De 5 beste plekken om het noorderlicht te zien

Redactie - 28 december 2017

De 5 beste plekken om het noorderlicht te zien

Redactie - 28 december 2017

[zcontent href=”http://www.zoover.nl/blog/zoover_content/zoover-vakantieweken-spanje/”]

Altijd al het noorderlicht willen bewonderen? Dan ben je niet de enige! In onze poll uit 2016 gaf ruim twintig procent aan weleens te dromen van een vakantie naar het noorderlicht. Tijd om dit eindelijk van je bucketlist af te strepen! Wij selecteerden de beste plekken om deze wens in vervulling te laten gaan.

Noorwegen

Denk je aan het noorderlicht, dan is de kans groot dat je allereerst aan Noorwegen denkt. Dat is niet zo gek wanneer je bedenkt dat je vrijwel in heel het land dit natuurfenomeen kunt bewonderen. De grootste kans van slagen heb je echter in Tromso of de eilandengroep van Spitsbergen. Op deze geïsoleerde archipel in het noorden heb je met name in de winterperiode een grote kans om het noorderlicht waar te nemen. Wacht geduldig tot het moment daar is in de sauna van Hotel Carlion Collection With in Tromso. Daar kom je helemaal tot rust.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/tips/3x-reizen-naar-noorderlicht/”]

Beeld: www.travelingtoworld.com

Fins Lapland

Eén van de meest bijzondere plaatsen om het noorderlicht te bewonderen is waarschijnlijk in het Finse plaatsje Saariselka. En dan bedoel ik met name het verblijf in de schitterende glasiglo’s van Kakslauttanen Holiday Village. Deze iglo’s bevatten enkel een bed maar meer heb je ook niet nodig. Je hoeft hier alleen maar te liggen en te genieten van deze bijzondere ervaring. Dat is nog eens in stijl het noorderlicht bekijken! En zeg nu zelf: eenmaal in die iglo wil je nooit meer naar huis!

IJsland

IJsland is al zo ongelofelijk mooi om een vakantie door te brengen. En dan kun je ook nog eens het noorderlicht bewonderen! Sommige landen hebben ook alles…Het grote voordeel van IJsland is dat het beschikt over een zeer schone en heldere lucht. Met als resultaat een onwijs goed zicht op dit prachtige natuurfenomeen. IJsland heeft niet echt specifieke plaatsen waar je echt moet zijn voor het Noorderlicht. Verblijf na aankomst in Hotel Fron en trek daarna tijdens een roadtrip het land door. Met het aanschouwen van het noorderlicht natuurlijk als kers op de taart.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/tips/mooiste-rondreizen-bucketlist/”]

Beeld: www.moeders.nu

Zweden

In the middle of nowhere deze unieke ervaring beleven? De schilderachtige omgeving van het Abisko Nationaal park in Zweden vormt een waar kunstwerk in de lucht wanneer de groene en paarsachtige tinten prachtig tegen de heuvels en wateren van het uitgestrekte landschap. Abisko is sowieso een plek waar je wilt zijn. Neem plaats in de kabelbaan en laat je vervoeren naar het Aurora Sky Station, waar je wordt getrakteerd op één van de mooiste herinneringen die je ooit zult maken.

Beeld: Canadareizen

Canada

‘Huh, kun je ook in Canada het Noorderlicht waarnemen?’ Dat was in ieder geval mijn eerste reactie toen ik dit hoorde. Maar dat blijkt dus inderdaad te kunnen en dan ook nog eens op een heel bijzondere manier. Reis bijvoorbeeld af naar het plaatsje Yellowknife. In dit stadje, waar voornamelijk Eskimo’s wonen, waan je je echt in een winterwonderland voor volwassenen. Maak overdag een lange husky-tocht of probeer met een hengel de avondmaaltijd te verzorgen. Het echte spektakel begint natuurlijk zodra het donker wordt en de prachtige groene (of soms ook paarse) gloed zich laat zien.

Heb jij het noorderlicht al eens mogen aanschouwen? We zijn benieuwd naar jouw verhaal!