Even geduld a.u.b.

Privacy en cookiebeleid Zoover

Wat doen we met jouw e-mailadres?

Je e-mailadres gebruiken we om je te infomeren over de door jou geplaatste review. Wanneer je ons toestemming hebt gegeven, ontvang je ook de nieuwsbrief op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Je kunt je uitschrijven via de link onderaan de Zoover nieuwsbrief.

We willen je graag helpen bij het vinden van een fijne vakantie. Het is mogelijk dat we jouw profiel daarvoor koppelen aan jouw e-mailadres, zodat we relevante boodschappen kunnen tonen in e-mails waarvoor jij toestemming hebt gegeven ze te ontvangen. We gebruiken je gegevens ook om onze site te verbeteren en om nuttige advertenties te tonen op bijvoorbeeld Facebook en Twitter.

Wat zijn cookies?

Een cookie is een eenvoudig tekstbestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door browsers (zoals Firefox of Internet Explorer) op de harde schijf van de computer wordt opgeslagen. Cookies kunnen computers of de bestanden die op de computer staan niet beschadigen. Daarnaast is het belangrijk te vermelden dat we met cookies geen personen, maar enkel computers identificeren.

Wat doen wij met cookies?

Zoover maakt gebruik van cookies. Door middel van cookies zijn wij in staat je computer te herkennen wanneer je ons opnieuw bezoekt. Cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om de voorkeuren die je hebt ingesteld voor een bepaalde dienst of webpagina vast te leggen. Met jouw toestemming plaatst Zoover en de advertentienetwerken waar wij mee samen werken ‘tracking cookies’ op je computer. Deze cookies worden gebruikt om bij te houden welke pagina’s jij bezoekt, om zo een profiel van je online surfgedrag op te bouwen. Dit profiel wordt mede opgebouwd op basis van vergelijkbare informatie die wij van je bezoek aan andere websites krijgen waarop wij adverteren. Dit profiel wordt niet gekoppeld aan je naam, adres, e-mailadres en dergelijke, maar alleen om advertenties af te stemmen op jouw profiel zodat deze zoveel mogelijk relevant voor je zijn. De cookies worden dus gebruikt om er voor te zorgen dat advertenties zo relevant mogelijk zijn, maar worden daarnaast ook gebruikt om te beperken hoe vaak een bepaalde advertentie wordt weergegeven.

Hoe kun je cookies verwijderen?

De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Dat betekent dat ze na een bepaalde periode automatisch verlopen en geen gegevens meer van je surfgedrag registreren. Je kunt er echter ook voor kiezen de cookies voor de houdbaarheidsdatum handmatig via je browser te verwijderen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de browser.

Wij willen je erop wijzen dat sommige tracking cookies, die adverteerder en website eigenaren inzicht geven in jouw interesses, kunnen worden aan- of uitgezet via www.youronlinechoices.eu/nl bij “Jouw instellingen of http://www.youronlinechoices.com/nl/uw-advertentie-voorkeuren. Je kunt daar ook aangeven welke bedrijven wel en welke niet jouw sufgedrag mogen vastleggen. De cookies die wachtwoord, inlognamen en andere voorkeuren bijhouden kunt je aan- of uitzetten via de browserinstellingen.

Je hebt het recht om te vragen om inzage in, correctie of verwijdering van jouw gegevens. Neem daarvoor contact op met Zoover. Om misbruik te voorkomen kunnen wij je vragen om identificatie. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dien je een kopie van de cookie in kwestie mee te sturen.

Deze cookies kun je aantreffen:

Cookie

Opslagperiode

Functie  van Cookie

Google Analytics

(_umta, _umtb, _utmc, _utmz)

_utma: 2 jaar

_utmb: 30 min.

_utmc: sessie

_utmz: 6 maanden

Google Analytics cookies worden geplaatst om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op de website met als doel de website verbeteren en beter af te stemmen op de behoefte van haar bezoekers

Yahoo Analytics

(itvisitorid, itsessionid, ywadp, fpc)

Itvisitorid, itsessionid, fpc: sessie

ywadp: 3 jaar

Yahoo Analytics cookies worden geplaatst om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op de website met als doel de website verbeteren en beter af te stemmen op de behoefte van haar bezoekers

Addthis

(_atuvc, uid, uvc, psc)

_atuvc:sessie

uid, uvc, psc: 2 jaar

Deze cookies worden geplaatst door de Addthis plugin, die het de website bezoekers maakt content te delen met anderen.

Scorecardresearch

(UID, UIDR)

UID: 1 jaar

UIDR: 1 jaar

De cookie is afkomstig van Comscore en wordt gebruikt om inzage te krijgen in het bezoek van onze website.

Doubleclick

30 dagen

Cookies van Doubleclick worden gebruikt om de advertentie ervaring zo goed mogelijk te maken voor onze bezoekers.

Google Adwords

30 dagen

De advertentiedienst van De Google, Google  Adwords plaatst cookies. De informatie die deze cookies opleveren wordt gebruikt om Adwords te optimaliseren.

Affiliate Netwerken

(tradedoubler, tradetracker)

30 dagen

De cookies die worden geplaatst door de affiliate netwerken worden gebruikt voor het betalen van externe websites voor het leveren van relevant verkeer naar Zoover/WOL.

Bluekai

6 maanden

De cookies afkomstig van BlueKai verzamelen anonieme gebruikersdata. Het is niet meer dan een nummer die wordt gebruikt om relevante reclame te tonen. Er wordt geen persoonlijke herleidbare informatie van gebruikers verzameld.

Advertentienetwerken

(360 yield, adnxs, admeld, invitemedia, mediamath, turn, criteo)

6 maanden

Cookies van advertentienetwerken (genoemd zijn slechts enkele voorbeelden) worden gebruikt om relevante advertenties te tonen en om de advertentie ervaring zo goed mogelijk te maken voor onze bezoekers.

213.206.117.51 (OpenX)

6 maanden

Cookies van 213.206.117.51 (OpenX) worden gebruikt om de advertentie ervaring zo goed mogelijk te maken voor onze bezoekers.

Maxymizer

(mmcore.pd, mmcore.srv, mmid, mmpa.rh, mmcore.id, mmcore.tst, mmpa.tst, mm_[description])

Maximaal 12 maanden

De cookies die Maxymiser plaats worden gebruikt om in website testen, de bezoeker de juiste versie van de site/pagina te serveren. Zodat kan worden bepaald welke versie van de site/pagina de bezoeker de beste ervaring biedt. De informatie die wordt opgeslagen is niet-persoonsgebonden en wordt maximaal 12 maanden bewaard.

Po.st

(post_uuid, post_dcm)

post_uuid: 1 jaar

post_dcm: 1 dag

Deze cookies worden geplaatst door de po.st plugin, die het de website bezoekers maakt content te delen met anderen.