8,4

15 reviews over Hotel Selva Verde lodge in het Nederlands

Prachtig, in natuurlijke omgeving

nancy_van_rooij, 2-8-2014

Hele leuke lodge, mooi gelegen. De kamers zijn per vier gegroupeerd in een houten lodge op palen. Rondom deze vier kamers is een grote veranda en elke kamer heeft een eigen hangmat. Bij het hotel zijn een aantal wandelingen uitgezet die je zonder gids prima kunt doen. Tijdens deze wandeling hebben we ongelooflijk veel kikkertjes gezien. Het hotel/de lodge ligt direct aan de rivier, waar je op kunt raften. Eten is prima, hoewel a-la-carte vrij aan de prijs was.
    Gereisd familie in juli 2014

Verblijf midden in het regenwoud

Babs, 19-9-2012

De gehele accommodaties lag midden in het woud. Op 1 meter afstand van je balkon zaten de leguanen op de boom. De passages tussen receptie, restaurant en lodges waren geheel overdekt, zodat je altijd droog bleef bij een regenbui. Hier hebben we echt het gevoel gehad in de jungle te zitten.

Ook hier 2x2-persoons bedden en ventilators op de ruime kamers. Badkamer met douche. Over het algemeen schoon, de horren en plafonds mogen wel een stofzuigerbeurt krijgen: deze waren namelijk erg stoffig.

Ontbijt en lunch waren erg sober, zeker vergeleken met Tortuguero. Diner hebben we in Puerto Viejo gebruikt.

Personeel erg vriendelijk, behulpzaam en geïnteresseerd (bijna allemaal Engelssprekend )

Het zwembad is niet groot, maar goed onderhouden en schoon. Een fijne afkoeling als er geen zee in de buurt is.

Wifi bij de receptie en bij het restaurant /bar

Gereisd familie in augustus 2012

Mooi gelegen, op poten

Avion, 24-6-2012

Één van de mooiste hotels in Costa Rica. Het is op poten gebouwd. Ook de paden om bij je kamer te komen zijn bruggen. Hoogstwaarschijnlijk om dieren uit je kamer te houden. De tuinen zijn prachtig. Veel gifkikkertjes en leguanen. Dit is echt genieten. De prijs/kwaliteit kan ik niet echt beoordelen want we waren hier tijdens een rondreis met een groep. De beoordeling over de reisorganisatie en ook de reisleider vindt u bij hotel Cabanas Los Pinos.
    Gereisd met vrienden in april 2007

Mooi gelegen

lettyannokkee, 22-4-2011

De lodge ligt midden in het Sarapiqui Nationaal Park.

De ruime kamers zijn geschakeld en voorzien van plafonventilator, badkamer met douche en zitje met hangmat op de veranda.

Vriendelijk personeel, bij de receptie PC met gratis internet voor de gasten.

Mogelijkheid tot leuke excursies.

Veel dieren gespot

Gereisd met partner in maart 2011

Geweldig, prachtige tuin, zeer goede kamers

Fam. Lenssinck, 9-1-2011

Tijdens onze rondreis door Costa Rica hebben we hier 1 nacht doorgebracht. De weg ernaar toe was goed. De ontvangst was zeer vriendelijk. Dit hotel, verschillende lodges, is prachtig gelegen. We hebben genoten van de schitterende tuin, gelegen aan de rivier Sarapiqui. Alle paden in de tuin zijn overdekt, dus als het regent, heb je daar geen last van als je bijv. naar het restaurant of de receptie gaat. Wij vonden het buffetrestaurant goed, er was genoeg keus tijdens ontbijt, lunch en diner. Het buffetrestaurant is gelegen op de 1e etage en heeft een ontzettend mooi uitzicht op de tuin met diverse vogels, o.a. toekans. De kamers zijn uitstekend in orde. Een absolute aanrader wat ons betreft!
      Gereisd familie in december 2010

Midden in de natuur, veel dieren gespot!

Paololeo, 12-9-2010

Veel mogelijkheden om zelf wandeltochten te maken, waarbij we erg veel dieren gespot hebben, zelfs een tayra! Eerste ontmoeting met de vele 'blue jeans' kikkertjes. Veel leguanen en zelfs een kaaiman in het beekje bij de receptie.

Het resort ligt aan een drukke weg, maar aan de achterzijde grenst het aan het natuureservaat en het restaurant ligt verrassend mooi direct aan de oever van de rivier Sarapiqui. Er is een scheiding tussen eten a-la carte en het buffetrestaurant, dit laatste bevindt zich op de sfeerloze, met TL buizen verlichte bovenetage.

Aanrader is om de vroege bird-watch tour te maken.

Het aangrenzende park is alleen bereikbaar onder begeleiding en tegen betaling.

Gereisd met partner in augustus 2010

supermooi

Johanna, 19-9-2009

De lodge ligt middenin het regenwoud, heel mooi. Er is een heerlijk zwembad dat midden tussen de bomen ligt. De paden zijn overdekt, dat is ook wel erg handig met die tropische buien en aan weerszijden groeien mooie jungleplanten.

Vooraan de lodge is een groot overdekt terras dat aan de rivier ligt. Hier kun je eten en in een schommelstoel een cocktail drinken met uitzicht op de rivier.

Er is een natuurreservaat vlakbij, waar je kunt wandelen in het regenwoud en verschillende hangbruggen over loopt. Je kunt daar ook een cacaoplantage bekijken.

Gereisd met vrienden in augustus 2008

prachtige tuinen!

Edwin Penterman, 25-8-2009

Wij hebben hier overnacht dd 05/02/2009. We hadden een lodge aan de andere kant van de weg. Tussen de beide delen van het terrein loopt inderdaad een redelijk drukke weg. Maar wel een prachtige tuin, veel vogels en dieren. En het eten was ook goed. Helaas maar 1 nacht gebleven. De brug naar het natuurterrein is tijdens onze nacht compleet vernield en weggespoeld door de wilde rivier. Er was veel regen gevallen...........Aanrader!
      Gereisd met partner in februari 2009

Prachtige jungle lodge!

!ngr!d, 9-8-2009

Mooie jungle lodge met een fantastische tuin waar veel flora en fauna te zien zijn!! In de omgeving zijn veel mooie excursies te maken. Het Tirimbinareservaat is een aanrader.

De kamers zien er netjes uit en hebben een veranda met stoelen en/of hangmat.

Minpunt: in dit hotel is onze fotocamera uit de hotelkamer gestolen!

Verder sluit ik mij aan bij de vorige reacties.

Het hotel op zich is zeker voor herhaling vatbaar. Aanrader!

Gereisd anders in augustus 2009

Een topper

jan, 27-10-2008

Een mooie lodge/resort op een mooie locatie, alleen een beetje jammer van de drukke weg die dwars door de lodge heen gaat.
      Gereisd met vrienden in oktober 2008

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Selva Verde lodge** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Selva Verde lodge in Puerto Viejo de Sarapiqui, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Selva Verde lodge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Selva Verde lodge scoort een 8.42 uit 10 op basis van 15 reviews.