Hotel RIU Bachata ****

RIU Bachata
8,3

260 reviews over Hotel RIU Bachata in het Nederlands

16 dgn. Mooi resort, direct aan het strand.

Fam. Vos, 10-8-2017

Hotel ligt direct aan het strand. Kamers zijn wat gedateerd. Twee sleutels van kamer met kluisje op kamer, zonder extra kosten. Prima WiFi. Ook op kamer. Toiletpapier en handdoeken oké. Eten voor elk wat wils, maar weinig variatie. Voldoende ligbedjes. Wil je een leuke plek onder een parasol, dan moet je wel heel vroeg zijn. Helaas wordt het strand niet dagelijks schoongemaakt. Hebben we al wel veel beter meegemaakt. Leuk animatiegigant. Niet opdringerig. Leuke zitplekken op complex. Hygiene is oké, alleen bekers/glazen en borden niet altijd goed schoon. Bestek in restaurant wel. Groot zwembad. Helaas overal slechts ongeveer 1.20 mtr diep. Zeer vriendelijk personeel. Dagelijks gewapende bewaking op terrein die hele nacht rondes lopen. Hebben wij als prettig ervaren. Koel drinken en geen wachtrijen bij bar. Gasten: NL, Belg, Dld, Fransen, Canadezen, Amerikanen en veel Engelsen. Vrijwel geen Russen.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Paradijs op aarde

Willem, 16-7-2017

Voor de 14e keer hier geweest,het was weer geweldig. ( altijd 4 weken) Enige minpunt is, dat sommige mensen in korte broek en t-shirt gaan dineren.
Gereisd met partner in november 2016

Prima hotel gelegen aan een mooie baai

Lotty en Henk van de Werfhorst, 8-4-2017

Het is een goed en schoon hotel. Goed onderhouden. Vriendelijk personeel. We hadden een kamer met zeezicht geboekt. Onze kamer keek uit op de cruisehaven. We hebben heel veel mooie cruiseschepen gezien. Excursie gehad naar Samana, daar hebben we walvissen gezien. Strand is mooi, maar er zitten veel stenen in de zee. Het eten in het hotel is prima.
Gereisd met partner in januari 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor RIU Bachata bij:

zorgeloze vakantie gehad van begin tot einde

pals hilde, 8-3-2017

aangenaam en ruim complex dat net en verzord is.

het eten was lekker en voor elk wat wils.vriendelijk personeel en

heel de dag door entertainement. zodus prijs -kwaliteit voor mij geen enkel minpunt.

Gereisd met oudere kinderen in april 2016

Wilden nooit meer naar huis! Genoten!

MR, 21-12-2016

We hadden na sommige reactie te hebben gelezen wat minder vertrouwen in onze reiskeuze. Eenmaal aangekomen werden alle negatieve reacties meteen weggenomen. Wat een lief personeel, nette kamer, goed eten en mooie locatie. Onze kamer was pas geverfd en oogde hierdoor weer zo goed als nieuw. Ze waren meer kamers aan het renoveren/verven.(hier geen last van gehad) We hebben 16 dgn genoten. De excursie naar Samana is ook een aanrader! We herkenden dan ook meteen de brug waar

''Wie is de Mol'' is opgenomen. Vergeet niet de kabelbaan te nemen met zijn prachtige uitzicht en botanische tuin. Kortom, een aanrader! Neem wel Deet mee en luchtige lange kleding voor in de avond i.v.m. muggen. Het is hier vochtiger en iets frisser dan in Punta Cana. Gelukkig valt de regen, mits het regent of vroeg in de ochtend of in de avond.En valt het overdag, dan is het van korte duur. Dit verklaard de prachtige groene natuur. Voor 25 peso per persoon kun je met een toeristen busje naar naastgelegen plaatsjes. Deze rijden om +- 5 minuten en zijn ideaal. Kortom, een aanrader!

Gereisd met partner in december 2016

fantastische plek

Franciska, 24-8-2016

Wij verblijven hier op dit moment .

Als je echt van shoppen houd zit je hier verkeerd .

Je zal dan een taxi moeten nemen .

Wij zitten op kamer 608 dat is om de hoek van het strandje .

Wij zitten meestal met Max 6 personen aan het strand dus heerlijk rustig .

Na half 1 zitten wij op de kamer want de mensen drinken hier gratis en vooral de Engelsen slaan hier in door .

Maar wees gerust security is direct aanweZig en niet met lege handen .

Mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam alleen erg er dat de vakantie gangers vergeten hoeveel werk de tuinmannen . Poets vrouwen etc hier wel niet verrichten . Met 1 dollar fooi pd zijn ze hier super blij .

Men begint hier al om 4 uur tot diep in de nacht .

Hele dagen en avonden wordt hier schoon gemaakt .

Winkeltje is stervens duur . Pakje sigaretten vraagt men 8 euro en 10 euro in lasirena kost een pakje sigaretten rond de 3.50 dus neem ze zelf mee als je rookt.

Gereisd met partner in augustus 2016

Geweldige vakantie gehad

Zwanenburger, 17-8-2016

Twee weken hier geweest. Kamer met uitzicht op zee. De ontvangst is prima! Bij vragen of problemen zijn ze serieus en lossen het meteen op.

Bij het buffet is voldoende afwisseling. Voor ieder wat wils. Het is maar wat je gewend bent.

Overal is het personeel extra attent naar gasten. Van toiletmevrouw tot minibarvuller.

Voor een kleine fooi krijg je nog meer service.

Excursies hebben we niet gedaan. Deze zijn via Tui erg duur.

Entertainment team is enorm aardig. Van water aerobic , danslessen, spelletjes .iedere avond een leuke dansgroep .

Drank in overvloed, maar geen misbruik gezien.

Bedden zijn goed. Badkamer verouderd maar schoon.

Wij hebben alleen kritiek op de vliegreis. Voor een verre reis alles betalen is belachelijk! Film kijken kost 10 euro!

Geen tui dreamliner meer voor ons! Extra betalen voor stoelreservering en dan toch ergens anders moeten zitten.

Maar dit hotel was voor ons top! Zeker weer een keer.

Gereisd met partner in augustus 2016

Mooi hotel, fantastische ligging, eten geen 4*

maurice, 24-7-2016

Hotel heeft echt een perfecte ligging als je van strand en snorkelen houdt.

De aankomst was goed geregeld en waren al snel in onze familiekamer. Deze had 2 2 persoonsbedden (let op erg smal van 125 cm) en 1 * 1 persoonsbed. Kamer verder perfect en ook de schoonmaak ervan zeer netjes. Alleen de matrassen lagen wat door en de 2 persoonsbedden waren wat smal.

Bij het zwembad kan het wat drukker zijn maar aan het strand zijn altijd bedjes genoeg en ook voldoende schaduw tussen de palmbomen en bomen direct aan zee (dus niet om 6 uur je bed uit voor een bedje te reserveren). Ook de bedjes waren van goede kwaliteit (niet zoals in eerdere reviews kapot).

Zwembad is goed onderhouden en voldoende te doen op en rond het water door de animatie die niet opdringerig is (geen zin dan hoef je ook niet mee te doen). Ook voldoende en lekkere cocktails, bier proeft wat chemischer dan bij ons.

Grote minpunt is de variatie in de keuken s'avonds. Kwaliteit is goed (geen darm problemen) maar te weinig diversiteit (zeker geen 4 sterren waard). Ontbijt en lunch goed maar wil je s'ochtends een omelet dan moet je wel een half uurtje in de rij staan aangezien er maar 1 kok is hiervoor (dat heb ik al veel beter mee gemaakt).

Ook de ala cart restaurants hebben 1 groot minpunt en wel het boeken. Dit kan alleen op de dag zelf en wel om 7 uur. Hier staat dus al om 6.30 uur een zeer lange rij en boeken is zo bijna niet mogelijk, dit verwacht je niet bij een 4* hotel.

Voor de rest perfecte locatie en relatief rustig aan strand. Van de cruiseschepen merk je totaal niets (wij hadden er 2 op 2 weken). Wil je iets van excursies doen boek die dan op het strand, zeer betrouwbaar en scheelt je 30 euro pp per trip. Wil je een taxi loop dan even buiten de rui poort en neem hier een taxi scheelt de helft ten opzichte van de hotel taxis (moet wel onderhandelen). Zelf is veel leuker en goedkoper dan de georganiseerde trips. Neem zeker de gua-gua (lokale bus) zeer goedkoop en een ervaring opzich. Leukste en mooiste trips om te doen Damajagua Watervallen (doe ze allemaal echt een aanrader) en Paradise Island (als je van snorkelen houdt).

Samenvattend: zeker een aanrader als je het eten voor lief neemt

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

zeer goed,al palace hotel gehad dat veel minder wa

N Van molle, 26-6-2016

uitgestrekt strand +-1.250 km met palmen, bomen en beplanting

bachata, lekker eten als je elke keer keuze maakt en niet van alles tegelijk wilt eten

kamers goed iets verouderd maar wie heeft thuis laatste mode badkamer ?

vriendelijk, een glimlach en je krijgt extra wat je maar wil en daarna een fooi is met

plezier gegeven

heel vlot gewisseld van een promokamer met veel lawaai naar rustige kamer met zicht op zee, heeft waarschijnlijk te maken met beschikbaarheid maar toch ook met wil klanten het aangenaam te maken

2 landschapszwembaden, 1 rustig, 1 met zwembadbar waar veel animatie plaatsvindt,ligbedden aan zwembad zowel in zon als nagenoeg totale schaduw

drankjes vond ik lekker maar dat is persoonlijk,zowel met als zonder alcohol.

heb al persoonlijk riu palace gehad met suite kamer met bubbelbad, bediening aan strand en zwembad en kamermeisje dat "s avonds nog propere handdoeken bracht en bed openlegde en gordijnen sloot dat qua

strand en zwembad veel minder was,

dus mijns inziens een beoordeling is persoonlijk en niet representatief voor hotel

het is maar wat je betaald en wat je er voor krijg ,je kan niet betalen voor 3 sterren en supeldeluxe service vewachten

mijn ervaring na 20 jaar 2xjaar caraiben is dat heel veel hotels zeer goed zijn voor

een zacht prijsje maar veel te duur voor volle prijs en service die ze bieden

Gereisd met partner in juni 2016

Nog erger geworden

Gaëtan, 30-5-2016

Het eten is nog slechter geworden. Nog minder keuze en minder afwisseling.

De airconditioning wordt nog steeds uitgeschakeld in de vroege morgen. In het restaurant is ook geen airco.

Opgepast voor de muggen. Neem zeker genoeg middelen mee tegen de muggen.

Als je een taxi neemt vanuit de stad kost het je de helft van de prijs. (voor tf nr kan je me mailen)

Onze kamer 1445 was het bad serieus beschadigd.

Zie dat je niet aan de kant van de baai ligt want de cruiseschepen die er 's morgens aanleggen maken veel lawaai.

Gereisd met partner in mei 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor RIU Bachata bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel RIU Bachata in Puerto Plata - Bahia de Maimón, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel RIU Bachata zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel RIU Bachata scoort een 8.33 uit 10 op basis van 262 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: