Hotel Sol Ri­o de Luna y Mares Resort ****

Cuba
Hotel Sol Ri­o de Luna y Mares Resort
Sol Ri­o de Luna y Mares Resort
8,3

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Sol Ri­o de Luna y Mares Resort bij:

69 reviews over Hotel Sol Ri­o de Luna y Mares Resort in het Nederlands

Flink aan de prijs maar toch zijn nadelen

Wigboldus, 1-4-2017

Mooie accommodatie en goed eten. Divers publiek w.o. in gala en hotpants.

Niet verwacht hadden we voor zo'n peperduur hotel:

Verhuizing voor lekkende kamer door regen. Het hotel grenst aan een afgesloten lagune, welke als open riool wordt gebruikt. Stankoverlast en de smerigheid sijpelt ook door het zand van het strand. Voorzieningen van het hotel bevinden zich op slechts een klein deel van het openbare strand.

Wanneer je wilt ontbijten aan de enige hotelhorecagelegenheid aan zee moet je nog eens extra betalen. Er heerst naar onze smaak een gevangenisregime in het hotel. Je wordt constant in de gaten gehouden met camera's en talrijke bewakertjes en andere mannetjes en contact met meegereisde vrienden uit Holland, die in een nader hotel verbleven, werd stelselmatig gesaboteerd. Zelf toen zij gezamenlijk met ons een excursie wilden boeken in de lobby mocht dat niet en werden zij als criminelen weggevoerd. Buiten het hotel is in de omgeving ook helemaal niets waar je met vrienden kunt afspreken en iets kan drinken. De voorgespiegelde, sporadisch rijdende hop-on bus naar een weinig interessant kustplaatsje in de regio verscheen ook niet op de aangegeven tijd en je kon na een half uur wachten alsnog ander vervoer zoeken. Een in de lobby geboekte jeep safari bestond voor acht van de tien uur uit scheuren over onverharde wegen. Voor de lunch was nauwelijks tijd. Van tevoren was geen afspraak gemaakt welke toeristen de auto's zouden besturen waardoor tot drie uur in de nacht zuipende Polen om acht uur achter het stuur kropen, waarvan niet eens werd gecontroleerd of ze wel een rijbewijs hadden.

Op de hotelcomputers heersten toestanden uit het stenen tijdperk. Volop blokkades. De uitslagen van en berichten over de Tweede Kamer verkiezingen waren afgeschermd.

Niet voor herhaling vatbaar. In hotels in Havana, Trinidad en Vararero hadden wij in het verleden betere ervaringen gehad.

Gereisd met partner in maart 2017

Prima resort

Pieter, 12-7-2016

Zeer goed resort, eten was prima, veel keus. Personeel heel vriendelijk.

Kamers gedateerd, maar voor Cubaanse begrippen prima.

Gereisd met partner in juli 2016

Mooi resort

Willem, 12-11-2015

Mooi resort met mooi strand. Personeel is vriendelijk. Natuur om het resort heen is ook mooi en groen.

De kamers zijn basic maar prima, zeker als je bedenkt dat Cuba straatarm is. De dichtstbijzijnde grote stad is Holguin en is ongeveer uur rijden, ga er een keer stappen is wilde ervaring.

Groot minpunt is het eten. van matig tot ronduit slecht. Vaak niet vers en overal vliegen. Je kan a la carte eten in vier restaurants alleen dat is nog slechter. Jammer.

Gereisd met vrienden in oktober 2015

mooi hotel

fred, 17-7-2015

het een rustig hotel mooi gelegen
Gereisd met oudere kinderen in juni 2015

Prachtige vakantie.

Baren,van, 15-7-2014

We hebben een prachtige vakantie gehad in dit hotel.

De sfeer, het personeel, de excursie's en het strand maakten de wat mindere punten volkomen goed.

Voor ons waren die mindere punten het eten, hoewel best wat eentonig, hebben we wel iedere avond wat kunnen vinden. De á la carte restaurants waren wel prima.

Wat ook jammer was, is dat Cuba's nationale drank, de Cuba libre, niet lekker was door de mierzoete, niet lekkere, lokale cola.

De rest van de cocktails waren, net als het bier, prima.

Als je op een culinaire vakantie wil moet je nu eenmaal niet in in Cuba zijn.

Ook de staat van het onderhoud is niet helemaal zoals wij gewend zijn.

De zwembaden zijn aan de kleine kant, maar met zo'n strand voor de deur maakt dat ook niet zoveel uit.

Al met al een goed 3 sterren hotel, niks meer, niks minder.

Als je echte luxe wil kan je, voor hetzelfde geld, beter naar Turkije of Egypte, maar dan mis je wel de charme van Cuba.

Cuba, tot volgend jaar.

Gereisd met partner in juni 2014

Heerlijk vertoeven

jdekievit, 29-5-2014

Aansluitend op onze rondreis "Swingend Cuba" een week doorgebracht in dit hotel. Lekker kunnen bijkomen van de vele indrukken die dit land ons gaf.

Een goede, nette en ruime kamer, die dagelijks goed werd schoongemaakt.

Het personeel is vriendelijk en wil het je naar de zin maken. Het strand is geweldig, heerlijk onder de bomen en ook daar gelegenheden voor eten en drinken. Het restaurant biedt uitgebreide mogelijkheden voor alle maaltijden. Een enkel minpunt is de grote aanwezigheid van Canadezen, die zich met de van het reisbureau ontvangen isoleerbekers aardig volgieten en mega hoeveelheden eten. Het is ze dan ook aan te zien.

Gereisd met partner in mei 2014

Fantastische plek

EGGINK1956, 19-12-2013

We zijn nu net terug uit Cuba waar we 2 weken zijn geweest en hebben het ontzettend leuk gehad! Prima resort en een mooie ligging aan zee in Guardalavaca. Het eten is er prima kan wat uitgebreider, maar het is voor Cuba moeilijk om producten te importeren! alles is inbegrepen zoals catamaran en waterfietsen maar door de harde wind is dit soms lastig. Er zijn s 'avonds altijd optredens met Cubaanse muziek, 5 restaurants met buffet of a la carte. ook het personeel is uiterst vriendelijk. Het was zeer de moeite waard dus we gaan zeker terug!! Luna is het rustige gedeelte en bij Mares zij n de activiteiten en is het wat drukker en wat gezelliger, wij zaten daar.
Gereisd met partner in december 2013

Prachtige vakantie gehad in dit fijne hotel !

tkluitmans, 16-10-2012

Dit hotel is zeker een aanrader!prima all-inclusive formule, incl. watersporten.het strand is geweldig mooi en schoon en de oceaan helder groen/lichtblauw.Het eten (ook buffet) is zeer gevarieerd.s avonds prima live shows in het mooie theater en ook in de lobby, waar het heerlijk toeven is, wordt elke avond live muziek gespeeld.Daiquiri shakes in diverse smaken.Het personeel is netjes en vriendelijk en keurig gekleed, zelfs in het strandrestaurant.De kamers zijn wel wat gedateerd, vooral de badkamer,maar wel schoon en compleet.Prima werkende airco en kluisje.Buiten het hotel is verder niets en dus ook niets te doen. aanrader:dubbeldekbus v.a. hotel naar toeristenmarktje bij hotel Brisas/Club Amigo en vandaar met zgn. treintje naar "village",een dorpje vlakbij waarbij de echte Cubanen kunt ontmoeten.Op het vliegveld bij vertrek in Holguin kun je nog volop dingen kopen voor je overgehouden CUC's, b.v. goedkope rum en sigaretten (mochten gewoon het vliegtuig in).Neem thermosmok/kan mee!
Gereisd met partner in september 2012

Duiken

linda, 18-9-2012

Ik ga in november naar dit hotel. Kan iemand mij vertellen of en welke duikschool er op het resort zit? Als er geen bij het resort zit welke is dan het dicht bijzijnde?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, aangezien ik hier niets van op internet kan vinden.

Gereisd met vrienden in augustus 2012

geweldig

s wilhelmus, 14-4-2012

Mooi resort wat goed opgezet is. luna is rustig en mares zijn de activiteiten .Heel schoon,en veilig loopt veel bewaking rond.Omgeving is prachtig mooi aangelegde tuinen met veel bloemen.Het personeel is heel vriendelijk naar een paar dagen herkennen ze je al.op het strand is een beachboy die zorgt voor de stoelen.Het eten is goed ook in de a la carte restaurants,wil je privé eten bij de italiaan staan strandtentjes met doeken erover gedrapeerd la pinta op strand heerlijk eten mooi iutzicht elke avond open(romantica)
        Gereisd met partner in maart 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sol Ri­o de Luna y Mares Resort in Guardalavaca, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sol Ri­o de Luna y Mares Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Sol Ri­o de Luna y Mares Resort scoort een 8.32 uit 10 op basis van 72 reviews.