Hotel RIU Bachata ****

RIU Bachata
8,3

17 tips over RIU Bachata

Louise, 7-4-2016
Wij hebben van tevoren contact opgenomen met Henny, een NL-vrouw die naar de DR is geëmigreerd (zie contactgegevens in een eerder tip), en excursiemogelijkheden met haar door gesproken. Niet alleen is Henny een ontzettend lieve vrouw die heel veel goede dingen doet in de DR, ze heeft ook een goed oog voor de mooie plekjes in haar land. Wij hebben ontzettend genoten van haar verhalen en rondleiding. Zeker dus contact opnemen met Henny en vergeet ook niet wat medicijnen voor haar mee te nemen.
barbara, 12-8-2015
Neem muggenspray uit NL mee met zoveel mogelijk percentage deet. Daar kan je met max 15% deet kopen, en soms prikken de muggen erdoorheen! Excursie tips: Blue lagoon & Paradise island speedboot. Snorkelen sosua was niet zo. Geef de werknemers een klein fooitje zijn ze super blij mee!
Gaëtan, 9-7-2015
Neem geen taxi van het hotel. Je betaald 3x meer dan de gangbare prijzen.

Wim Meeuse, 13-4-2015
Neem zo mogenlijk wat spullen voor Henny mee, bv paracetamol etc.
Slabinck Kristof, 27-1-2015
neem een goed boek mee, en voldoende zonnecreme (is daar vrij duur) en medicijnen voor buikperikelen.
slabinck Kristof, 13-1-2015
Neem zeker dollarbiljetten van 1 dollar mee. Want 1 dollar is een fooi die men graag krijgt en je voelt dat ze bij het bedienen in de bar, restaurant, zwembad u gewoonweg dankbaar zijn voor dat dollarbiljetje. Ook pilletjes meenemen voor zonneallergie, buikgriep ... want er waren hier toch wel veel mensen die last van hadden. Zonnecrème is daar zeer duur, dus ook dit best van thuis uit meenemen. Voor de rest heb je geen geld nodig, het is werkelijk all-in daar. Géén warme kleren meedoen !

Frank , 21-11-2014

We hebben veel reacties gelezen dat de minibar maar 3x per week wordt aangevuld en dat er daardoor te weinig drinkwater is (slechts 1 liter fles voor 2 dagen). Je kan gewoon bij de receptie om flessen water vragen, ze geven deze zonder problemen mee.

In het weekend zijn er redelijk wat "lokale mensen" die een weekendje er tussen uit gaan. Het buffet kan 's avonds dus danig druk zijn dat er letterlijk te weinig tafels zijn om te eten (is ons overkomen op een zondag). Tip, ga iets eerder eten ;)

Gaëtan, 23-9-2014
Zie dta je in het weekend uitstappen boekt. Dan zijn er meer lokale mensen die het hotel gebruiken
Tompoesje, 11-2-2014

In 2012 gaf ik de volgende tip:

Vlakbij het hotel woont Henny van Ginkel (Nederlandse). Ze helpt de allerarmsten dominicanen met kleding en medicijnen. Tevens verzorgt ze excursies op maat in de omgeving, samen met haar man Domingo. Ze hebben een taxi voor max. 5 personen per keer.

Wil je iets bijzonders zien, stuur haar een mailtje en vraag naar de mogelijkheden, zo help je ook de Dominicanen.

Haar emailadres is veranderd, dit is het nieuwe: hennyvanginkel01@gmail.com

Ineke , 9-11-2013
Neem genoeg immodium mee en ga naar de apotheek als het niet over gaat.

Onze bezoekers bekeken ook: