8,3

45 reviews over Hotel Kaya Artemis in het Nederlands

Zeker voor herhaling vatbaar!

Fam. Jansen, 17-8-2017

Tops:

- Strand is werkelijk zo prachtig als op de foto's.

- Eten en drinken ruim voldoende en genoeg variatie: dranken gemerkt en uit de fles. Voedsel en drank in overvloed en voldoende gevarieerd.

- Personeel over het algemeen zeer vriendelijk, ook al maken ze enorm veel uren elke dag weer (respect met die hitte)

- Animatie overdag top: Nina en Elma zijn echt toppers. In de avond is het saai bij de poolbar met one-man-bands met een gedateerd repertoire.

- Waterglijbanen super!

Tips:

- Kamers op zich netjes (wij zaten in een bijgebouw), maar mogen wel iets opgeknapt worden.

- Wij zaten in blok 12, wat op een steenworp afstand lag van het strand. Handig, maar elke avond tot 03:00 luide muziek van de disco daar was niet fijn.

- Voor de hele kleintjes (tot 2 jaar) was het kinderbad niet ideaal. Een simpel pierenbadje erbij zou praktisch zijn.

- Bedjes bij het zwembad: dit moet echt beter. Vooral op piekmomenten is het niet voldoende en raken mensen geïrriteerd. Gevolg: handdoeken-leggers.

- Waterglijbanen: vaak irritante figuren die de band niet willen doorgeven aan de volgende. Hier moet een systeem voor komen. Dit voorkomt irritaties.

Gezien de prijs, vinden wij een meer dan prima hotel. Ik heb betere hotels gezien, maar daar was de prijs dan ook substantieel hoger van. Wij komen zeker nog een keer terug in Kaya Artemis!

Gereisd familie in augustus 2017

Goed, maar er kunnen zeker dingen verbeterd worden

Ellen, 16-8-2017

Goed aan het hotel: het eten, het waterpark, het strand, de handdoekenservice en de kidsclub (nina, je bent echt een geweldige meid, vergeet niet naar het HBO te gaan volgend jaar hè).

Minder goed: de kamers (klein en de badkamer ziet er vies uit met al die schimmel). De balkons zijn ook erg klein. Er kunnen 2 stoelen op, dus als je met een gezin bent, kom je 2 stoelen te kort. Je kan ook nergens je was uithangen. Het handdoekje leggen is ook vreselijk. Je moet voor 7 uur je handdoek neerleggen anders heb je geen plek meer op het strand of bij het zwembad. Het personeel spreekt slecht Engels en is over het algemeen onvriendelijk. Kamer bijboeken is erg lastig. Als dat niet lukt, kan je bij de spa douchen maar dat is niet wenselijk. Er zijn ook veel muggen binnen en buiten (evenals mieren). Er loopt 1 gast rond die de watersport promoot. Hij blijft je dagelijks lastigvallen als je niet heel duidelijk tegen hem zegt dat hij weg moet gaan. Bij hem kost 10 minuten jetski 40 euro, terwijl als je bij het strand naar links loopt het daar 20 euro kost voor 15 minuten.

Geen "Ultra" noemenswaardig

Gezin met 1 een kind van 8 jaar, 15-8-2017

Kamers zijn vrij oud en soms laat de hygiene te wensen over. Handdoeken genoeg. Buiten het resort niks te beleven. Eten is er genoeg maar niet meer byzonder dan andere all incl. hotels. Sommig personeel niet erg vriendelijk,misschien door de lange werkdagen. Eten e.d. wordt al heel snel opgeruimd voor sluitingstijd. De kidsclub was wel fantastisch. Nerderlandse begeleiding voor de kinderen. Veel nederlanders. Oh ja....Vroeg opstaan om een bedje aan de zee te reserveren of zwembad. Voor de capaciteit van dit hotel zijn er zeker te weinig ligbedjes. de dag dat je weg gaat vind je vieze douches bij de spa gebeuren met doorzichtige deurtjes maar kleedkamers hebben we niet gevonden. Gelukkig waren er andere nederlanders die ons aanboden om ons om te kleden en te douchen op hun kamer. Bijboeken is niet altijd mogelijk omdat het hotel volzit tijdens deze periode. Wat lastig als je pas laat vertrekt in het hotel. Verder komt er heel de dag een vervelende gast langs van de watersport. Terwijl je 300 meter links op het strand een veel goedkopere watersport stand staat en met meer keuzes. Ik betaalde voor 2x15 minuten jetski (lichtste model) 40 euro. Terwijl je dat bij het hotel kwijt was voor 1x10 minuten. We hadden veel last van mieren in de douche. Verder werden wij de laatste dagen van de vakantie lek gestoken door de muggen.

EXCURSIE KARPAZ

Om toch wat van het land te zien namen wij de excursie naar het natuurgebied van Karpaz. Eerst naar een olijvenfabriek wat niet benoemendswaardig was en dan het stadje Karpaz waar de grieken en turken samenleven. Het stelde niks voor en we kregen 15 minuten de tijd om rond te kijken.

Daarna naar het restaurant waar wij konden lunchen. Eten was minder. Vervolgens na een uur richting het klooster waar ook de wilde ezels huisvestigde. Ook hier moest gehaast worden (20 minuten) want we zouden ook nog naar de golden beach gaan waar we anderhalf uur zouden moeten blijven. De gebrekkig nederlandse pratende reisleidster waarschuwde dat er geen faciliteiten waren omdat het een natuurgebied was. Toen we aankwamen op de parkeerplaats voor het strand was er een in elkaar getrapte restaurant. Ze kon vertellen dat er geen explotatie mocht in een natuurgebied en vandaar dat de boel er zo bij lag. Beetje triestig. Verder over de houten palletten met uitstekende spijkers naar het strand. En verrast stond dat er turkse man die parasols en ligbedjes verhuurde tegen woekerprijzen. Sommige mensen konden niet anders want anderhalf uur in de snik hete zon is het niet uit te houden. Volgens mij zit hier een koppelverkoop. De 50 euro kostende excursie was niet de moeite waard maar wel misschien genoeg om de armoede van het land te zien. Verder werd voor deze excursie ook reclame gemaakt dat er mogelijk schildpadden te zien waren die daar nestellen. Maar in heel de excursie werd niks over schildpadden verteld dus waarom die reclame. Schilpadden komen pas 's nachts uit een hol. Dus een beetje oplichting voel je wel.

Nee, voor ons geen Noord-Cyprus meer en zeker niet dit hotel. Voor het geld kan je betere plekken vinden (Turkije) en aan de buitenkant (reklame) lijkt het hotel mooier dan dat het van binnen is. Misschien over 10 jaar dat het toerisme gegroeid is en er meer bezienswaardigheden of andere trekpleisters zijn ontwikkeld. In deze 10 jaar zal dit gedeelte er net zo uitzien als de meeste turkse badplaatsen. Veel te veel betalen voor souvenirs en andere nep artikelen. En aan de kwaliteit zal er altijd nog gesleuteld moeten worden. Maar iedereen weet wat hij van te voren boekt. :)

Mooi Hotel

Melvin, 12-8-2017

Erg mooi hotel met een superfijn strand !

Onze ervaring is dat het personeel een cursusje Engels zou moeten krijgen.

De hotelketen wil zich profileren als een internationaal top-resort, door het taalprobleem krijgen de Turkse gasten meer/andere aandacht, doordat er daarmee geen taal-barriere is. (onze ervaring) Na de eerste dag worden de kamers laat in de middag pas (heel/te) kort bezocht door de house-keeping. Op Food-Court is voldoende keuze, met lekkere verse fruitsoorten, en erg lekkere Tukse-Pizza en Kebap. In het hoofd restaurant is de bediening heel snel met het weghalen van de borden, bestek en glazen. Het restaurant ala-carte is een aanrader, we hebben daar een aantal keer heerlijk gegeten. Naast dit hotel worden momenteel ander Resort's gebouwd, maar wij hebben er geen overlast van gehad.

Super vakantie!

Fam.Drost, 7-8-2017

Wij hebben 2 weken verbleven bij dit hotel. Wij kwamen laat aan en mensen met kinderen kregen voorrang. Maak ik niet veel mee. We hebben het enorm naar ons zin gehad. Eigenlijk is alles perfect!! Zeker een aanrader met kinderen. Erg kindvriendelijk naast een gewone trap heb je ook overal een helling om met je buggy naar beneden te lopen.

Personeel erg vriendelijk. Vonden het zelfs jammer dat we weer weggingen!

Verder is het eten erg goed geen rare dingen meegemaakt waardoor je ziek kan worden. Veel a merken qua dranken. Normaal waar wij komen krijg je de lokale troep maar hier veel a merk. Zee is erg mooi en was goed op tempratuur.

Enig minpuntje wat ik heb is dat je een heel erg klein terrasje bij je kamer hebt. Maar dat is dan ook mijn enige opmerking. En in de omgeving heb je echt niks maar dat vinden wij niet erg. Goed vertoeven op het resort!

Zeer grote kans dat wij hier volgend jaar weer heengaan! :-)

Ik hoop dat ik met deze recensie twijfelende mensen heb kunnen overtuigen.

Gereisd familie in juli 2017

mooi groot hotel voor elk wat wils

familie steeghs, 1-8-2017

Wij zijn een weekje geweest.zaten in het bijgebouw vlakbij het zwembad strand en restaurant.perfect dus.

Mooi schoon strand, werd goed bijgehouden.Zelfs op het strand kwamen ze met lekker meloen en komkommers langs. Flesjes water kon je onbeperkt zelf pakken.Groot zwembad alleen jammer dat je er bijna geen bedje kon krijgen.wij zijn uitgeweken naar het strand waar t ook heerlijk is en je zo naar t zwembad en restaurant loopt.

Eten was heerlijk en gevarieerd en voor elk wat wils.

Kamers waren over het algemeen netjes.

Personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.Ze werken hard.

In de omgeving is er niets te doen dus voor ons was n weekje voldoende. Maar zeker een aanrader als je op zoek bent naar n weekje zon zee strand en op je wenken bediend worden.

Aanrader, neem zelf vanuit nederland een opblaasbare zwemband of bedje mee. Daar kon je deze ook kopen maar betaal je de hoofdprijs tussen de €20 a €30.

Super

Fasel, 29-7-2017

Snap de negatieve reacties niet op dit hotel. Ik weet niet hoe deze klagers thuis leven maar hier verblijf je als een god in Cyprus jong en oud.De hele dag vanaf 7.30 uur tot 2.00uur nacht is er eten en drinken tot 3.00 uur nachts. In de kamer is ook een kleine minibar aanwezig. Er zijn twee personen in het hotel aanwezig achmed en junis die dag en nacht voor de Nederlandse gasten klaar staan en lossen bijna elk probleem voor je op. Dus heb je wat te klagen of is het niet naar je zin zeg het aan een van hen en ga niet zitten zeuren na afloop.Snap niets van het geklaag over kamers en zeker niet over het eten en drinken. Ja het kan druk zijn bij het eten maar daar tegenover het is allemaal vers voor je bereid, het eten ligt niet lang te verpieteren en ook het brood wordt zelf vers gebakken. Dus wat vind je belangrijker even 5 minuten in de rij,meer is het niet, of eten wat lang in de bakken ligt?Alles is even uitgebreid van ontbijt tot diner. Er is keuze genoeg en ja het kan jouw smaak niet zijn je bent niet thuis. Er is niemand ziek geweest van het eten ook niet om ons heen. Ook zieke kinderen met oorpijn (van het zwemwater) zijn er niet geweest. Is er wel iemand ziek dan zit er een dokter ,aanwezig op het terrein van het hotel.Het hele complex word goed schoongehouden en je zal geen vuiltje op de grond vinden. Er is ook geen ongedierte, geen vervelende zwermen vliegen tijdens het eten.Het is erg afgelegen maar dat staat duidelijk in de beschrijving maar wil je erop uit dan boek je een excursie of huurt zelf een auto(ze rijden hier links!). Heel mooi en schoon zwembaden en mooie blauwe verzorgde zee en strand. Wateraktiviteieten zijn goedkoper als je links op het strand klein stukje loopt, aan de rechterkant is heel dichtbij maar scheelt je soms enkele tientallen euro's .Hotel kamer elke dag schoon (hang het bordje clean My room voor de zekerheid op)en schone handdoeken ook bij het zwembad. Veel bedjes bij zwembad en het strand met parasol vaak ook nog. Het animatie team is gelukkig niet opdringerig en organiseren genoeg activiteiten ook de mini club voor de kids. In de avond kan je ervoor kiezen de minidsco en aansluitend een show te kijken of live muziek bij andere bar of relaxen met waterpijp of heerlijk genieten in de luxe lobby, uiteraard kan je overal lekker wat drinken. Drinken komt uit flessen echte coca cola ,fanta, Heineken enz. A la dart dineren voor €10 pp is ook zeer aan te raden je maakt kennis met de echte keuken van Cyprus en is een echte ontdekkingsreis voor je smaakpupillen, wij van groot tot klein hebben ons buikje rond gegeten.Wij waren hier met 4 volwassene en twee kinderen 13jaar en 7 jaar en ieder heeft hier heel erg genoten. Als ik iets negatiefs moet melden over dit hotel dan zijn dat kleine dingetjes zoals een kluisje dat niet vast staat of meer kledinghangertjes in de gigantische kledingkast. Echt genoten van jong tot oud!
Gereisd met vrienden in juli 2017

Leuk voor 1 weekje...........

Jolanda, 23-7-2017

Volgens de gegevens is het een 5 sterren ultra all-inclusive hotel. Zowel van de 5 ***** als de ultra all-inclusive formule niets te merken. Toen we aankwamen rond 22.30 uur was er niets meer te eten. We moesten maar wachten tot 23.30 uur (voor de mid-night snack). En dat na een reis van een paar uur. Personeel is niet echt vriendelijk. Worden vooral door de 'managers" gecommandeerd. Buffet is goed, ruime keuze. Strand is erg goed, mooie heldere en warme zee. Veel ligbedden en grote parasols. De kamers zijn goed + kluisje aanwezig (bijgebouw nr. 10), voor een 3e volwassen persoon op de kamer is het 3e bed erg kort. Wij hebben dit aangegeven en kregen een ander (opklapbaar) bed. Voor kinderen is het bed echter prima. 's Avonds is er niet veel te doen. Saaie muziek/animatie. Verwacht niet echt iets extra's (5***** ?) maar voor één week is het goed te doen.

In de omgeving is niets te doen, dit wordt ook overal aangegeven en dat klopt ook. Transfer ongeveer 1 uur vanaf airport.

Gereisd met vrienden in juli 2017

Super hotel!!

Cill, 22-7-2017

Mooi hotel met prima kamers, wij zaten in een bijgebouw wat in een prima staat was met goeie bedden. Elke ochtend werd de hele kamer schoongemaakt, nieuwe handdoeken en een schoon bedje.

Eten is heerlijk, gevarieerd en warm. Mensen die zeggen dat ze elke dag hetzelfde hebben snap ik niet aangezien er wel 300 gerechten staan kan je met gemak elke dag wat anders eten. De koks staan elke dag vers andere gerechten voor je klaar te maken.

Er zijn best veel Hollanders wat het erg gezellig maakt, er is ook een top Nederlandse animatie team (Nina, Elma en Arko) Ze doen er alles aan het de Nederlanders naar hun zin te maken.

De zee is heerlijk warm loopt gelijkelijk af en is erg helder.

Zwembad is voor de kids super met alle glijbanen.

De bevolking is heel vriendelijk.

Met een auto kan je binnen een uur naar diverse stadjes of bezienswaardigheden.

Wij hebben een zeer geslaagde vakantie gehad.

1 keer nu nooit meer

patrick, 19-7-2017

11 dagen via touroperator gelogeerd in bijgebouw nr8. Douche volledig beschimmeld en kamer werd bijna niet schoon gemaakt. Bedden geen enkele keer opgemaakt, handdoeken niet allemaal aanwezig en verspreid door de kamer (zoek de handdoek), vloer werd niet gekuisd. Ronduit schandalig. We zijn hier toegekomen met 65 personen tegelijk en bij het terugkeren, van iedereen die in de bijgebouwen verbleven, dezelfde reactie gehoord. Een schande is het voor een 5 sterren hotel. Ik heb niemand gehoord die nog ooit zou terugkeren. Avondanimatie een dikke 0, elke dag dezelfde saaie shows (1 keer dansers uit cuba en dit was wel goed) of elke dag naar dezelfde Turkse zangeres gaan luisteren.

Hotel op zich wel mooi. Zwembad proper en strand heel mooi. Eten vonden we ook wel goed, enkel ontbijt niet zo uitgebreid. All in is wel ok.

Wij gaan hier nooit meer naartoe owv de saaie avondanimatie en de enorm slecht onderhouden kamers in de bijgebouwen.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Kaya Artemis***** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Kaya Artemis in Famagusta / Magusa, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Kaya Artemis zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Kaya Artemis scoort een 8.33 uit 10 op basis van 49 reviews.