Hotel Comodoro ***

Matig

32 reviews over Hotel Comodoro in het Nederlands

Slechtste hotel ooit!

JdeLijser, 8-5-2017

Het hotel Commodores in Havanna daar wil je nog niet voor niks in verblijven.

Slecht onderhouden, slecht schoongemaakt, onvriendelijke baliemedewerkers.

Pluspunt van het hotel is de bar met zijn zeer vriendelijke personeel en de ligging direct aan zee.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2017

Wegblijven hier, slecht voor je gezondheid!

MoWi, 3-4-2015

Airco kapot, kon niet gerepareerd. WC trok niet door. Douche deed het niet. Personeel te lui om uit hun ogen te kijken. Vies, gedateerd, hier gaat je prettige vakantiegevoel om zeep. En dan de gezondheidsrisico's... brrrr. Veel hotels gezien wereldwijd én in Cuba. Maar dit slaat echt alles. Qua waardering zit zelfs een één voor de moeite er niet in.
Gereisd met partner in maart 2015

Smerige boel

van overloop, 17-3-2015

Algemeen : het hotel is totaal verouderd. Het privéstand is één grote smeerlapperij. Het zwembad wordt vermoedelijk eens 1x om de week gekuist. Toen wij er ’s avonds aan de snackbar zaten met het grote deel van onze touroperator groep was er een rat in het water aan het zwemmen ????

Restaurant: Er zijn niet genoeg borden, tassen, glazen etc. Uren aanschuiven

De kamers. drama. De helft van onze groep vroeg na aankomst een andere kamer. De meest voorkomende tekortkomingen waren: kakkerlakken; douches die alleen maar kokend heet water, ijskoud water of geen water gaven; douches die het water naar de muur spoten ipv in het bad; sommige kamers waren vergeven van de muggen; de airco werkte dikwijls niet of heel slecht; de WC kon je niet doortrekken of heel slecht; de badkamer zat vol met vliegjes of het water van de bovenbuur liep langs uw muur naar beneden

Uit iemand zijn bagage werd een paar schoenen gestolen

Gereisd met partner in maart 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Comodoro bij:

Afbraak hotel (geboekt via touroperator)

cor_charite_1, 26-1-2015

Hotel Comodoro bezocht met rondreis Swinging Cuba van touroperator in januari 2015.

Onbegrijpelijk dat touroperator dit hotel nog steeds opneemt in zijn programma. Er wordt reeds jaren geklaagd over dit hotel.

Bij aankomst met onze groep van 30 personen werden er al 8 toegewezen kamers gewisseld. Kamers waren vuil, airco's en toiletten werkten niet. Geen water uit de douches. De wisseling van kamers was ook geen verbetering, want daar waren weer andere klachten. Ook uren zonder water en elektriciteit gezeten.

Volgens onze reisleider viel het hem mee dat er "maar 8 kamers" gewisseld moesten worden.

Het onderhoud loopt decennia achter. Verveloos en verwaarloosd en ook gevaarlijk met kapotte stopcontacten e.d. Een ander groot minpunt was de afstand naar het centrum van Havanna.

Ontbijt was oké. Eenmaal buffet gegeten 's avonds, was ook wel redelijk. Bij de pizzeria gegeten van het hotel. Mijn reisgenoten hadden een heerlijke pizza en ik tot twee maal toe een rauw stuk vlees.

Gereisd met vrienden in januari 2015

Hotel buiten het centrum

Dave, 13-1-2014

2 nachten verbleven. Ontbijt en diner was prima. Ligging erg ver van het centrum. We hadden een huurauto dus dat was niet zo'n probleem.

Wel veel last van orkaan Rita (zie foto's)

Gereisd met partner in september 2005

Acceptabel hotel als start / voor doorreis

E&N, 25-11-2012

Dit was ons eerste hotel in Cuba tijdens onze rondreis. We hadden een ruime kamer in het hotel (er zijn ook appartementen) met uitzicht op zee! Bedden en douche waren ok. Helaas geen strand en zeezijde(achterzijde) hotel heeft duidelijk een opknap beurt nodig (een ervaring die we vaker zijn tegengekomen). Ontbijtbuffet is prima en ruime keuze. Wel erg druk. Voldoende zwembaden, 1 was leeg, 1 was vol met aanslag op de bodem, rest van de zwembaden zag er goed uit.
Gereisd met partner in november 2012

Prima hotel

Suzan, 13-10-2012

Hotel Comodoro was ons eerste hotel tijdens onze rondreis door Cuba. We kwamen laat in de nacht aan met een fijne jetlag erbij. In de donkere avonduren over het terrein lopen is goed opletten. De verschillende appartementenblokken lijken veel op elkaar en de vele zwembaden maken het vinden van je route er niet gemakkelijker op.

De appartementen zijn groot, echter niet schoon. De keuken heeft een gaspitje, echter pannen of andere benodigdheden waren niet te vinden. De koelkast werkte, maar de airco na de eerste nacht niet meer. pas nadat we verschillende keren aangegeven hadden dat deze kapot was, konden we van kamer wisselen.

De badkamer is functioneel, maar slippers zijn een vereiste.

Vanuit onze kamer hadden we uitzicht over een leeg zwembad, verder zaten we wat aan de achterkant, langs een redelijk drukke weg.

Het ontbijtbuffet was uitgebreid, veel keuze voor ieder wat wils. Heerlijke koekjes! Ondanks een stroomstoring bleef men hun best voor je doen.

Gereisd met vrienden in september 2012

Prima hotel als start in Cuba

Erik, 21-3-2012

Hotel ligt een klein half uurtje van het centrum, maar wat met slim onderhandelen kom je tot 7 cuc (4 euro voor een taxi). Goed hotel als uitvalsbasis en dichtbij de airport (18km). Ontbijt is prima, maar avondeten / buffet is slecht. Italiaans restaurant is in het hotel aanwezig en veel beter / goedkoper. Snackbar schijnt ook goed te zijn, maar geen ervaring mee.

Er is een supermarkt om de hoek, waar je goedkoop drinken en eten kunt kopen.

Kamers zijn wat gedateerd, maar op zich schoon en vergeleken met de rest in Cuba prima te noemen. Kamermeisjes zijn vriendelijker dan rest van het personeel.

Handig, je kunt er euro's wisselen in cuc's.

Gereisd met partner in maart 2012

Voor Cubaanse begrippen GOED!

dezevos, 6-1-2012

Na 3 weken gelogeerd te hebben in verschillende Casa Particulars, was dit het paradijs voor ons.

We hadden een heel mooi appartement (nummer 119) bestaande uit 2 verdiepingen.

Fijne woonkamer, grote en comfortabele bedden.

De badkamer was een beetje oubollig maar wel keurig. Geen last van omgedierte gehad (uniek op Cuba geloof ik..).

De zwembaden zagen er fantastisch uit en daar hebben we de laatste 2 dagen vertoefd.

We hebben geen gebruik gemaakt van het restaurant; alleen 's avonds een cocktail drinken (was erg gezellig).

Jammer dat vrijwel alles een beetje vergaande glorie is (sommige dingen zijn al jaren niet opgeknapt), en jammer dat er op loopafstand vrijwel niks te doen is.

Dus leuk als je lekker even wilt ontspannen, maar wil je veel zien op loopafstand dan kun je hier beter niet naartoe gaan.

Gereisd met vrienden in augustus 2005

Rustige startplek van de rondreis

Jarno, 28-9-2011

Hotel Comodoro, was het eerste hotel van onze rondreis. Nette kamers, helaas geen uitzicht op zee. Eten was niet super, maar daar zou meer van volgen op Cuba.

Verder was het lekker rustig in het hotel en aan het zwembad, maar dat was omdat wij buiten het seizoen gereisd hebben.

Gereisd met partner in september 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Comodoro bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Comodoro in Havana, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Comodoro zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Comodoro scoort een 5.11 uit 10 op basis van 32 reviews.