Hotel Brisas Guardalavaca ****

Brisas Guardalavaca
8,1

23 tips over Brisas Guardalavaca

eef, 31-5-2015
Slapen bij de dolfijnen. Kan je boeken bij Eider. Echt geweldig!! Je verblijft vanaf de middag bij de dolfijnen. Je krijgt er heerlijke kreeft te eten, kinderen spelen de hele avond met de dolfijnen.
Ronald Blom, 14-5-2015
Wandeling langs pad langs strand, riching Club Amigo en daarachter ligt marktje. Fiets pakken en dan langs strand de andere kant op. Hier ligt een klein dorpje. Mensen daar zijn erg vriendelijk en wonen in kleine huisjes aan een fantastisch strandje.
Yvon, 16-4-2015
Ze willen nog steeds graag kleertjes, pennen, kleurpotloden, kleurboekjes, nagellakken enz.

Jeanine, 20-2-2015

Neem een kamer op de 5e verdieping in een van de zijvleugels, dan heb je overal zicht op!

Excursie tip, voor het hotel staan old-timers, huur er een voor een paar dagen en de chauffeur laat je alles zien. Wij hebben zelf Joey ingehuurd met een petrol kleurige Chevrolet uit +/_1960. Joey heeft ons 2 dagen op sleeptouw genomen en dit was super!!! Ook via Arke naar Pinares de Mayari geweest, Jeepsafari "adventour" en de Bay adventour gedaan. Alle excursies waren top!!!

Sophie, 9-10-2014

Villa-kamers zijn iets duurder maar ik vond het een heel mooi deel van het complex.

Drink es een Mochito bij de markt, je staat gelijk op je kop

Bij het verlaten van Cuba gaan al je aanstekers de bak in, dus in je koffer doen als je eraan gehecht bent.

In ruil daarvoor kan je je sigaret aansteken aan een prachtig antieke aansteker in de rookruimte op Holquin.

Tot slot: smeer je goed in en geniet!

R Brockhoff, 4-5-2014

Ga eens met het treintje mee! Je komt dan in kleine dorpjes.

Ook maken ze een stop bij een schooltje en kun je daar meegenomen schriften, pennen etc weggeven.

Zeker een aanrader is het slapen bij de dolfijnen!! We waren daar met z'n tweeën en de bewakers! Er was een dolfijn die graag wilde spelen en de hele tijd een blaadje op ging halen die door ons werd weggegooid! Een onvergetelijke en super mooie ervaring! En bij ons was het nog goedkoper dan alleen zwemmen en weer terug naar het hotel!

Yvon, 4-4-2014

Ze zijn erg blij als je pennen, nagellak, tandpasta, haarelastiekjes, schriftjes, kleurpotloden, kleurboekjes, zeep en verder van alles en nog wat meeneemt voor ze.

Neem eens een oldtimertaxi die voor het hotel staan om ergens heen te gaan, ze vertellen heel veel over datgene waar je heen wilt en spreek dan wel van te voren een prijs af.

Ga ook eens naar het prive restaurantje " Le Maison " Klein maar erg goed en het is een lokale familie die het runt.

Xandra, 28-3-2014
Pak de gratis fiets voor de hotelingang en fiets linksaf langs de kust. Hier kom je dan op het stille strand dat door de Cubanen zelf wordt gebruikt. Hier loopt ook een doodlopende weg waar een aantal huizen staan waar arme Cubanen wonen. Hier zijn ze erg blij met jouw oude sportschoenen en kleding. Kinderen zijn blij met bellenblaas, schriften, potloden enz.
Tamara, 12-8-2013

Wij zijn met de bay adventour meegegaan (Arke), varen met de catamaran was erg leuk, het strand waar je aankomt is adembenemend mooi. De safaritour die erbij zit stelt niks voor, maar ach als je er dan toch bent.

Fietsen in de omgeving is leuk, wij zijn via de weg langs het strand afgefietst (redelijk zwaar ivm matige fietsen en hoge heuvels) maar erg leuk om de omgeving te verkennen.

Neem wat zeep, nagellak, pennen/papier of andere producten mee om uit te delen, bevolking is je heel dankbaar!

CinWin, 21-6-2013
Drie daagse rondreis naar Holguin-Baracoa-Guantanamo-Santiago de Cuba. Baracoa vind ik tot nu toe het mooiste stukje op aarde, wat een mooie natuur en hele bijzondere mensen wonen daar. Ga vooral s'ávonds op stap in Baracoa, dans met de Cubanen de salsa (ken je het niet, zij leren het je wel). Bezoek Casa de la Trova aan het eind van de vakantie van de Cubanen (aug-sept), maak het feest mee op straat. Huur een scooter en rij naar Banes, je komt langs schattige dorpjes met vriendelijke mensen.