Pension Gut Habbecke ***

6,9

23 reviews over Pension Gut Habbecke in het Nederlands

Fijn verblijf

J. Scheepers, 20-10-2017

Gut Habbecke is zeer rustig gelegen op een prachtige plek in het Sauerland, mooie uitzichten rondom. Keurige, schone appartementen, vriendelijke mensen.

Perfect met kleine kinderen, die heerlijk kunnen spelen in grote zandbak, op speelzolder, klimtoestellen in speelweide, met allerhande trapauto's e.d.

Alle dieren mogen geaaid worden en worden zeer goed verzorgd (dat heb ik ook wel eens anders gezien).

Tegen kleine meerprijs is een ruiterkaart verkrijgbaar waarmee jong en oud kan deelnemen aan paardrijlessen en bosritten onder deskundige begeleiding (alle niveaus).

Ontbijt op zijn Duits, goed verzorgd.

In het dorp (Wenholthausen) en de wijde omgeving zijn goede restaurants waar je voor Nederlandse begrippen goedkoop en goed kunt eten. Over het algemeen stevige kost, schnitzels e.d. Tegenwoordig is er op elke kaart ook iets voor de vegetariër te vinden.

Kortom: heerlijk!

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2017

Ponypret, mooie omgeving, fijne accomodatie!

C Slot, 24-9-2017

De voorgaande recensies zijn écht gedateerd! Wij komen er nu voor de 4e keer en het bevalt ons iedere keer TOP !

Hubertus en Britta (eigenaars) hebben samen met hun 2 dochters dit familiebedrijf.

Ontzettende lieve mensen met hart voor hun paarden en pony's en zeker ook voor hun gasten!

In het hoofdgebouw zijn alle appartementen prachtig gerenoveerd en gemoderniseerd. Smaakvol ingericht en goed uitgerust. In het hoogseizoen bieden ze een arrangement met ontbijt en koffie met heerlijke huisgemaakte taart, BBQ en nog veel leuke andere activiteiten voor de kids (als 'stok'brood bakken bij het kampvuur, pony-versieren en knutselen met kastanjes in de schuur met warme chocomelk) Overdag bieden ze ponyrijden aan (12 Euro per kaartje), voor ieder niveau (met uitzondering op zondag). Zelfs de hele kleine kinderen kunnen al mee met de 'Reitstunde' of bosrit. Er wordt uitvoerig de tijd genomen om de pony's in de stal te verzorgen en op te zadelen.

Op het erf kunnen de kinderen ook spelen met het speelgoed, als tractors, fietsen, skateborden, tafeltennis, trampolines, zandbak en in de zomer is het zwembad ter verkoeling beschikbaar. En natuurlijk niet te vergeten de andere dieren; knuffelkonijnen, dwergvarkentjes en Lucky hét geluksvarken!

In de winter biedt de omgeving wintersportactiviteiten. In de omgeving van Gut Habbecke is het mooi wandelen. Op loopafstand is een mooie speeltuin voor kleinere kinderen met o.a. schommels, glijbaan, kabelbaan en picknick mogelijkheden. In het nabij gelegen dorpje zijn een aantal kleine restaurantjes waar je heerlijk kunt eten. In het Sauerlandbad in Bad Fredeburg is het goed vertoeven voor de hele familie (glijbanen, saunamogelijkheden).

Er komen nog weinig Nederlandse gasten omdat deze accomodatie waarschijnlijk nog niet zo bekend is. Gut Habbecke is zéker aan te raden als je met het gezin een relaxte plek zoekt waar de kinderen op een leuke manier kunnen ponyrijden en zich kunnen vermaken.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

niet voor ons nog een keer

v leeuwen, 4-1-2013

kan me bij de meeste beoordelingen aansluiten, de kamers zijn netjes maar slechte matrassen het ontbijt was redelijk avondeten hebben we bij toni gedaan en was super,de beheerders waren erg vriendelijk ook de man des huizes vonden wij heel aardig in de avond moet je zorgen dat je zelf drinken en wat lekkers heb gekocht want daar is niet meer te krijgen.en avond eten is wel aanwezig maar moet wel doorgegeven worden als je daar wil eten, wij gaan er niet meer heen maar alleen omdat er in het huis niets te krijgen is als je klaar bent met avondeten en verplicht bent om in de kamer te zitten
Gereisd met oudere kinderen in januari 2013

Goede prijskwaliteit en ligging

Teus van Ee, 10-11-2012

Via veiling 2 overnachtingen voor zeer lage prijs. Het appartement is gewoon, 2 persoonskamer, douche en toilet en zitruimte met keukentje. In deze tijd is het zeer rustig dus er zijn geen dinermogelijkheden wel ontbijt, maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. Je kunt in het dorpje zelf zeer goed eten ( Sauerlanderhof). De ligging is top. Je loopt zo de bossen in en op een half uur rijden ligt de wintersportplaats Winterberg. Al met al een zeer goede prijs kwaliteitverhouding. Je moet niet 4 sterren verwachten........
Gereisd met partner in november 2012

Fantatisch uitzicht

Dimpel, 1-10-2012

Wij hebben destijds geboekt als hotel zijnde. Dus het was een kleine tegenvaller, maar dit werd al gauw duidelijk toen wij naar onze kamer werden geleid.

De kamer was klein, geen probleem, maar hierdoor stond er een bed, een kast en twee stoelen in, dus even relaxed zitten was eigenlijk niet mogelijk als je een 45 km die dag hebt gefietst.

De douche cabine zat in alle randen (naden) met schimmel en dit was met een stukje toilet papier zo te weghalen, dit betekent dus niet goed schoon gemaakt in tijden. Toen we weg gingen hebben we dit aangegeven, wat zei men dit is roest. Wie houdt wie wie nu voor de gek?

Een ontbijt wilden we niet en over een warme maaltijd werd dus zo wie zo niet gesproken, terwijl we later hebben begrepen dat dit ook werd gedaan?

Gereisd met partner in september 2012

Wij zijn heerlijk tot rust gekomen

RRI, 23-9-2012

Uiteraard hebben wij ook alle beoordelingen gelezen, dus gingen van het ergste uit. Maar we moeten toegeven dat het ons 100% is meegevallen. Enthousiast ontvangst door vriendelijke eigenaren.

Onze kamer was ruim en had opgemaakte bedden en er lagen handdoeken klaar. Het was geen luxe kamer (gedateerd en geen tv), maar schoon en dat vinden wij het belangrijkste. Onze kleine meid had voldoende speel- en kruipruimte. Vanuit Gut Habbecke hebben we heerlijke wandelingen kunnen maken. Hier kwamen we ook voor. Verder is er in de omgeving weinig te doen. De laatste dag hebben we ontbeten in het pension. Tja, het is geen luxe ontbijt, maar verder weinig op aan te merken. De eigenaren doen hun best, maar je kan voor 8,50 ook geen wonderen verwachten.

Bovenverwachting goed!!

Frans Degen, 22-9-2012

De beoordelingen, die we vooraf gelezen hadden waren uitgesproken ., zowel in positieve, maar vooral negatieve zin. We waren heel benieuwd wat we mee gingen maken. De ligging bleek een plaatje. De ontvangst door Britta was enthousiast! De kamer eenvoudig, maar goed. Teveel luxe zou ook afbreuk doen aan het karakter van het landgoed. Het ontbijt was royaal. We hebben vanuit Gut Habbecke prachtige wandelingen gemaakt. Als je van rust, natuur en wandelen houdt, is Gut Habbecke een aanrader. We gaan beslist eens terug.
    Gereisd met partner in januari 2012

Leuke omgeving maar kijk uit

André Lammers, 20-9-2012

Het is er prima vertoeven als je van rust houd en veel wil wandelen. De eigenaren waren altijd vriendelijk tegen ons. Wel werden eigen gasten voorgetrokken op de mensen van veiling. Ontbijt en avondeten waren goed te eten maar geen culinair hoogstandje. Hier zit wel een knelpunt. Wij hadden halfpension geboekt maar zoals wij later constateerden hebben wij avondeten en ontbijt apart moeten betalen. Hebben 68 euro teveel betaald. We trachten dit terug te krijgen maar de vriendelijkheid is nu ver te zoeken. Verder was ons huisje schoon. Maar borden, glazen en bestek waren dit absoluut niet. Pannen hadden allemaal aangebrande etensresten erin. Deur van toilet was een schuifdeur die niet normaal dicht ging omdat deze klemde op het laminaat. Er komen veel mensen van veiling wat dan weer leuk ik is om contacten te leggen als je duits wat minder is. Heb je honden dan is het ook prima hier. Je kan uren met ze lopen. En er zijn veel losloopmogelijkheden.

Dit nooit meer

Boer, 19-9-2012

Wij hebben 4 nachten half pension geboekt bij Gut Habecke, via veiling had ik 2x 2 nachten dus die hadden we mooi gecombineerd. Toen we de rekening kregen moesten wij het ontbijt en diner apart betalen terwijl half pension op hun eigen site en op de veilingsite toch heel wat anders staat. ( half pension ontbijt en diner voor 12,50 per persoon.) Toen wij na thuiskomst dit nakeken en erachter kwamen dat wij gelijk hadden hebben we gelijk gebeld met de eigenaar en deze was zeer onbeschoft. Wij kregen te horen dat half pension niet bestaat en dat we niet zouden zeuren als we wisten wat de huisjes normaal gesproken kosten.

Toen wij vervolgens aangaven dat de prijs van het ontbijt zo wie zo niet klopte werd ons doodleuk verteld dat we nog maar 4 euro moesten overmaken.

Wij hebben veilingen ingeschakeld want ik wil mijn teveel betaalde geld terug ruim 68 euro.

Zeker de laatste keer

P Hitzert, 6-9-2012

Wij hadden via een veiling geboekt, de ligging is mooi maar dat is ook het enige. Bij aan komst werden wij naar een appartement ????? geloosd met de mededeling hier is het, wat we geboekt hadden was een tweepersoonskamer Een beetje overdonderd dachten we wat is dit, nog wat verder gekeken bedden niet opgemaakt geen handdoeken. Terug de beheerder opgezocht,kregen bedden goed en handdoeken en dat we zelf de bedden maar op moesten maken. Het ontbijt was heel mager voor €8.50,harde broodjes en wat beleg koffie of thee en sinasappelsap.De rekening of we €40 voor eind schoonmaak wilden betalen tewij we een kamer geboekt hadden .Uiteindelijk hebben we €60,00 betaald voor tweemaal ontbijt en voor de schoonmaak en wat drankjes wat zelfbediening was. Conclusie ga daar nooit naar toe Appartement rook ook nog heel muf en naar de rook. NOOIT< NOOIT DAAR BOEKEN
    Gereisd met partner in september 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Gut Habbecke in Eslohe, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Gut Habbecke zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Gut Habbecke scoort een 6.9 uit 10 op basis van 23 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: