Hotel ACOYA

ACOYA
8,4

WebsiteLink naar website

19 reviews over Hotel ACOYA in het Nederlands

Goed resort, maar wel beloftes nakomen

Fred Nolles, 21-9-2017

Ruime 3 kamer suite geboekt. Het ontbreekt je echt aan niets. Doucheputje liep niet door, twee keer gevraagd er naar te kijken, maar zonder echt resultaat. Instrumentenplaatje met knopjes en tijdsaanduiding oven zit los. (3324) Na een week nog niet opgelost. Trappenhuis in twee weken 1 keer geveegd, de haren groeiden er welig. Het zwembad ruim en prima, maar de groene aanslag zit er aan te komen: werk aan de winkel. Alles wat staat onder kopje wellness is er niet. Kidsclub in wording, staat geen speeltoestel. Restaurant is zeker niet international (sateh, pizza, hamburger etc.) wel goed, niet duur. Niks welkomstdrank, proefduik etc. Vriendelijker bar/restaurantpersoneel, maar ook aan de receptie, bestaat er niet, maar met 3 man personeel en 5 bezette tafels kan het niet dat je een kwartier op een drankje wacht. Wifi is slecht (kamer/terras) En toch ga ik graag morgen terug! Tips: huur echt vooraf een auto, ter plekke niet altijd voorradig en je kunt niet zonder. Download vooraf maps.me. Boodschappenpakket a €50 overprized met niet noodzakelijke producten. Geen mug gezien. Ook al is het resort volgeboekt, je merkt er niets van! Park is schitterend aangelegd. Binnen 3,5 km in Willemstad.
Gereisd met partner in september 2017

Beste hotel van Curacao

Emma Muller, 12-8-2017

Geweldig! We onze kinderen van 5 en 2 naar dit prachtige hotel geweest. 3 kamer villa geboekt en dit was perfect, compleet ingerichte keuken, geen buren, geen geluidsoverlast. Kinderen vonden het ook geweldig daar en je kan gratis zwemmen op mambo beach. Hotel ligt niet direct aan zee maar dit wouden wij ook niet! Volgende keer weer acoya
Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

prima verzorgde villa gehuurd op mooi eiland

hban, 7-5-2017

Het resort verhuurd ook nog villa`s met of zonder zwembad. met zwembad is wel een aanrader zeker met het prachtige weer op curacao. Villa´s zijn prima onderhouden en worden dagelijks schoongemaakt. bedden liggen prima. Personeel ook behulpzaam en vriendelijk als je vragen hebt
Gereisd met oudere kinderen in april 2017

Dushi Kursou

Ron Boer, 25-4-2017

het park is keurig aangelegd en verzorgd, kamers prima in orde en dagelijkse schoonmaak. Water in douche loopt niet meteen weg. Medewerkers receptie zeer vriendelijk en behulpzaam. Restaurant en bar wat teleurstellend: kwaliteit eten is minder, bar sluit om 22 uur, na twee glazen krijg je een andere wijn omdat de eerste op is (welke beduidend minder is), barpersoneel weten niet veel en zeggen dat ze iets niet hebben terwijl het er wel blijkt te zijn. Meest jammer is de ligging: je kunt lopen naar Mambo Beach maar het resort ligt in een mindere wijk (Salina) dus in de avond niet lopend over straat. Er wordt erg veel gewaarschuwd voor criminaliteit, jammer ! Maar al bij al heerlijk verblijf, auto huren is een aanrader en anders taxi nemen in de avond.
Gereisd met partner in april 2017

Rustig gelegen hotel met mooie zwembaden

Ron, 1-4-2017

We zaten in een deluxe kamer en je zou verwachten dat dit soort kamers in het hotelgedeelte zouden zitten, maar dat is dus niet het geval. Deze kamers zijn onderdeel van een villa, er zit een tussendeur naar de villa, waar bij ons een grote kledingkast voor stond. Waarom ze deluxe kamers heten weet ik niet, want de kamers zijn vrij klein (ca 4 x 4 meter + een badkamer van 2 x 3 meter), waardoor er geen ruimte is voor een zitje binnenhuis. Buiten staat wel een tafel + 2 stoelen, maar het is jammer dat er geen afdak boven het zitje is, want dat is wel nodig als het regent en als de zon fel schijnt. De schoonmaak van de kamers was afwisselend goed tot matig. Je kunt beter kiezen voor een 2 kamer appartement, wel iets duurder dan deluxe kamer, maar je hebt meer ruimte en een balkon.

Acoya is een mooi en ruim opgezet complex met mooie zwembaden en zonneweiden. Het ligt wel een beetje afgelegen. Er is een shuttlebus naar het strand en naar de stad, maar deze gaan maar 1x per dag. Naar het strand om 09.00 uur en weer terug om 14.00 uur. Vaak moest het busje (max 8 personen) 2 of 3 keer naar het strand rijden, omdat er veel mensen mee wilden. Na het strand ging het busje naar de stad (terug om 14.30 uur). 1x per dag is wel iets te weinig. Vanaf het strand gaan er ook particuliere hotelbusjes naar de hotels, dus als je langer wilt blijven kan dat ook. Tot 18.30 uur rijden ze ongeveer en de kosten zijn 3 gulden p.p. Met de strandvoucher krijg je 2 ligbedjes, maar deze staan erg dicht op elkaar, vandaar dat we uitgeweken zijn naar Aloha, waar je de ruimte had. Kosten zijn daar 6 gulden per ligbed. Al met al is het wel aan te raden om voor een paar dagen een auto te huren.

Het restaurant (Blue Lagoon) valt tegen, we hebben 1x lekkere vis gegeten en 1x een goede hamburger, maar de ander 4 keer viel het tegen (taaie biefstuk, veel te zoute pasta, droge hamburger, erg droge wraps). De bediening zijn geen horecamensen en maken veel fouten (dus let goed op je rekening!), maar ze doen hun best (op de stagiaires na, want die vonden hun telefoon belangrijker).

Een (opfris) cursus ‘vriendelijkheid’ zou voor een deel van zowel de receptie als van de bediening geen kwaad kunnen. Na het inchecken moesten we bv. zelf onze weg maar vinden naar onze kamer en dat vonden we wel een beetje vreemd.

Gereisd met partner in maart 2017

Was prima,maar met enkele ergernissen

Gast, 27-3-2017

accomodatie en omgeving prima,vooral beplanting etc oogstrelend.

Dat er iemand langs komt(tot 2maal toe) om eventuele klachten op te nemen wekt verwachtingen

bij bewoners en vervolgens word hier niets mee gedaan Loze beloftes?(laat schijn maar achterwege!)

Parkeerplaats bij accomodatie/woning word zomaar door onbekenden bezet bewaking doet hier niets mee.

Heel jammer .......... Douchewater vloeit niet goed weg Constructiefout?

Gereisd met partner in maart 2017

Mooi hotel met prima service!!

Garindan, 19-9-2016

Appartement van Hotel Acoya was super mooi en schoon. De afwerking was niet overal even gelukkig, maar aan comfort heeft het niet ontbroken. Wij kregen een upgrade van een deluxe kamer naar een twee-kamer appartement: twee heerlijke stortdouches, boxspringbedden en in elke kamer een prima airco. De service van de hotelmedewerkers was uitmuntend. Dachten goed mee en deden er alles aan om het je zo goed mogelijk naar de zin te maken. Met name de frontoffice manager mevr. Karraz deed haar uiterste best om alles zo goed mogelijk voor ons te regelen. Dikke pluim voor haar!! Het resort ligt wel wat verder van het strand, dus het huren van een auto is wel een noodzaak. Wij hebben elke dag naar Mambo beach gelopen, maar dan ben je wel 30 min. onderweg. Achter het zwembad van het hotel ligt een klein natuurlijk meertje. Hartstikke leuk om te zien en sfeervol, maar wel een broedplaats van vervelende muggen. Goed insmeren met deet of iets dergelijks dus!! Tip: vul van tevoren thuis het online imigratieformulier voor Curacao in. Dat scheelt een hoop wachttijd bij de paspoortcontrole. Wij hebben het prima naar ons zin gehad in Hotel Acoya
Gereisd met partner in september 2016

Rustgevend park

Kristel, 25-6-2016

Erg mooi park, vriendelijk personeel en mooie, ruime kamers. Er werd elke dag netjes schoongemaakt. Prima verblijf gehad.
Gereisd alleenreizend in april 2016

Super accomodatie!

Nathalie, 14-6-2016

Acoya is een echte aanrader om heen te gaan! Het is er erg netjes en personeel erg vriendelijk! Willen je graag helpen en staan zo voor je klaar! Als er wat is of je hebt vragen willen ze je graag helpen. Mooie villa's en appartementen. Elke dag schone handdoeken en kamers worden elke dag schoongemaakt! Eten is goed en lekker ontbijt ook erg goed! Word zo voor je een eitje gebakken en alles is er. Super zwembad en de kamers zijn erg luxe en nieuw! Wij gaan zeker terug naar Acoya en natuurlijk voor Curacao!
Gereisd met partner in januari 2016

Alle verwachtingen overtroffer

Robert, 30-5-2016

Verbleven in een 2 slaapkamer villa. Verwachtingen overtroffen geweldig ruim en schoon. Erg Vriendelijk personeel. Handig is de shuttle service dat regelmatig naar het strand toe gaat. enorm genoten en volgende keer gaan we hier weer naartoe :)
Gereisd met partner in september 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor ACOYA bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel ACOYA in Willemstad, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel ACOYA zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel ACOYA scoort een 8.36 uit 10 op basis van 19 reviews.