Kroatië: ultieme bestemming om te kamperen in de natuur

Redactie - 6 januari 2018

Kroatië: ultieme bestemming om te kamperen in de natuur

Redactie - 6 januari 2018

Staat vakantie vieren voor jou gelijk aan kamperen in de natuur? Het liefst met de zee in je achtertuin? Dan is Kroatië jouw bestemming! Hierbij drie redenen waarom wij gaan kamperen in Kroatië deze zomer.

Kamperen in Kroatië - aan zee

1. Kroatië = kamperen + eilandhoppen in één

Ga je voor het groene Krk? Het rotsachtige Losinj? Of toch het ultieme relaxeiland Cres? Welk Kroatisch eiland je ook kiest, kamperen in de natuur is zo geregeld. Ga voor Camping Cikat, midden in een pijnbomenbos op Losinj. Of voor vijfsterren Camping Krk aan het strand van Krk. Liever de vele wandelroutes op het eiland Cres ontdekken? Dan zit je volgens jullie erg goed op Camping Kovacine. De rustige, groene camping is een heerlijke uitvalsbasis, tipt onder andere reviewer Monique.

Alle campings in Kroatië op een rij? Bekijk hier ons handige overzicht!

Kamperen in Kroatië - kamperen in de natuur

2. Kamperen in Kroatië = relaxte strandvakantie midden in de natuur

Porec, Rovinj, Vrsar, Umag: stuk voor stuk zijn het prachtig gelegen kustplaatsen met een kraakheldere zee voor de deur. Onze lijst met topcampings aan de Kroatische kust groeit dan ook met de dag. Een paar van jullie goed gewaardeerde campings in Kroatië op een rij:

• De kleinschalige Camping Ulika in Rovinj scoort een 8,9 en is volgens jullie ‘Een oase van rust.
  • Camping Laterna bij Porec heeft meerdere stranden en een luxe glamping gedeelte met uitzicht op zee. Review score: 7,5.
  • Helemáál ‘back to nature‘? Naturistencamping Resort Solaris in Porec scoort een 8,3, ligt tussen de eikenbomen en op loopafstand van het strand.
[article href=”http://www.zoover.nl/blog/tips/kroatie-beginners-2/”]

Kamperen in Kroatië - Plitvicemeren3. Plitvicemeren: een van Europa’s mooiste regio’s om te kamperen in de natuur

Kamperen in Kroatië met een nationaal park voor de deur? In Plitvicka Jezera kan het! Het gelijknamige nationale park is een droombestemming voor natuurliefhebbers. Je kunt er eindeloos wandelen langs overweldigende watervallen en kraakheldere meren. Het is een ‘stukje paradijs op aarde‘, rapporteert reviewer Hanny. Op Camping Korana en Camping Borje zit je er om de hoek. Beide campings hebben in de zomermaanden een dagelijks pendelbusje naar de ingang.

Wat is jouw favoriete plek om te kamperen in Kroatië? Weet jij een andere mooie plek om te kamperen in de natuur? Laat het ons weten in een review!