8,2

74 reviews over Hotel Riu Guanacaste in het Nederlands

Waardige afsluiting van onze rondreis

Frank , 4-3-2014

Na een rondreis door Costa Rica wilde we nog een weekje bijkomen aan het strand.

Hiervoor hadden we Riu Guanacaste gekozen, qua ligging voor ons niet ideaal. We moesten hier een behoorlijk stuk voor rijden op de toch al slechte wegen van het binnenland, maar we hebben er wel een mooi week voor teruggekregen.

De gasten in het hotel bestaan voornamelijk uit Amerikanen en Canadezen (geen enkele Nederlander of Belg gehoord/gezien). Toen we met een aantal Amerikanen spraken verklaarde ze ons ook voor gek dat we hier vakantie gingen vieren. Blijkbaar kwamen de Amerikanen hier alleen voor het resort en niet voor dit prachtige land, maar goed.

Het hotel is zoals iedere RIU, eten in overvloed (uitstekende kwaliteit), drinken en alcohol in overvloed (inc. de cocktails).

De avond entertainment is ook prima in orde met soms best spectaculaire shows.

Ken je RIU al, dan zal deze accodomodatie je ook niet teleurstellen.

Gereisd met partner in mei 2012

Heerlijk Hotel

van der Valk, 21-6-2013

Wij kwamen hier aan het einde van onze reis in Costa Rica aan en wat hebben we heerlijk genoten. Heerlijk eten, mooie zwembaden en mooie kamers. Voor ons wat dit een luxe eind van onze vakantie na alle lodges en kleine hotelletjes waar we onderweg op onze reis zijn geweest.
          Gereisd met partner in oktober 2012

Top locatie

FBCV, 23-9-2012

Top hotel met super eten. Ligt redelijk afgelegen maar voor relaxen is het een lekker hotel om na een rondreis in Costa Rica te relaxen.
          Gereisd familie in juli 2010

Aangename vakantie

pierre, 2-7-2012

Het hotel ligt op een prachtige locatie,recht in de natuur, inderdaad wel wat afgelegen maar dankzij de pendelbusjes en autoverhuur kan je makkelijk uitstappen maken naar oa Coco Beach. Dikke aanrader trouwens als je van surfen en leuke cocktailbarretjes houdt! Het eten in het hotel is lekker, elke avond kan je uitgebreid eten bij het buffet en zeker in de prachtige thema-restaurants. Ga zeker voor de sushi bij de japanner! Je moet wel tegen luidruchtige Amerikanen kunnen, maar gelukkig genoeg zijn de zwembaden groot genoeg zodat je altijd even kan vluchten naar een rustigere plaats. Wij waren er wel in oktober, sowieso wel kalme periode (regenseizoen). Voordeel is dat de natuur dan op zijn groenst is, echt mooi maar wel regelmatig buien en woeste zee. Gemiddelde temperatuur 25°. De service vonden wij op sommige vlakken wel minder, wij waren op huwelijksreis en hadden geen enkel van onze beloofde cadeaus (fles rum en fruit) gekregen. Kamers netjes en mooi ingericht. Leuke vakantie!
            Gereisd met partner in oktober 2011

Zeer net hotel

Thea, 18-4-2012

3 dagen in hotel verbleven na het maken van een rondreis. Hier konden we heerlijk bijkomen en hebben we genoten van de uitgebreide buffetten. Kamers netjes en schoon. Laatste dag zat het hotel volgeboekt en vonden we het overal te vol worden.
            Gereisd met partner in april 2011

Niet twijfelen, boeken!

Deborah Tahon, 6-1-2012

Vlotte check-in, we voelden ons meteen welkom in het hotel. Behulpzaam en vriendelijk personeel. Kamer prima onderhouden en in perfecte staat. Gevarieerd buffet. Het is er druk, maar er is voldoende personeel. Het heeft ons nooit ontbroken aan borden, glazen of bediening. Gezellig dat je ook buiten kunt eten. Probeer bij de Italiaan zeker de steak als hoofdgerecht. Het buffet bij de Aziaat wordt dagelijks gewijzigd en is een aanrader. Het steakhouse vonden wij niet zo verfijnd, goed voor één keer. Lekkere cocktails, keuze genoeg (J&B en Johnny Walker wiskey, crème likeur, af en toe champagne...). Meest hygiënische snackbar die ik al gezien heb. Het middageten aan het zwembad is de wachtrijen waard. Woelige onklare zee met kwallen, dus niet zo geschikt om te snorkelen. Zon verdwijnt om 17u00 achter de bergen. De animatie vonden wij nogal luidruchtig. Wij mistten een rustige pianobar. Misschien komt die er met de Riu Palace.
            Gereisd met partner in december 2011

Super

K.T., 21-11-2011

Net terug van 14 dagen Costa Rica... Heb er wat men noemt 'een droomvakantie' gehad. Costa Rica is een prachtig land waar je zeker de moeite moet doen om er op uit te trekken.

Betreffende het hotel: hier zal je zeker geen spijt van hebben!! Enkel het eten is, in vergelijking met andere RIU's, iets minder, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks.

Voor de rest is dit hotel echt top, op alle vlakken. Zeker en vast een aanrader!

Gereisd met vrienden in november 2011

Zeer mooi hotel qua prijs/kwaliteit

Frederik & Magalie, 13-9-2011

Genoten van een prachtige reis in Costa Rica. Zeker 5 sterren waard wat betreft accomodatie en service. Zeer vriendelijk personeel en prachtig zwembad.

Als Belgen zijn we het lekkere eten gewoon en het lekkere drinken. Dit viel wat tegen. Buffetten zijn enorm groot, maar slechts heel weinig dingen waren echt smaakvol. Voor Costa Rica moet men niet een grootse keuken verwachten, maar dit blijkt echt wel de tegenvaller van de reis te zijn. Hopelijk wordt er in de komende jaren hier verder aan gewerkt. Ook zeer druk aangezien Costa Ricanen in de weekends kunnen komen. Zorgt wel voor veel lawaai, dus als je van rust houdt, moet je hier niet naartoe komen.

Personeel is zeer vriendelijk, zeer goede kamers en bedden. Kortom, hotel speelt maar kleine rol in gans onze reis, die zeer prachtig was. Je komt er niet om in je hotel te blijven, maar om dingen te zien. Alles samen: toch een prachtreis gehad!

Weer viel ook zeer goed mee.

Gereisd met partner in augustus 2011

Prima!

MMmmm, 4-9-2011

Na een weekje rondreizen door Costa Rica in dit hotel lekker geluierd. Hotel is open sinds nov 2011. Het strand lijkt nog niet af, ze waren toen wij er waren een extra pad aan het aanleggen. Geen parasols wel bedden. Strand behoort niet tot hotel waardoor er veel aanbieders van excursies rondlopen. Niet vervelend. Leuk is dat er nestjes van schildpadden zijn en beschermd worden. Veel vissen in de zee, leuk om te snorkelen. Zelfs enkele roggen gezien. Excursies ter plaatse hebben wij niet gedaan omdat we al zoveel hadden ondernomen. Mobiele telefoons hebben nagenoeg geen bereik! Alleen WIFI in de lobby. Wie er over het eten in dit soort all inclusive hotels zeurt is een zeikerd. Zoveel diverse gerechten. De kamers zijn prima, ruim en schoon. Wij hadden 2 kamers met een extra voordeur ivm onze kleine kindjes ideaal. Vriendelijke mensen, entertainment team doet zijn/haar best. Poolbar erg leuk. Wij hebben een heerlijke week gehad.
            Gereisd familie in augustus 2011

grandioos

Charl de Haan, 29-8-2011

Bij aankomst,werden ons keurig de kamers getoond,we namen een familiesuite,werkelijk fantastisch en perfect schoon en zeer ruim,kinderen eigen slaap en badkamer,eten zeer uitgebreid en zeer goed,zwembad schoon,personeel zeer vriendelijk en behulpzaam en we hadden een zingende leuke kamermeid,

wij hadden eerst in Occidental Allegro Papagayo gezeten, zijn hier gillend weggegaan,zo slecht.

Hier kwamen we van de hel in de hemel.Jammer dat het hier maar 6 dagen waren

Gereisd familie in augustus 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Riu Guanacaste***** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Riu Guanacaste in Potrero, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Riu Guanacaste zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Riu Guanacaste scoort een 8.18 uit 10 op basis van 76 reviews.