.

Aanrader uit eten in Nohen - Zum Bahnhof (plaatsje 7 km verderop). Daar begint en eindigt ook een prachtige(genomineerde) wandeling.

Stroom is extra, vind ik fair, wij gebruiken weinig, een ander meer. Had caravan, grote tent en de auto op een heerlijke plek staan. Nog geen 30 euro per nacht (hoogseizoen).

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

voor dit geld verwacht je toch wat meer

Anniek, 19-8-2016

Hoewel de camping zeker pluspunten heeft (plekken met privacy, klein zwemmeertje, leuke speeltuintjes, ouderwets maar schoon sanitair) heeft de camping verder weinig faciliteiten (geen restaurant, geen winkeltje). Niet erg, maar voor 40 euro per nacht verwacht je dan toch meer.

Bovendien wordt het zwemmeertje bij warm weer wel erg groen, en loopt het steil af wat met kleine kinderen wat minder prettig is.

Een van de pluspunten van deze camping is de rust, maar toen wij er waren stonden er twee grote groepen met kinderen op het veld (scouting of zo?). s avonds was de rust daardoor ver te zoeken (s nachts waren ze overig wel stil). Op dit veld is geen sanitair, dus het gedeelde toiletgebouw was erg vol op bepaalde tijden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Rustige zeer groene camping

André, 9-8-2016

Wij hadden het gevoel in een park te staan, zoveel groen is er op deze camping. Het park gevoel werd versterkt doordat het in de weken dat wij er waren (2e helft juli) heel erg rustig was, nog geen kwart van de plaatsen was bezet. Ondanks de zwemvijver en de speeltuin niet of nauwelijks gezinnen met kinderen. De paar vaste gasten hebben wij amper gezien.

Door het kleine aantal kampeerders is de grasmat ook prima. Een aantal plaatsen is door de ligging tegen een helling minder vlak.

Ja, het sanitairblok werkt met een sleutel en oogt van binnen jaren '70, het is echter wel brandschoon en niets is defect. En doordat je van te voren weet dat je niet tussen 11:00 en 17:00 kunt douchen kan je je daar ook gemakkelijk op aanpassen. Druk is het zeker niet bij het sanitair.

De eigenaresse van de camping helpt je graag. Er is zeker veel in de omgeving te doen, je moet er echter wel telkens een stukje voor rijden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

niet mijn soort camping

Rene Bakker, 2-8-2016

We houden van sporten, en daarna douchen. Dat gaat echter niet, na 11 uur geen warm water meer tot 17 uur. Wel mooie plaatsen, met veel privacy. Jammer dat de electra nog los wordt berekend, beetje flauw. Niet de goedkoopste camping, zeker gezien de hoeveelheid faciliteiten. Zwemmeertje is wat aan de kleine kant. Naturisten zitten achter hoge heg, maar naakt zwemmen zit er niet in... Wel erg mooie omgeving.
Gereisd met partner in juni 2016

Prima Camping

M.C vd Pol, 10-6-2016

Heerlijke rustige camping! Wij, de jeugd van begin 30, hebben er in 2015 twee heerlijke weken gehad. Lekkere ruime plaatsen met veel privicy.

Het sanitair (douches en wc's) zitten op slot en kun je alleen in met een sleutel, dus geen kinderen die daar lopen te schreeuwen en met water gooien. Enige nadeel zijn de warm water tijden maar daar is mee te leven.

Zeer vriendelijke en behulpzame eigenaresse.

Dit jaar gaan we 3 weken.

Gereisd met vrienden in januari 2016

weggevlucht

Hillie, 1-10-2015

Staat als "charmecamping" in een boekje, maar wij vonden het een ramp. Sanitair uit het jaar nul en pas vanaf 's middags 5 uur warm water. Vreselijk als je bezweet terug komt van een wandeling bij 35 graden. Je moet steeds de sleutel mee, overal hangen briefjes met regels en voor alles is weer een ander hokje wat je moet gebruiken.

Eigenaressen kan het niet aan. Receptie is een puinhoop, ze weet niet meer wat je wel of niet hebt getaald en is ronduit onvriendelijk. Rest van de campinggasten waren "vast" en die kijken je bijna de tent uit.

Wifi moet per uur worden betaald en is duur.

Wandelen in de omgeving is wel prachtig, maar je moet er eerst voor de auto in. Terrasjes nauwelijks in de omgeving. Winkelcentrum is wel lekker dichtbij.

Wij zouden een dikke week blijven, maar zijn na 3 dagen op de vlucht geslagen.

Gereisd met partner in juli 2015

Heerlijk rustige camping

riatekelenburg, 10-8-2015

Prima camping voor rustzoekers en wandelaars, met voldoende leuke uitstapjes op niet al te grote afstand.

Nadeel: slagboom zit dicht tussen 13.00 en 15.00 uur.

Voordeel: gratis douchen. Op sommige uren is er geen warm water; dit staat keurig aangegeven. Ruime kampeerplaatsen, omgeven door heggen; keuze uit zonnige of schaduwrijke plaatsen. Water en stroom aanwezig.

Gereisd met partner in juli 2015

Een gedateerde camping

Ivo, 14-8-2014

Een zeer mooi gelegen camping die evenwel heel wat gebreken vertoont. Verouderd sanitair, geen warm water tussen 11 en 17 uur. Sleutel nodig om naar het toilet te kunnen gaan. Werkelijk onpraktisch. Je kan de camping niet af voor 8 uur want mevrouw de eigenares doet maar open om 8 uur. Internet is betalend en voldoet totaal niet meer aan de moderne eisen (zeer traag). Wel vermeldenswaardig zijn de schitterende restaurants in het dorp. Zeer lekker en betaalbaar. Conclusie : prachtige omgeving, goede restaurants maar camping is geen aanrader
Gereisd met partner in augustus 2014

prima kleine camping

astrid, 12-8-2014

Camping Waldwiesen in Birkenfeld is een leuke kleine camping met aardige beheerders. Alles is precies goed genoeg. Mooie plekken, zelf te kiezen. Groot grasveld, zwemmeer voor de kinderen, een speeltuin, naast het bos. Supermarkten en andere winkels op loopafstand. Met de auto is Idar-Oberstein vlakbij. We hebben ons met 4 kinderen (7 tm 12 jr.) een week zeer goed vermaakt.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Waldwiesen in Birkenfeld, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Waldwiesen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Waldwiesen scoort een 7.9 uit 10 op basis van 33 reviews.