Vakantiehuis Casa Pura Vida

8,4

31 reviews over Vakantiehuis Casa Pura Vida in het Nederlands

Geweldig basic vakantiehuisje

Annita en Hans, 9-8-2016

Heerlijk lokaal tussen de Costaricanen. OK: geen flatscreen, magnetron, vaatwasser heteluchtoven jacuzzi inpandig zwembad o.i.d maar dat verwacht je hier ook niet. ;) Het was gewoon geweldig, heerlijk op de veranda gezeten en relaxed genoten van alle natuur en plaatselijke beslommeringen om ons heen.
Gereisd met partner in juni 2016

Sfeervol centraal gelegen eenvoudig vakantiehuisje

Nelleke, 12-6-2016

Wil je weten hoe het is om als enige toerist te wonen in een Costaricaans dorpje?

Boek dan Casa Pura Vida in Pozo Azul!

Dit gastvrije dorpje ligt heel centraal, waardoor veel mooie parken/gebieden (Monteverde, Tenorio vulkaan, Rincon de la Vieja, Barra Honda enz.) goed bereikbaar zijn.

Casa Pura Vida is een eenvoudig ingericht 5 persoonshuisje, met (koude) douche, keuken, koelkast, ventilatoren en een overdekte veranda.

Wij zijn een week geweest en hebben genoten!

Gereisd met partner in mei 2016

fantastische plek!

Peter & Janneke Geene, 16-3-2015

we reisden 3 weken rond in CR en halverwege hier 7 nachten gebleven als rustpunt: heerlijk relaxen zonder drukte van nog meer toeristen om je heen. De hele reis was super geregeld door CR-vakanties/Toine Aarts en makkelijk met alle vouchers. Zelfs grote service toen ik bij de Arenal mijn paspoort liet liggen en ze ons adres hier vonden, super. Een vriendin van Nydia heeft het toen hierheen meegenomen. Van hieruit tripjes in de omgeving gemaakt: natuurlijk de Kwetsal in Monteverde gezien, de modder-geisers van Rincon, Manuel Antonio en de rivieren hier in de buurt voor mijn libellen. De tocht op de Corobici was een van de mooiste! goed geregeld. Aardige mensen in dit dorpje en lekker gegeten bij Nydia en Luis. complimenten!
Gereisd met vrienden in februari 2015

belevenis in een mooie dorp Pozo Azul

Corry Oomen, 12-2-2015

Ons vakantie huis Casa Pura Vida is echt een aanrader.

Wij zijn hier 9 dagen geweest en hebben ons hier goed vermaakt. 's Ochtends, maakten wij fijne wandelingen en 's middags naar de Rio. Er zijn prachtige vogels, apen, leguanen,

en vlinders te spotten! O.a. de turquoise-browed Motmot, de scarlet Macaw, White throated Magpie Jay en als je geluk hebt in Monte Verde de Quetzal! Van de veranda hebben wij erg genoten. Als je hier zit kan je genieten van het dorpse leven dat hier aan je voorbij komt. Mensen te paard die je luidruchtig groeten......ola....!! Kippen die scharrelen, leguanen die tevoorschijn komen en hummingbirds

die af en aan vliegen. Op een dag kwam ook een man die gehoord had van Nadia dat ik van ceviche hou met de fiets (koelbox op een aanhangertje) verse ceviche brengen. De wagen van de groente en fruitboer komt regelmatig langs met lekkere ananassen, meloenen en bananen en allerlei groentes.

Een heerlijke plek om het Costa Ricaanse leven mee te maken.

Gereisd met partner in december 2014

mooie plek

corrie brandt, 16-12-2014

vakantiehuis in Pozo Azul
Gereisd met partner in januari 2014

Fijne, mooie plek om het 'echte' CR te ervaren!

Sascha van Meer, 14-7-2014

Wij zijn aan het einde van onze rondreis 5 dagen in Casa Pura Vida geweest. Dit hadden we vooraf in NL geregeld met de goede service en ondersteuning van reisorganisatie. Het huisje is knus en compleet en met zijn tweeën hadden we zeeën van ruimte. Je leeft vooral buiten en is is een grote tuin met veel fruitbomen (rijpe mango's, limoenen, avocado's) , de aapjes, leguanen, kippen en andere dieren bevinden zich om het huisje.

Het bed was super goed, de keuken compleet (incl blender voor verse fruitsapjes met fruit uit eigen tuin!) en de schommelstoelen en de hangmat waren heerlijk. Je hebt wel echt een eigen auto nodig, ook voor de supermarkt en dergelijke, maar het is een prima uitvalsbasis voor Monte Verde en meer leuke uitstapjes in de omgeving. Er is een goed handboek met tips en leuke ideeën en de beheerders zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Wij hebben hier echt een hele fijne en relaxte afsluiting van onze vakantie gehad en raden een verblijf in Casa Pura Vida zeker aan!!

Gereisd met partner in april 2014

Een onbedorven plek ver van het toerisme

Pieter van der Wielen, 14-3-2014

Na een schitterende rondreis van drie weken langs verschillende lodges hadden we hier in Pozo Azul het gevoel dat we even, ver van het toerisme, in Costa Rica woonden. Casa Pura Vida is een eenvoudig huis zoals alle andere aan deze weg. We pasten direct ons dagritme aan. Al om een uur of zes stonden we op en dronken we koffie op het terras in heerlijke schommelstoelen. We hielden de kijker bij de hand, want er kwamen de meest uiteenlopende soorten vogels langs. Daar hoefden we geen stap voor te zetten. 's Nachts rond vier uur begonnen vaak de brulapen te brullen, soms heel dichtbij. En wat zijn de mensen hier vriendelijk! Bijna elke voorbijganger zwaait enthousiast. Het contact met de vlakbij wonende beheerders, Nydia en Luis (en hun vele familieleden) was erg hartelijk. Je kunt voor bijna alles bij hen terecht.

Als je niet om luxe geeft en van het "gewone" leven houdt, is dit een aanrader.

Gereisd met partner in februari 2014

fantastyshe plek voor om tot rust te komen

a.p smak, 16-12-2013

fantastish rustiek en puurnatuur
Gereisd alleenreizend in november 2013

geniet van de rust, de natuur en de mensen

Veronica Prado Gallina, 14-8-2013

Het huisje is eenvoudig, sfeervol ingericht. Door de eenvoud voel je je één met het dorpje waar de gemiddelde inwoner het hoofd prima boven water kan houden maar zeker niet luxe behuisd is.

Vanuit het huisje ben je in de gelegenheid al heel wat te zien. De tuin wordt bezocht door allerlei dieren. De mensen die voorbij komen op de brommer, paard, ossenwagen, auto of te voet zwaaien vriendelijk.

Bij de beheerders die 50 meter verderop kun je voor van alles terecht: een praatje, informatie over de omgeving en de plaatselijke gewoontes, praktische hulp en voor basisproducten die ze verkopen in hun winkeltje.

Het huisje is sfeervol ingericht en voorzien van ventilatoren in alle ruimtes. Geen overbodige luxe in deze warme omgeving.

Voor meer uitgebreide boodschappen is men aangewezen op het dichtstbijgelegen stadje dat 18 kilometer verderop ligt.

Hoewel er weinig speciale voorzieningen zijn voor (kleine) kinderen is de accommodatie en haar omgeving kindvriendelijk te noemen.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2013

Een geweldige ervaring!

Lars, 16-12-2012

We hadden niet veel luxe verwacht in het huisje, back to basics zoals ons was verteld. En dat kregen we ook, maar we raakten snel gewend en hebben onze leukste vakantietijd hier beleefd! De omgeving is prachtig, veel dieren in en rond het huis, en hele aardige en nieuwsgierige buren. Het ligt vrij afgelegen, maar is prima te bereiken met een huurauto. Langs de Panamericana zitten genoeg restaurantjes waar je heerlijk kunt eten, maar ook zelf koken is natuurlijk mogelijk. Vanuit het huisje zijn er genoeg Nationale Parken te bezoeken met de auto, maar ook zwemmen in de rivier of strand Playa Blanca is erg leuk om te doen. Onze gastheer en -vrouw waren ontzettend behulpzaam, geduldig en zeer gastvrij. Wij kijken terug op deze vakantie met een geweldig gevoel, leuke herinneringen en we zijn dan ook blij dat we dit huisje in onze vakantie hebben toegevoegd. Als je de luxe kan achterlaten, ga je hier gegarandeerd een topvakantie beleven!
Gereisd met partner in november 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Casa Pura Vida in Pozo Azul, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Casa Pura Vida zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Casa Pura Vida scoort een 8.43 uit 10 op basis van 31 reviews.