Niets moeten, alleen maar relaxen en dat op een warm eiland omringd door de oceaan. Klinkt als de perfecte zomervakantie toch? Het kan, in een vakantiehuis op Bali, mét personeel dat je volledig in de watten legt.

Een huiselijke sfeer in vakantiehuis Sudanita Homestay (9,3)

Dit vakantiehuis vind je onderaan de berg Agung in het kleine plaatsje Ababi in Oost-Bali. Het is een woning voor echte natuurliefhebbers en de gastheer van dit verblijf laat je maar wat graag ‘zijn’ eiland zien. Neem je wandelschoenen dus mee! Hij vindt het geweldig om te vertellen over zijn land en familiegeschiedenis, terwijl hij je mee op sleeptouw neemt in de mooie omgeving. En terwijl jij het eiland ontdekt, aan het snorkelen bent of de lokale markt bezoekt, wordt je kamer schoongemaakt. En elke dag geniet je van Balinees eten, van ontbijt tot diner. Vind je het leuk om te koken, dan mag je altijd meehelpen in de keuken!

Een paradijs op Bali: vakantiehuis Villa Saffraan (9,7)

Het uitzicht alleen al.. ge-wel-dig! In mei dit jaar verbleven vakantiegangers Luud en Jacqueline in dit vakantiehuis in de plaats Lovina: ‘Wij mochten weer genieten van Villa Saffraan. Voor onze vrienden was het de eerste kennismaking met Bali. We hebben met z’n viertjes een onvergetelijke tijd gehad. Een prachtig keurig onderhouden villa en een geweldige staf. Zeker de lieftallige Kadek die ervoor zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Ze zorgt voor je ontbijt, lunch, diner (en wat kan ze heerlijk koken). Ook regelt ze vervoer om je naar de leukste plekjes te brengen. Vergeet niet een tracking te maken door de Mayong. Gids Putu geeft heel helder uitleg over de lokale gebruiken en je maakt kennis met een stukje authentiek Bali. Na afloop krijg je van Ria een overheerlijke uitgebreide lunch.’

Op en top luxe in vakantiehuis Agus-Mas (9,5)

Alleen al het privézwembad met uitzicht op zee is een reden om eens een kijkje te nemen bij dit vakantiehuis in het noorden van Bali. Dit droomhuis wordt gerund door twee dames die altijd voor iedereen klaar staan. Zo maken ze de lekkerste Balinese gerechten en leggen je de hele vakantie in de watten. Ze doen zelfs de boodschappen voor je! Vlakbij het vakantiehuis is van alles te beleven: van heetwaterbronnen bezoeken tot een tempel bekijken, van struinen door dorpjes tot snorkelen bij het eilandje Menjangan. De vissers op het strand zijn gek op kids en laten ze graag meehelpen met het binnenhalen van de vangst. Vakantieganger Nessie verbleef hier tijdens een vakantie: ‘Superdeluxe, twee weken lang. Helemaal met z’n tweeën. Het zwembad is super en groot en er is een zeer mooie tuin. Een overvolle boekenkast en goede bedden. Schoon, stijlvol huis.’

Wat zijn jouw ervaringen met een vakantie op Bali? Deel ze met andere vakantiegangers door een review achter te laten.

BewarenBewaren

Wij bereiken deze zomer 2 miljoen Nederlandse accommodatie reviews op Zoover. Dat vieren wij uiteraard met jou! En daarom maakt iedereen die voor 10 september een vakantie review achterlaat op Zoover kans op weekendjes weg, een reischeque t.w.v. €400,-, koffers en nog veel meer.

Laurien

Redacteur