60 seconden in Utrecht: verwarmde terrassen in de Domstad

Redactie - 15 oktober 2017

60 seconden in Utrecht: verwarmde terrassen in de Domstad

Redactie - 15 oktober 2017

Inmiddels is Utrecht al bijna vijftien jaar m’n stadsie. En ik blijf maar bijzondere plekjes in de Domstad ontdekken. Het liefst zit ik op het terras, genietend van het heerlijke uitzicht en lekker mensen spotten. En dat kan in Utrecht ook heel goed op koude dagen!

Terrassen in het centrum van Utrecht

Een mooie plek om authentiek Utrecht te ontdekken is Het Wed. Deze straat ligt vlak onder de Dom en barst van de kroegjes. Bijvoorbeeld Café Orloff, waar het door de sterke heaters zelfs op een herfstige dag superwarm is op het terras.

De Neude lijkt wel een groot overdekt terras. Ouderwetse bruine kroegjes en wat luxere cafés liggen hier vlak naast elkaar. En ze hebben allemaal een verwarmde buitenplaats. De meeste terrassen hebben zelfs kleedjes liggen voor als je het toch een beetje fris krijgt.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/algemeen/wandelen-in-utrecht/”]

Utrecht

Buiten genieten langs de Oudegracht

Door de Vinkenburgstraat steek je vanaf de Neude zo door naar de welbekende Oudegracht. Vergeet niet omlaag te kijken, de straat heeft een echte wall of fame met handafdrukken van Nederlandse sterren zoals Carice van Houten!

Langs de werf (waar de terrassen bijna allemaal verwarmd en overdekt zijn) heb je een prachtig uitzicht over het water en de Dom. Als het donker wordt gaan de lichtjes over de gracht aan, een sprookjesachtig uitzicht gegarandeerd!

Utrecht

Beeld: www.campuslife.nl

Eten op het terras in Utrecht

Blijf je wat langer hangen op het terras in Utrecht, dan hoef je zeker niet lang te zoeken naar wat te eten. De meeste cafés hebben een kleine kaart met heerlijke kroeghappen zoals salades, kipsaté en hamburgers.

Eén van mijn favoriete eetcafés is Café Tilt aan de Lange Jufferstraat. Een ontspannen sfeer, een kast vol spelletjes en burgers (ook vega!) van topkwaliteit. En ook nog eens fijne verwarming en enorme parasols waardoor je zelfs tijdens een fikse regenbui buiten kunt blijven zitten. Blijf na je hoofdgerecht zeker nog even zitten, de dagverse taarten (mijn favoriet: de chocoladetaart) mag je zeker niet missen.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/tips/op-ontdekkingstocht-in-eigen-land-5x-leukste-dagjes-uit-bij-utrecht/”]

Slapen in de Domstad

Utrecht zit boordevol gezellige accommodaties. Dit zijn jullie tips:

Hotel Karel V (Zoover score: 8,2) is een superluxe hotel op loopafstand van de Dom. Ruben overnachtte er met zijn partner: ‘Vanaf het moment dat je de prive parkeerplaats oprijdt, voel je je al een VIP. In één woord: geweldig!

Nog zo’n topper in de binnenstad: Court Hotel City Centre (Zoover score: 8,2). Mastoo schrijft in zijn review: ‘Midden in het centrum, perfecte kamers, heerlijke bedden. Het ontbijt overtrof de verwachtingen. Wij gaan hier zeker terugkomen!

Wat is jouw favoriete plekje op het terras in Utrecht? Deel je tips in de reacties!