Hotel Brisas Guardalavaca ****

8,1

130 reviews over Hotel Brisas Guardalavaca in het Nederlands

Goed, maar...

MH, 20-8-2017

We verbleven er 1 week en de algemene indruk is verouderd. We kwamen rond middernacht aan, met gevolg weinig enthousiasme van de receptie en zeer traag. (Wen je aan, en btw je bent op vakantie, dus relax)

- Kamer (in hotel): oud, maar heel proper! In de gang wel verschillende dweilen om waterlekken op te vangen, dus verouderd, maar je went eraan. We vreesden voor geluidshinder van medegasten (isolatie +-) en renovatiewerken, maar geen lawaaihinder ondervonden!

- Eten: voldoende, maar weinig variatie. Lekker brood en pannenkoeken. Themarestaurants oké, maar niet wow. Er is wel gebrek aan koeling van het eten. Het water heeft een raar nasmaakje. Ontbijten in resto in villa's is rustiger en aangenaam buiten.

- Medegasten: enkele groepen luidruchtige, dronken Britten waren ronduit gortig. Drank uitspuwen in zwembad is blijkbaar normaal voor hen. Personeel reageert niet!

- Strand: super, genoeg ligbedjes, rustig aan villakant

- Zwembad: te weinig ligbedjes en druk, luid

- Animatie oké + leuke gratis watersportmogelijkheden

- Omgeving: weinig te beleven, maar trek rond met plaatselijke gids en oldtimer. (Tip: Daniël) We zagen Santiago De Cuba en Holguin, was fantastisch! Prachtig land! Leuke inside-info en niet de typische toeristische zaken!

Besluit: aanrader, kom zo snel mogelijk Cuba bezoeken. Boek een vakantie buiten seizoen (geen overbevolking en degoutante gasten). Hotel is oké, maar is 3* waard. Leg je verwachtingen van het hotel niet te hoog, maar wel van het land!

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Goed! Mits je door wat zaken heen kijkt...

Bas, 15-6-2017

Brisas is een prima hotel, maar dat geldt niet voor iedereen. De kamers zijn gedateerd en behoorlijk vochtig, maar oke, daar slaap je alleen maar.

Als je ook nog dealt met het eten wat aan de matige kant is en je vizier richt op het prachtige strand, dan heb je een prima vakantie. Wel moet ik de Mango spreekwoordelijk in het zonnetje zetten, want zo lekker als dat ik hier Mango's op heb, zo heb ik ze nog nooit op.

Animatie is echt geweldig in dit hotel, vooral voor de 4 sterren. Personeel is heel erg vriendelijk en spreekt over het algemeen goed Engels.

Ik zou dit hotel aanbevelen voor de duur van 1 week, want in de omgeving is geen pepernoot te doen. Dit is direct erg confronterend. Cubanen hebben praktisch niets. Geen winkels, geen divers eten, geen geld etc.

Desalniettemin een prima vakantie, voor 1 keer.

Tip: Neem een grote beker mee (doet iedereen zowat) en laat die vullen

Gereisd met partner in juni 2017

Super vakantie, vlieg niet via touroperator

cuba, 5-5-2017

Zaten in junior suite met 4 personen ruime kamer. Kamer is netjes maar gedateerd. Personeel is behulpzaam en vriendelijk. Ga met een oldtimer op stap en je ziet veel van Cuba. Vertellen veel laten je mooie dingen van Cuba zien. En prijzen voor een dag op stap met een oldtimer vallen erg mee. Leuker als de excursies via de reisorganisatie. Leuk marktje naast het hotel. Eten is voor de Cubaanse begrippen goed. En heerlijk even geen internet. Kan wel een kaartje kopen.

Vlieg alleen niet met touroperator wat een ellende, onbeschofte crew.. Vele premium klanten met een downgrade en daar mag niet over geklaagd worden.

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

Heerlijk hotel!

Familie Broeders, 1-5-2017

Prima ligging aan een wit zandstrand. Altijd voldoende bedjes beschikbaar: zowel in de zon als in de schaduw. Lekker eten; elke dag showcooking en veel vers fruit. Voor ieder wat wils. De rockband elke donderdag was voor ons het hoogtepunt van de animatie. Er wordt momenteel veel gerenoveerd en verbeterd. De kamers worden goed schoongemaakt met elke dag schone handdoeken en beddengoed, zo vaak je wilt. Voor ons was het de 3e keer in dit hotel en zeker niet de laatste keer.
Gereisd met partner in maart 2017

Top vakantie gehad op CUBA

Willem en Aafke, 23-4-2017

Het is Cuba dus terug in de tijd , verwacht niet een 5 sterren verblijf . Maar accepteer Cuba zo als het is. Top land met vriendelijke mensen , en een heerlijk klimaat. Oost Cuba barst van de historie met de vele revoluties de moeite waard om je in te verdiepen. Veel excursies mogelijk . Blijf niet hangen op je resort maar ga er op uit in bv een mooie oude cabrio .
Gereisd met partner in maart 2017

Prima

Bart, 1-1-2017

De kamer was echt stokoud, maar dat geeft niet. Buffet restaurant heeft een zeer gevarieerd aanbod. Bijvoorbeeld twee maal per week gambas en andere lekker visgerechten, kalkoen. Mensen die alleen varken en kip gezien hebben hebben niet gekeken. Overigens moet je daar een keer kip gehad hebben.

Vriendelijke mensen. in de Trattoria een keer heerlijke lasagne vooraf gehad en een rib eye. ja er stond filet mignon op de kaart maar het was een overigens supermalse rib eye.

Er stond een sauna bij de reisbeschrijving en dat viel tegen. In de gym alleen een stoombadje.

Leuk cocktailbarretje op een balcon, maar ook verder veel gevarieerd aanbod.

Het is op Amigos Guardalavaca na het goedkoopste all-inclusive hotel en voor dat geld is het echt goed toeven.

Gereisd alleenreizend in december 2016

Supervakantie!

N. Broeders, 4-5-2016

Voor de 2e keer in dit hotel en weer tot volle tevredenheid. Wij zaten in het villagedeelte, waar het rustiger is dan in het hotel. Eten was prima (zeker voor Cuba); bij het ontbijt je eieren laten bereiden op alle verschillende manieren, verse smoothies, volop keus! De a la carte restaurants (3x per week) zijn ook heel goed; het Cubaanse restaurant is onze favoriet (je kunt hier ook ontbijten en lunchen). Elke middag verse churro's en ijs in een apart kraampje. Animatie 's avonds was over het algemeen van goed niveau (waterballet, rockband, Cubaanse band e.d.) Reisleider Eider (van touroperator) is heel erg goed en spreekt prima Nederlands. Een 3- daagse excursie naar Holguin, Baracoa en Santiago de Cuba via hem geboekt (ca. € 280 p.p. maar de moeite waard!). Ook een dag met een Cubaan en zijn oldtimer op excursie en prima bevallen; je kunt alles zelf bepalen (ca. € 110 hele dag)Je kunt hem in het Engels mailen. Wij raden hem zeker aan!! Het witte zandstrand ligt direct bij het hotel en de villa's en er zijn voldoende ligstoelen. Kamers worden goed schoon gemaakt. Kortom voor herhaling vatbaar!
Gereisd met partner in april 2016

Super gezellig hotel!

Wesley, 28-12-2015

Wat een super leuk hotel is dit zeg! Mijn vriendin en ik hebben het er onwijs naar ons zin gehad! Veel gezellige mensen leren kennen.. Schitterend strand! Eten is over heel de dag prima in het buffet restaurant.. In de a la carte restaurants is het het eten goed! Wel optijd reserveren, want zitten snel vol! Zwembad is schoon en gezellig.. Havana club bar op de 4e etage is super gezellig met een vriendelijke barman.. En het uitzicht is er adembenemend! De kamers zijn verouderd maar prima om te slapen en op te frissen. Wij gaan zeker terug! Tip: geef hier en daar een goeie tip en de medewerkers doen alles voor je!
Gereisd met partner in september 2015

Redelijk

Jonker, 11-10-2015

Voor Cubaanse begrippen goed,ontbijt prima,lunch en diner weinig keus, niet erg warm.

Laat je eten ""wokken" dan weet je zeker dat het warm is.

Als je in een restaurant wilt eten,boek op tijd!Snel vol!

Drink geen water in restaurant enz. overal wordt water uit de kraan geserveerd!!!

Poolbar zit hele dag vol met zuipende toeristen die er vervolgens in kotsen en waar het personeel vervolgens niks aan doet!

Op 4de verdieping leuke bar met mooi uitzicht.

Ga er op uit met een oldtimer taxi,vraag wel eerst hoe lang het rijden is ergens naartoe,je zit overal ver vandaan helaas.

Gereisd met partner in september 2015

Nooit meer!

Linda, 18-7-2015

Dit was onze 2e keer in dit hotel. Het eten was slecht in het buffetrestaurant, soms zelfs niet te herkennen. Er was geen variatie. In de spec. restaurants probeerden ze het beter te doen, helaas leek het vlees veelal op een schoenzool. Ik weet dat het Cuba is en dat je niet te veel kan verwachten maar toch. Het hotel en de villa kunnen wel een flinke opknapbeurt gebruiken, de airco's zijn zwaar aan vervanging toe. De lokale cubanen kunnen tegenwoordig voor een klein prijsje in de weekenden ook daar verblijven. Wat een arrogantie, niet alleen ten opzichte van toeristen maar ook tegen hun mede cubanen. Eten en drinken op de grond en niet opruimen. Drinken meenemen het zwembad in etc. Kinderen die rondrennen en gillen samen met hun ouders en overal lak aanhebben. Nee voor ons geen Cuba meer en zeker niet hotel en villa's Las Brisas. Het enige positieve is de hygiene en de vriendelijkheid van het personeel.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Brisas Guardalavaca bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Brisas Guardalavaca in Guardalavaca, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Brisas Guardalavaca zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Brisas Guardalavaca scoort een 8.13 uit 10 op basis van 135 reviews.