Hotel Blau Colonial *****

Hotel Blau Colonial
Blau Colonial
9,9

1 review over Hotel Blau Colonial in het Nederlands

All-inclusive maar rustig paradijs aan Noordkust

inger_weeren, 3-6-2016

-Op zoek naar een tropisch, betaalbaar (all-incl.), rustig (!) paradijs (in april=low season) tipte onze reisorganisatie ons naar Cayo Coco te gaan: specifiek naar Hotel Blau Colonial, ook wel Colonial Cayo Coco genoemd. De grote NL touroperators bieden geen accommodaties op Cayo Coco aan, maar heb je een auto gehuurd dan zou ik hier absoluut een paar dagen vertoeven en genieten van alle luxe.

Wij hebben hier geen Nederlanders gehoord, wel Canadezen, Engelsen, Amerikanen en Duitsers.

-De aan- en afrijroute is spectaculair: een 27 km lange weg over een dijk dwars door zee en in de buurt van Cayo Coco de mangrove. Tol 2 CUC p.p. per keer + paspoortcontrole.

-Wij huurden een CP Standard Room voor 3 nachten aan de achterzijde van het complex/naast tennisbanen (maar er werd niet getennist) en werden nu eens Niet gewekt door hanengekraai (= nl. standaard op Cuba ;-) Ruime kamer, rustig gelegen, schoon en hoewel de incheck normaal vanaf 16.00 uur plaatsvindt was bij ons 14.00 uur geen probleem ... "breng maar gauw je koffers weg dan kan je nog genieten van het lunchbuffet"' was zelfs de receptietip.

-En wat een buffetten betreft: Zeeeeeeer ruime keuzes, dagelijks deels wisselend en al la minute bereidingen bij het ontbijt (pannekoekjes/wentelkteefjes/allerlei eiergerechten etc. ) en diner (minimaal 3 soorten vlees/vis/pasta's en daarnaast de mogelijkheid om a la carte te dineren (dit wel een dag van te voren reserveren). En naast de buffetten op elk tijdstip van de dag wel iets te bikken en te drinken. Ook de ijsklontjes konden gewoon genuttigd worden, maar eerlijk is eerlijk de koude sla of bereidingen waarin zichtbaar sla aanwezig was hebben we niet geprobeerd. Tomaat, komkommer e.d. kon ook gewoon.

-Heerlijk vers fruit, verse fruitdrankjes en ook de cocktails zijn inclusief. De Pina Colada's en Mojito's zijn prima doch elders op Cuba wel betere genuttigd. En wil je koffie vraag dan op een Cubaans bakkie, want de American coffee is zo'n Cubaans bakkie maar dan tot 4x aangelengd met heet water dus slappe hap.

-De bediening is vriendelijk en behulpzaam, soms wel eens iets te vlot eigenlijk want wil je een toetje halen blijkt je wijn weggehaald ... gewoon een nieuwe bestellen dan maar want het is toch all-incl. Indien je buiten wil zitten bij het diner zorg dan wel dat je op tijd bent want daar zijn de plaatsen beperkt ... maar neem dan wel anti-mug mee. Niet dat er veel muggen zijn, maar een steek is immers al te veel.

-Daarnaast, geweldige stranden/heerlijke zee, incl. bedjes + strandlakens, een zoet en zoutwater zwembad, zwembadbar en iedere avond live muziek en een grote show, vooral de Michael Jackson show was heel strak gedanst!

-De verschillende accommodaties liggen in een goed onderhouden parkachtige omgeving. In het parkje tussen de restaurants en het strand zijn zitjes/relaxhoekjes gecreëerd. Er was voldoende (gratis) parkeerruimte.

-Je hebt hier weliswaar niet echt meer het gevoel dat je op Cuba zit, maar na een rondreis van 3 weken in casa's en het embargo (wat een armoe ;-( ) op ons te hebben laten inwerken hadden we dit wel verdiend zo vonden we zelf.

-Ook kan je hier op de bus stappen, voor 10 CUC p.p. kan je je de hele dag over de Cayo laten rijden. De duinen van Pilar zijn (ook voor Nl begrippen) geweldig!

-In de hotel-bibliotheek vind je in elk geval 3 Nederlandstalige boeken. (Die hebben wij nl. achtergelaten)

Wij hebben genoten en wensen ook jullie veel plezier!!

Gereisd met partner in april 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Blau Colonial in Cayo Coco, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Blau Colonial zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Blau Colonial scoort een 9.85 uit 10 op basis van 3 reviews.