Cuba
Cuba

151 reviews over Hotel Sol Palmeras in het Nederlands

Heerlijke vakantie gehad in Sol Palmeras!

Familie Tegelaers, 19-8-2017

Sol Palmeras is een prima all inclusive hotel, gelegen aan een prachtig privé strand. De hotelkamers zijn eenvoudig en worden goed schoon gehouden. Het hotel bestaat uit een gebouw met hotelkamers en in de prachtig aangelegde tuinen liggen de bungalows. Het hotel heeft 1 buffetrestaurant en 5 thema restaurants waarvoor je onbeperkt kunt reserveren. De kwaliteit van het buffetrestaurant vonden wij iets minder, maar de thema restaurants waren prima. Er is, indien je daar behoefte aan hebt, volop animatie. Ook 's avonds is er entertermaint (wel vaak hetzelfde soort dansshows). Om gebruik te maken van wifi kun je voor 2 CUC per uur een kaartje kopen, waarmee je in de lobby gebruikt kunt maken van de wifi. Op loopafstand (of met het treintje) ligt een winkelcentrum waar iedere woensdagavond de Buena Vista Social Club optreedt. Erg leuk! Wij hebben 3 excursies gedaan via touroperator, de Cuba premium (suiker-rum-sigaren) voor 73 CUC pp, de Havanna premium voor 99 CUC pp en de tour to the Caribbean (varkensbaai, krokodillenfarm en toeristische boerderij) voor 53 CUC pp. Om het échte Cuba te ontdekken, zeker de moeite waard om excursies te doen! Het enige minpuntje vonden wij het gedoe met fooi geven. De Cubanen verdienen zó weinig dat ze er alles aan doen om fooi te krijgen of om wat bij te verdienen. Er wordt dus (ook door medewerkers van het hotel) van alles aangeboden, denk aan sigaren, parfum, excursies, haren invlechten etc. Met de hop on, hop off bus (5 CUC pp voor ene hele dag) kun je naar Varadero of het dolfinarium etc. rijden. Erg handig! Er zijn voldoende ligbedden en parasols aan het zwembad en op het strand en mocht er geen zijn dan doen ze erg hun best om er toch voor je te bemachtigen (fooi wordt gewaardeerd dan natuurlijk...). Op het strand kun je gratis gebruik maken van kano's en waterfietsen. Voor de bananenboot moest je wel betalen. Onze kamer (2106) lag vooraan in de gang waardoor wij wel wat last hadden van luidruchtige voorbijgangers en medewerkers van het hotel die dichtbij een ingang hadden.

Al met al hebben wij, echtpaar met 1 zoon van 16, een geweldige vakantie gehad! Dat je een 4 sterren hotel in Cuba niet kunt vergelijken met een 4 sterren hotel in Nederland mag duidelijk zijn. Dit heeft ook z'n charme..

Gereisd familie in augustus 2017

Teleurstelling

Martine Van de Walle, 24-7-2017

Na een vermoeiende rondreis door Cuba zou dit ons "luxeresort" worden voor 3 daagjes relaxen! Niets is minder waar! Geen sfeer, slechte animatie, lauw eten van bedenkelijke kwaliteit en grotendeels onvriendelijk personeel.Aan de receptie spreken ze nauwelijks talen en zijn ze niet klantvriendelijk. Niet gekregen wat we gevraagd hebben en bovendien twee dagen de airco stuk in één bungalow. Bij het melden werd je afgesnauwd! Het enige positieve is het prachtige stukje zee en strand die bij het hotel hoort... Doe dit nooit!!!
Gereisd familie in juli 2017

Heerlijk

Frans, 17-6-2017

Hotel is prima, eten top, personeel geweldig, gewoon heerlijk. Strand dik in orde, ondanks handdoekenleggers voldoende bedjes/parasols.

Floormanager Manuel is enige verbeterpunt, man is niet vriendelijk, loopt rond als Onze Lieve Heer op aarde. Cursusje communicatie welbesteed.

Maar verder....plekje om zeker terug te komen.

Gereisd familie in mei 2017

JLR, 2-6-2017

Hebben het heel erg naar ons zin gehad. Ligging perfect. Hotel personeel zeer behulpzaam en vriendelijk. Eten uitgebreid. De aparte restaurants zijn een aanrader. Entertainment heel erg goed en professioneel. In de fitness voldoende materialen om te trainen onder toeziend oog van zeer vriendelijk personeel. Dit complex is echt een aanrader zou zo weer terug gaan.
Gereisd met partner in mei 2017

fantastisch en ontspannen

Henk & Gonnie, 23-5-2017

Een hotelkamer geboekt, maar kregen uiteindelijk voor 2 weken een bungalow en hebben het gigantisch naar onze zin gehad. Prima schoon strand. De bungalow werd goed schoon gehouden. Personeel was super vriendelijk en staan voor je klaar.

Het eten was goed en zeer gevarieerd. Heel veel keuze aan eten, vis en vlees wordt vers voor je gemaakt waar je bij staat. Ook de 5 restaurant (pizza/ grill/ vis/ chinees en Mexicaans) waren bijzonder goed. Wel minimaal een dag tevoren reserveren in hotel.

Entertainment was gevarieerd en professioneel. Trip gemaakt naar Havana, Trinidad, catamaran en Cuba live (leven op de boerderij). Prima geregeld.

Geregeld via reisbureau Harderwijk en touroperater. Top gehad.

Gereisd met partner in april 2017

Echt een fantastisch hotel

Carina, 19-3-2017

Wij zaten in een bungalow met zee zicht en hebben het Super naar ons zin gehad. Mooi strand, bungalow word goed schoon gehouden , vriendelijk personeel geven je een welkom gevoel. Het eten was erg goed en zeker niet lauw maar je moet opknipt op scheppen en dan nog een rondje gaan lopen want dan koels het snel af . Heel veel keuze aan eten en het vis en vlees word vers voor je gegrild waar je bij staat. Wij hebben een Super vakantie gehad en gaan dit jaar nog een keertje terug naar Cuba en verblijven ook weer een week in Sol Palmeras.
Gereisd met partner in juni 2016

Heerlijk ontspannen

A.P., 8-1-2017

Ja, de accommodatie is gedateerd en en ruikt (stinkt) even muf, maar de gehele verzorging is erg goed. Bediening vriendelijk. Inchecken duurde onnodig lang. Eten is goed! Worden veel gevarieerde maaltijden ter plekke bereid en het concept met de afzonderlijke restaurants is goed. Even aanmelden via een centrale balie; done! Verschillende maaltijden vanaf de kaart met vriendelijke service. Entertainment was zeer professioneel. Echt hele goede dansers met mooie shows. Helaas toch wel weer bedjes reserveren aan het zwembad en strand (men deed echter heel veel moeite om je toch een bedje te geven). Zeer gebruikelijk is steeds weer even een kleine fooi (bar/restaurant/kofferdrager/kamermeisje) van 1 CUC (1 Euro), Euro's wisselen in hotel geen probleem. In Varadero kun je ook met Euro's betalen. Koers is ongeveer 1 op 1. Alleen cash; geen creditkaart. Omgeving is alleen hotels; geen Cuba. Hop on hop off bus voor 5 euro door heel Varadero. Treintje vanaf en naar hotel naar American Shopping Centre. Even leuk om te doen; niets bijzonders.Over strand slechts kwartiertje lopen. Gewoon een heerlijke zonvakantie, maar even realiseren dat je niet echt Cuba beleeft, tripje naar Havanna gemaakt via reisbureau. Was ook leuk. Wij gaan echter nog voor een rondreis door Cuba!!!
Gereisd met partner in januari 2017

Fantastisvhe vakantie gehad

Ingrid, 31-12-2016

Fantastische bungalows, heerlijk eten, fantastisvh enthousiast personeel.

Supervakantie gehad. Was tweede keer hier, maar echt aanrader!

Gereisd met partner in september 2016

Goed hotel schoon en vriendelijke mensen

Kees, 10-10-2016

het hotel is volgens Cubaanse Sterren prima het is er schoon en de mensen zijn erg vriendelijk.het eten is voor iedereen wat wils ,het ligt centraal en aan een super mooi strand met een mooi zand strand waar je ver de zee in kan lopen,

Wij hadden bij TIU een zeezicht kamer geboekt ,maar dat bestaat niet .is ook netjes opgelost bij thuiskomst.

Gereisd met partner in juli 2016

Prima hotel met een schitterend privé strand

Ivo, 8-10-2016

Prima hotel met goede service en schoon, wel enkele minpuntjes (gedateerde kamer)maar als je daar door heen kijkt heb je een super tijd. Prachtig privé strand waar je heerlijk kan vertoeven, ook kun je prima vanuit dit hotel enkele excursies volgen. Het eten in de buffetzaal is bij het ontbijt goed, maar in de avond niet heel bijzonder. Aan te raden is om gebruik te maken van de 6 a la Carte restaurants waar wij zeer lekker gegeten hebben. Al met al een prima hotel op een schitterende plek met een goede service!
Gereisd met partner in september 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Sol Palmeras**** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sol Palmeras in Varadero, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sol Palmeras zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Sol Palmeras scoort een 8.02 uit 10 op basis van 154 reviews.