Hotel Sonnenhügel ***

7,2

98 reviews over Hotel Sonnenhügel in het Nederlands

Gemengd gevoel

Chris1233, 21-8-2016

We zaten in het hoofdgebouw. Toch zit je dan niet direct bij alle faciliteiten zoals het restaurant en moet je regelmatig met de lift/trap. Het restaurant was prima. Het terras was relatief klein.

Voor de kinderen (9 en 13) was er voldoende te beleven. De indoor-speelhal was goed verzorgd. Het zwembad was ook prima. Kids konden chillen in een tienerkamer. De borg voor de Playstation was wel aan de hoge kant, maar wel fijn dat de mogelijkheid er was. WiFi is tegen betaling. We hebben er 3 nachten gezeten en dat was mooi.

Het gemengde gevoel komt vooral door de aanwezigheid van de vele ouderen. Het lijkt wel alsof dit voor hen een soort goedkoop kuuroord is. De bubbelbaden etc. zijn vooral door hen in gebruik. Om 10 uur 's avonds verwachten ze absolute stilte.

Bad Kissingen zelf is een leuke plaats. De bus stopt voor de receptie en brengt je naar het centrum. Vanuit het hotel is het 10 minuten lopen naar een burchtruïne.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

heel fijne vakantie

Lieve, 3-6-2016

Hotel is netjes, alles verzorgd, vriendelijk personeel. Zwembad was proper, maaltijden verzorgd en lekker, keus genoeg (buffetmaaltijden). Vanuit het hotel krijg je een gratis pas voor de bus naar het centrum. Ideaal met kinderen. (zowel lagere schoolkinderen als tieners) Er is een aparte tienerkamer met playstation etc, heel mooi ingericht). Voor herhaling vatbaar. vergelijking prijs kwaliteit : super !
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Voor herhaling!

Esther, 27-10-2014

Wij zijn in de herfstvakantie voor de 3e keer naar dit hotel geweest en hebben weer een heerlijke week gehad. De kinderen hebben zich super vermaakt in het zwembad, speelhal en bij de animatie. Het eten was weer heerlijk en buffetten worden de hele tijd goed bijgevuld. Het personeel is ontzettend vriendelijk, niets is te veel. Leuke uitstapjes in de omgeving.

Echt een week om lekker tot rust te komen.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2014

Perfect voor kinderen

Agathe, 8-9-2014

Flatgebouw is van buiten niet mooi allemaal beton, beetje jaren '70, maar van binnen prima. Goed eten (vlees, vis, vegetarisch), prima zwembad bij ons het buitenbad ook na 1 september verwarmd. Buiten het gebouw is er een tennishal en een grote indoorspeelhal voor de kinderen. Ook is daar kinderopvang voor 's morgens en 's middags. In het hotel is er ook kinderdisco en kinderbioscoop.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

In die prijscategorie: PERFECT!

Brunein, 28-7-2014

Inderdaad, het is een lelijk gebouw. Het is geen opgeknapt ziekenhuis zoals hier werd beweerd, maar het heeft wel die look. De kegelbaan is aan restauratie toe. Daarmee is ons inziens dan ook het negatieve gezegd. Het eten was uitstekend. De kamers, het zwembad en de binnenspeeltuin heel verzorgd. Onbeperkt en GRATIS: zwembad, sauna, stoombad, handdoeken, badjas! Ook het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam waar nodig. Wij gaan altijd maar 1 keer naar dezelfde plek, anders kwamen we hier zeker terug! Vorig jaar waren we in een gelijkaardig hotel in Hausen-Roth. Zij krijgen hier een beoordeling 8/10. Naar onze mening moet Sonnenhugel daar niet voor onderdoen! Integendeel, want als je er rekening mee houd dat de sauna daar betalend is en dat de handdoeken niet ververst worden en de kamer niet dagelijks gereinigd wordt, zou ik eerder een 8 geven aan Sonnenhugel en een 7 aan Hausen-Roth.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Geweldig hotel

Amber, 25-10-2013

Wat een geweldig hotel is dit. Vooral met kinderen. De buitenkant moet je even doorheen prikken, maar hierachter zitten prachtige, gerenoveerde kamers (haus 3) goede bedden, een leuk zwembad, geweldige overdekte speeltuin en goed eten. Natuurlijk moet je niet een enorm hoogstaand diner verwachten, maar elke dag variatie, keuze uit vis/vlees/vegetarisch, aardappelgerecht en ruim groente, uitgebreide saladebar en uitgebreid toetjesbuffet en ook nog een apart kinderbuffet. De omgeving is geweldig, vooral in deze herfsttijd. Ook was er erg leuke animatie. Overal vriendelijk personeel die hard aan het werk is om het de gasten naar de zin te maken. Netjes schoon ook overal.

Ik kan de slechte referenties hieronder niet plaatsen, wij hebben een geweldige week gehad en komen vast en zeker nog eens terug. Veel leuke dingen gedaan in de omgeving waaronder wildpark, rodelbaan en het stadje Bad Kissingen.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2013

Alles wat je nodig hebt

Gezinnetje5, 9-9-2013

Het hotal ziet er van buietn misschien niet erg mooi uit. Van binnen is alles netjes en schoon. In huis 3, waar de gezinskamers zijn, was net alles fris en vrolijk geschildert. Iedere etage zijn eigen kleur.

We hadden met vijf personen twee hotelkamers met een tussendeur. We hadden dus ook twee badkamers met bad. Ideaal! De kamers zijn ruim en schoon. Er is een koelkast en kluisje en een flatscreentelevisie. Voor vijf euro heb je het hele verblijf draadloos internet met goed bereik.

Uitgebreid ontbijtbuffet. Het avondeten is vaak wat aan de zoute kant, maar goed te eten. Er is iedere avond een ander thema-menu. Voor de kinderen is er een apart buffet, maar zij kunnen ook hetzelfde als de ouders eten.

Kinderen krijgen bij aankomt een beker waarmee zij tijdens hun verblijf op verschillende plaatsen appelsap en water kunnen tappen (in het zwembad aanmaaklimonade). Het zwembad (binnen en buiten) is mooi en warm. De binnenspeeltuin is superleuk. Animatieteam spreekt alleen duits.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2013

Prima verblijf

Richard, 2-9-2013

We hebben een hele fijne en mooie vakantie gehad op deze locatie en willen de medewerkers van het hotel bedanken voor hun gastvrijheid en service.

Het hotel ziet er niet super uit en is typisch Duits. Alles is in de stijl van de tachtiger jaren, maar het is overal schoon (Haus1). Dagelijks komen ze de bedden opmaken en de kamer controleren en waar nodig stofzuigen en opruimen. Vuilnis wordt geleegd en handdoeken vervangen. Helemaal top.

Eten is niet hoogstaand, maar voor iedereen is er iets te vinden. Gelukkig niet elke dag friet voor de kinderen. Het ontbijt is uitgebreid en vers.

Zwembad is prima voor elkaar en het indoor speelplein is goed voor elkaar, maar meer voor kinderen tot 10 jaar.

Service is van een hoog niveau. bv. Speelgoed van mijn zoontje vergeten, dit werd kosteloos verzonden. Binnen 3 dagen weer in huis.

Bedankt voor de fijne week!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

Treurig

Diana, 11-8-2013

Wij hadden een kamer met half pension geboekt voor ons gezin (2 kinderen van 10 en 5) voor 3 nachten. We zijn na 1 nacht vertrokken. Erg treurige aanblik van het geheel, de kamer was helemaal triest. Oud meubilair met kapotte stof, wel nieuwe vloer (laminaat) maar niet schoon, barst in het raam, gat in de badkamerdeur, oude bedbank voor de kinderen. Sanitair was overigens wel schoon. Helaas douchen in bad zonder mengkraan. Het complex was te massaal, enorme gangen door voordat je bij het restaurant of de bar was. Wij hadden dit hotel geboekt vanwege de omgeving en het feit dat het halverwege onze terugreis uit Oostenrijk was, maar we zijn de volgende ochtend meteen vertrokken. Geen reactie van het receptiepersoneel bij ons plotselinge voortijdige vertrek. Algehele indruk; deprimerend!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

Goed en kindvriendelijk hotel

Fam. Gierveld, 3-8-2013

Hotel Sonnenhügel oogt van de buitenkant niet fraai. Daarentegen is de kamer ruim en schoon. De bedbank in de kamer is geschikt voor 1 kind. Voor 2 kinderen wordt dit te krap. Bovendien beschikt de kamer over een kleine keuken voorzien van barretje en koelkast. Het hotel is zeer kindvriendelijk. Het ontbijt is uitgebreid en ook het buffet is goed. Wij zijn inmiddels voor de 3e keer geweest en steeds bevalt het ons goed. Bovendien is de prijs zeer gunstig met name met jonge kinderen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Sonnenhügel bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sonnenhügel in Bad Kissingen (Rhön), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sonnenhügel zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Sonnenhügel scoort een 7.15 uit 10 op basis van 99 reviews.