Het wordt heerlijk weer! Waar vier je dat nu het allerbest? Neem een paar dagen vrij en ga naar een van deze topcampings in Nederland. Allemaal aan zee en geweldig beoordeeld door mede vakantiegangers.

Minicamping Boogaard

Minicamping Boogaard

1. Minicamping Boogaard

Natuurlijk staat er een Gouden Zoover Award winnaar op nummer 1. ‘De wandeling naar het strand is door een mooi stukje natuurgebied. Dan 100 treden beklimmen en je hebt uitzicht op zee, strand, schepen en beachclubs.’ Minicamping Boogaard is ideaal voor een zonnig weekend aan zee.

Camping Minicamping Houtenburg

Camping Minicamping Houtenburg

2. Minicamping Houtenburg

Roland en Yvette komen zeker terug: ‘Supervriendelijke eigenaars, alles blinkend schoon, fijne grote familiedoucheruimtes, mooie plaatsen, op wandelafstand van Zoutelande en het strand ( mooiste van zeeland vinden wij).’ Minicamping Houtenburg klinkt als een fijne plek om te zijn.

Camping Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

Camping Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

3. Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

Verblijf je liever in een B&B? Deze camping heeft beiden! Peter vindt dit een topcamping: ‘Hele mooie rustige camping. Voorzieningen zijn allemaal geweldig: toilet, douche heel netjes, paar speeltoestellen voor kinderen, eetgelegenheid ook goed. Locatie in de buurt van het strand.’

Camping Janse

Camping Janse

4. Camping Janse

Op de foto zie je goed hoe mooi de camping aan zee ligt. Deze gasten komen jaarlijks terug: ‘Super schone camping met zeer goed verzorgd sanitair. Vriendelijke eigenaar. Heel dicht bij zee!’

Camping De Hal

Camping De Hal

5. De Hal

De eerste review die we lezen: ‘Heerlijk vertoeven tussen de lammetjes en op loopafstand van de stad Den Burg, maar ook zo bij de Waddenzee, bos en strand.’ Dat klinkt als een perfecte lente-camping.

Camping De Duinkant

Camping De Duinkant

6. De Duinkant

Joke en Sara zeggen over hun verblijf op Camping De Duinkant: ‘Mooie gezellige schone camping op een geweldige plek. Dicht bij zee en duinen. Dicht bij de Boschplaat. En heerlijk rustig.’ Lekker tot rust komen op Terschelling, genieten!

Camping Minicamping La Ferme

Camping Minicamping La Ferme

7. Minicamping La Ferme

Wederom een succesvolle camping in Zeeland inclusief Gouden Zoover Award. Een van de gasten zegt het volgende: ‘De gastvrouw van de camping is superlief, alles kan niets moet. Top!’

Camping Strandcamping Groede

Camping Strandcamping Groede

8. Strandcamping Groede

Ook hier lig je binnen no-time op het strand te bakken. Een recente reviewer schrijft het volgende: ‘Erg belangrijk: een familiecamping pure sang! Zeer goede infrastructuur mooie en ruime plaatsen aan zee!’

Camping Minicamping de Vuurtoren

Camping Minicamping de Vuurtoren

9. Minicamping de Vuurtoren

Tip: plan je verblijf op deze camping rondom het Dijkfeest. Dit zegt een gast: ‘Wij zijn hier ontzettend gastvrij ontvangen en hebben genoten van het strand dat op loopafstand ligt. Als bonus ook nog het jaarlijkse dijkfeest mee mogen maken. Een echte aanrader!’

Minicamping Werendijke

Minicamping Werendijke

10. Minicamping Werendijke

Korine schrijft: ‘Gastvrijheid, schoon sanitair, fijne sfeer en prachtige omgeving dichtbij het strand en heerlijk fietsen langs leuke dorpjes.’ Check vooral de foto’s van deze gezellige minicamping.

Camping Molecaten Park Wijde Blick

Camping Molecaten Park Wijde Blick

11. Molecaten Park Wijde Blick

Voor als de zee nog wat te koud is, kun je hier ook genieten van een binnenzwembad: ‘Prachtig binnenzwembad, aanrader! Noordzeestrand op loopafstand.. alles wat een mens zich kan wensen!’ aldus, Daniel.

Camping Anna-Friso

Camping Anna-Friso

12. Camping Anna-Friso

‘Dicht bij het Strand. Mooi strand. Leuk voor de kinderen. Beheerders zijn heel leuke en vriendeijke Mensen. hele leuke kinderanimatie. Wij komen zeker nog een keer terug.’ Klinkt als een topplek om deze zomer te staan.

Camping Mast

Camping Mast

13. Camping Mast

Deze camping midden op Terschelling ligt niet direct aan zee, maar de hele eilandvibe is goed voelbaar. Deze camping is zeer kindvriendelijk: ‘Geweldige gezinscamping. Ik kom hier al sinds mijn jeugd toen het nog een jeugdcamping was en nu met mijn gezin. De kinderen hebben het altijd reuze naar hun zin.’

Camping De Robbenjager

Camping De Robbenjager

14. Camping De Robbenjager

Deze camping heeft ook chalets, voor als je iets meer dak boven je hoofd wil. Een van de gasten schrijft: ‘Het chalet ligt op loopafstand van het strand en er is genoeg te doen in de buurt. Toen we op de dag van aankomst mailden dat we wat later zouden zijn, kregen we binnen 5 minuten antwoord: goede service.’

Camping De Nollen

Camping De Nollen

15. Camping De Nollen

‘Heel schoon sanitair goed verzorgde camping dicht bij strand.’ En als je er dan bij ligt zoals hierboven, is dat dubbel genieten. Let’s go!

Camping De Vliedberg

Camping De Vliedberg

16. Camping De Vliedberg

‘De camping is zeer goed onderhouden, overzichtelijk en rustig. Het personeel is zeer vriendelijk. Gunstige ligging dicht bij het strand en het Grevelingenmeer.’ Bekijk hier de mooie foto’s van deze camping in Zeeland.

Camping Wulpen

Camping Wulpen

17. Camping Wulpen

Ben je ooit in Cadzand geweest? Zowel de plaats als deze camping zijn een aanrader. ‘Vers brood voor het ontbijt. Heerlijke douches. Ik kan nog veel meer vertellen maar het is gewoon een heerlijke camping (vlak bij het strand).’ Need we say more?

Camping De Molenhoek

Camping De Molenhoek

18. Camping De Molenhoek

Het duingras op de camping verraadt het al: je staat hier vlakbij zee. In de recensies lezen we: ‘Het strand is op de fiets goed te bereiken, met de auto 5 minuten. De brasserie heeft een zeer bedreven kok en het eten was echt heerlijk.’

Camping Molecaten Park Waterbos

Camping Molecaten Park Waterbos

19. Camping Molecaten Park Waterbos

‘Strand is dicht bij en in Rockanje is er veel te beleven. Mooie fiets routes in de buurt van de camping en ook de tweede Maas vlakte is een aanrader.’ Dit strand ziet er dan ook heerlijk uit om deze camping te bezoeken.

Minicamping Boudewijnskerke

Minicamping Boudewijnskerke

20. Minicamping Boudewijnskerke

Ook hier sta je vlak aan zee: ‘Camping ligt vlak bij zee en het gezellige Zoutelande! Een mooie plek om een heerlijke vakantie te vieren…’ Op naar Zeeland!

Camping Julianahoeve

Camping Julianahoeve

21. Camping Julianahoeve

Een grote camping waar je vast een plekje kan bemachtigen tijdens drukke tijden. ‘Een super camping. Wel heel groot. Maar voor de kids erg leuk. Veel te doen. Leuk zwembad. Leuke speeltuin. En natuurlijk het strand heel dichtbij.’

Camping Duinoord

Camping Duinoord

22. Camping Duinoord

Hier wil je toch direct je tentje opzetten? Wat een prachtplek! Wij lezen: ‘aan het strand, naast het bos, in de duinen, en op zeer kleine afstand van het gezellige dorpje Nes’, en zijn verkocht.

Camping De Ontdekking

Camping De Ontdekking

23. Camping De Ontdekking

De eerste recensie die we zien: ‘Bijna 3 weken op deze camping gestaan. Kinderen hebben zich super vermaakt! Dicht bij het strand. Grote campeerplekken. Nette schone wc en douche.’ Dat klinkt super, toch?

Is Nederland jouw favoriete kampeerland en sta je dan het liefst aan het strand? Laat het ons weten in de reacties!

Schrijf een review op Zoover en maak kans op een winterzonvakantie t.w.v. €3.000 voor twee personen. Mede mogelijk gemaakt door Lavida Travel.

Uitgelichte berichten

Lieneke