Camping Muellerwiese

Camping Muellerwiese
Muellerwiese
8,2

16 reviews over Camping Muellerwiese in het Nederlands

Fantastische camping in een schilderachtig dorp

Fam Pelser-Wouters, 20-8-2017

We bleven acht nachten op de tentenweide en genoten van de rust, de kabbelende beek en de schilderachtige bossen. Kinderen spelen spontaan samen aan de veilige speelbeek en in de speeltuin; je hebt er een hele dag geen omkijken naar. Ze vangen vissen, bouwen dammen, maken bootjes,... Sanitair is eenvoudig maar schoon; 0,50 euro nodig voor een warme douche. De eigenaars geven graag en veel informatie over de omgeving en over activiteiten in de buurt. Toen de man een kleine slang (10cm) ontdekte in zijn tuin, kwam hij die spontaan tonen aan de spelende kinderen en toelichting geven. 's Nachts kreeg de camping af en toe bezoek van een vos. Zéér goede prijs-kwaliteitverhouding; wij komen graag nog eens terug voor een kampeerbeleving midden in de natuur. Minpuntje: er zijn nét iets te weinig parkeerplekken voor de mensen op de tentenweide en de kampeerplaatsen zijn er eerder klein.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooie rustige camping

Saskia, 5-8-2016

Prachtig gelegen, rustige camping. Zeer gemêleerde gasten: jong en oud, meerdere nationaliteiten. Op tentenveld veel jonge gezinnen. Wij stonden met onze vouwwagen op een prachtige grote plek op caravangedeelte inclusief fraai beekje. Zeker niet alle plaatsen zijn zo groot, wel van te voren plek te kiezen eventueel ( zie foto's website). Het is een camping waar met name veel actievelingen komen, want veel te doen in omgeving, ook veel wandelen en fietsen. Er is op de camping een eenvoudig speeltuintje en een mooi (koud!) beekje en verder geen amusement voor de kinderen. Dorpje met voorzieningen op loopafstand (bakker, buurtsupertje, restaurants). Aardige eigenaren. Sanitair schoon, douches klein (met muntjes). Wij hadden een fijne vakantie daar met onze drie jonge kinderen!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Gedateerde camping

Martin & Truus, 5-7-2016

Eigenlijk gelokt door hoge beoordelingen en mooie foto’s in combinatie met de omliggende natuur gekozen voor deze camping. Achteraf een verkeerde keuze. Wij herkennen in veel opzichten de negatieve beoordelingen. Beheerder Erhard gaat uitgebreid in de verdediging, maar veel heeft hij er kennelijk niet van geleerd.

De camping is in tweeën gedeeld in een caravangedeelte met veel vaste plekken en een apart mooi tentveld langs een riviertje met eigen sanitair achter de receptie. Alleen bij het tentveld zijn speelattributen voor de kinderen. Wij stonden op het caravangedeelte en maakten daar gebruik van het sanitair. Het caravangedeelte wordt minder onderhouden. Veel vaste plekken tonen slecht onderhoud. Lang gras op de plaatsen, wild groeiende struiken en gedateerde caravans maken er een trieste boel van. De beheerder is overigens zeer aardig, niks mis mee. Op de camping zelf is niets te beleven. Het sanitair is schoon, maar dateert uit de jaren 80. (oud sanitair: Douchen met 50ct muntjes, zeer kleine douchecabines met een douchegordijn dat tijdens het douchen aan je lijf blijft plakken, 2 vaatwasbakken zonder aanrecht). Het sanitair is voor ouderen en gehandicapten moeilijk bereikbaar door treden naar de toegang. Kortom.. de tijd is hier ‘even’ stil blijven staan. Wij begrijpen de waardering van 4 sterren absoluut niet. Zeker de onwaarschijnlijk hoge beoordelingen op Zoover (8,4) en Acsi (8,7) en de bijbehorende motivatie herkennen wij geheel niet. Een actuele, nieuwe beoordeling tijd lijkt ons zeer op zijn plaats.

Gereisd met partner in juni 2016
Dr. Friedrich Erhard, Eigenar, 9-2-2017
Wir bedauern sehr, dass es Herrn de Graaff auf unserem Platz nicht gefallen hat. Warum manche Gäste gute Bewertungen schreiben, hat vermutlich damit zu tun, dass es ihnen bei uns gut gefallen hat. Darüber freuen wir uns. Wir haben definitiv keine 4 Sterne (!), selbst würden wir uns vielleicht mit 3 Sternen bewerten, aber das ist eine subjektive Einschätzung. Wir freuen uns jedenfalls auf künftige Gäste, die sich bei uns wohl fühlen können. Übrigens dürfen bei uns alle Gäste vor Ihrem Besuch den Campingplatz persönlich vor Ort oder auf sehr vielen Fotos in unserer Website anschauen und entscheiden, ob sie bleiben möchten oder nicht. Natürlich darf man auch nach nur 1 Übernachtung wieder abreisen. Herr de Graaff war 3 Nächte bei uns, leider bei schlechtem Wetter.

Aanrader!

Marit, 27-6-2015

We zijn net thuisgekomen van een heerlijke week in het mooie Zwarte Woud.

De camping Muellerwiese in Enzklosterle is ons uitstekend bevallen, we mochten zelf onze plek uitzoeken op hget gezellige tentenveld, en sliepen er heerlijk met het geluid van de beek op de achtergrond.

Het sanitair zag er splinternieuw uit, en was zeer schoon.

Prachtige omgeving om lekker te kunnen wandelen/geocachen.

'S morgens in het dorp verse broodjes halen bij de bakker welke maar op 5 minuten loopafstand zit.

Gereisd met partner in juni 2015

Prima plek

Jan en Marianne, 13-12-2014

Midden mei 2014 met camper op weg naar het zuiden, waren we plan slechts 2 nachten te blijven. Het werden er 7. Mooie omgeving voor zowel fietsers als wandelaars. Accommodatie prima op orde. Bakker en slager zeer dichtbij. Restaurants naar keuze op loopafstand. Vriendelijke en behulpzame eigenaars. In de herfst (eind oktober)opnieuw enige nachten hier doorgebracht in mooie kleurenpracht. Komen zeker nog weer terug
Gereisd met partner in januari 2014

Dit nooit meer, geen 4 sterren camping waard

Kim en Wiek, 14-9-2014

Is eerder een 3 sterren dan een 4 sterren camping. Anwb mag wel snel een hercontrole doen!

Wc gebouw; wat verouderd, mag wat moderner. De wcs zijn aan achterzijde van gebouw (niet logisch) Wc papier net oud kranten/schuur papier! Er is rondom het toiletgebouw niet overal een afdak. Afwas mogelijkheid, wasmachine/droger, waslijn en kind verschoonstation in dezelfde kleine ruimte! Weinig ruimte en privacy als je je kind wilt verschonen, denk ook aan de hygiëne! Andere afwasgelegenheid was buiten onder een zonnescherm! Gebruik van wasmachine/droger moest je je melden bij de receptie! Rondom wc gebouw veel ingesealde folders aan de muur bevestigd met punaises deze los moeten maken om de achterzijde te kunnen lezen. Rommelig aanzicht. Douches aan de krappe kant. Mis op sommige plekken een pedaalemmer. Als deze er waren, waren zij maar heel klein. De hoeveelheid wcs, wastafels en douches zijn niet in verhouding met de hoeveelheid gasten. Veel stof en vuil in en rondom wc gebouw.

Gereisd met partner in augustus 2014
Friedrich Erhard, Eigenar, 7-11-2014

Camping Muellerwiese bedauert, dass es Kim und Wiek bei uns nicht gefallen hat. Wir hatten nie 4 Sterne bei ANWB, sondern nur 3 Sterne. Kim und Wiek waren offenbar nicht richtig informiert. In ihrer Bewertung stehen leider viele Dinge, die nicht stimmen.

In den WCs ist normales Recycling-Toilettenpapier, kein Zeitungspapier! Bei den Damen steht in jeder WC-Kabine ein Abfalleimer. In allen anderen Raeumen steht jeweils ein Abfalleimer. Nur im Spuelraum steht aus hygienischen Gruenden kein Eimer, damit keine Lebensmittelabfaelle hineingeworfen werden. Wir achten sehr auf Sauberkeit. Wir haben 6 Duschen und 15 Waschbecken fuer maximal 60 Plaetze. Das ist im Verhaeltnis eine gute Zahl (rechnen Sie einmal nach auf anderen Campingplaetzen). Waschmaschine und Trockner funktionieren ohne Muenzen. Man sagt bei uns Bescheid, damit wir den Strom anschalten. Die Infowand am Sanitaergebaeude wird jedes Jahr erneuert und zeigt eine Menge nuetzliche Ausflugstipps, was viele Gaeste freut.

Heerlijke vakantie in huurhut (2)

Familie Pontier, 15-8-2014

Heerlijke vakantie gehad in de huurhut op het tentenveldje van Camping Muellerwiese. We hebben er ruim tweeenenhalve week gebivakkeerd met onze kinderen en dat is ons prima bevallen. De camping ligt zowel in het dorpje als direct in de natuur. 'S morgens ging manlief de hond uitlaten in het prachtige woud terwijl ik naar het bakkertje liep om heerlijke broodjes op te halen. De kinderen hebben zich prima vermaakt met het wandelen, spelen in de beek en geocachen. er liggen voldoende caches voor de liefhebbers... Het kleine supermarktje voorziet in de belangrijkste dingen maar op 6km afstand is een grotere winkel... We hebben vooral genoten van het prachtige natuurschoon en de heerlijke rust. Het sanitair is prima schoon maar enigszins beperkt wanneer het veld helemaal vol is. Gasten zijn van allerlei nationaliteiten hetgeen wij erg leuk vonden.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Mooie rustige camping op prachtige plek

Rikkert van den Eelaart, 15-8-2014

Mooie rustige camping op een prachtige plek. Zeer aardige en behulpzame eigenaren. Goed en schoon sanitair. Ga op het tentenveldje staan, dat is verreweg de mooiste plek.

Prachtig plekje !!

Natalie Cretier Theben Tervile, 12-8-2014

Wij komen al een aantal jaren op deze camping en zitten dan in één van de 2 vakantie appartementen. We starten vaak onze vakantie hier en het voelt voor ons echt als thuis komen. De omgeving is echt prachtig. De camping en de appartementen zijn geweldig. De mensen zijn super aardig en behulpzaam. Het is erg schoon en netjes. Geen groot entertainment programma, geen zwembad maar puur natuur, de kinderen kunnen spelen in de beek, een fantastische speelplek. Onze kinderen vinden het geweldig. Er is genoeg ruimte om te spelen en de omgeving biedt ontzettend veel mogelijkheden voor uitstapjes, voor (bijna) elke leeftijdscategorie. Zeker een aanrader.

een echte aanrader

kim , 16-12-2013

Voor ons was het bezoek aan camping Mullerwiese een groot succes. Wij hebben kleine kinderen en dan is een autovrij tent veld ideaal. Het beekje op de camping is zeer ondiep en daarom konden de kinderen daar lekker in spelen. Het is een rustige camping: als je van basic houdt is dit echt perfect nier voor niets een Coolcamping! Het sanitair is nieuw, schoon en warm. Ook afwasmiddel, handdoeken, droogmolen enz is aanwezig. Zeker omdat het niet al te druk was echt top. Intussen is er een bakker en een kleine supermarkt in het drop gekomen en kun je heerlijk eten bij de lokale restaurants. Grote supermarkt is 10 min auto rijden. In de omgeving zijn veel leuke dingen te doen. De gastheer en gastvrouw uiterst vriendelijk. Omdat het tent veld niet te groot is heb je ook contact met je vakantieburen en dat was gezellig. Wat ons betreft een aanrader. De prijs is gemiddeld, wij hadden geluk dat we buiten het seizoen waren zodat we korting kregen. Dank je wel voor de fijne tijd.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Muellerwiese in Enzklösterle, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Muellerwiese zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Muellerwiese scoort een 8.24 uit 10 op basis van 19 reviews.