Annemieke Dekker gaf haar verblijf op Bali in Bungalow Villa Tanjung Mas een 9,4 en omschreef het als paradijselijk. Wij werden nieuwsgierig en vroegen naar de ins & outs.

Bali 3

Paradijs op aarde noemde je het verblijf. Vertel!

‘Al vanaf het eerste mailcontact met de eigenaar had ik een heel fijn gevoel. Hij haalde mijn jongste zoon – waarmee ik op vakantie was – en mij van het vliegveld en toen we aankwamen bij villapark in Sanur, waren we even stil: het was zo’n mooie plek! De tuin, de bungalows en het zwembad: alles was even verzorgd. Wij hadden het gevoel dat we thuis kwamen: ons eigen stukje paradijs op aarde.’

Reporter

Hoe kwam je aan deze accommodatie?

‘Ik kreeg eerder al en tip dat ik hierheen moest. Toen ik foto’s op Zoover bekeek, kreeg ik bij deze accommodatie een goed gevoel. Daarbij kreeg Bungalow Villa Tanjung Mas een 9,4: dus ik was meteen geïnteresseerd en mailde de eigenaar.’

Reporter

Je schreef over lief personeel.

‘Eigenaren Anneke en Bert zijn enorm hartelijk. Het park bevat vijf bungalows en twee villa’s en de eigenaren wonen er zelf ook. Hun deur staat letterlijk de hele dag open en zijn op ongedwongen manier geïnteresseerd in hun gasten: ze denken mee en geven tips. De rest van het personeel is ook erg lief. Ze zijn respectvol, maar niet onderdanig.’

Reporter

Hoe was de verdere verzorging?

‘Heel goed. Bijvoorbeeld het ontbijt: dit was van zeven tot tien en werd bij het huisje geserveerd. Het personeel houdt een beetje in de gaten wanneer je wakker bent en wachten beneden bij het trapje. Je mag dan zelf doorgeven hoe je het ontbijt wilt hebben. Het was tiptop verzorgd en als je toch wat mist, kun je dit bijbestellen.’

Bali

Wat hebben jullie ondernomen in Bali?

‘Mijn zoon sponsort stichting Sukacita, die zich inzet voor gehandicapte kinderen. Deze stichting – in Ubud – is opgericht door drie Nederlandse dames. Sukacita vangt deze kinderen op en geeft advies aan de plaatselijke bevolking over hun handicap. Dit was erg bijzonder, en ook goed om deze kant van een land te zien. Ook zijn we op pad geweest met een privéchauffeur, die ons de mooiste plekken van Bali liet zien en overal wat leuks bij wist te vertellen. Geweldig! Zo zijn we naar een olifanten- en apenpark geweest, waar ze respectvol met de dieren omgaan en niet zo’n toeristisch gebeuren. Dieren zijn daar nog de baas, niet de toerist. Verder hebben we overal heerlijk naartoe gefietst. Dit kan makkelijk, want Sanur is een rustige plek.’

Zou je hier nog eens terugkeren?

‘Jazeker, ik voelde me hier zo fijn. Ik neem dit jaar mijn andere twee kinderen ook apart mee op vakantie, het zou zomaar kunnen dat we hier weer naartoe gaan!’

Lees Annemiekes beoordeling hier!

Nu alvast vakantiegeld ontvangen? Dat kan! Maak t/m zondag 29 oktober kans op €150,- vakantiegeld. Een goed begin van de herfst!

Chris

Redacteur