Waar Gótico Barcelona’s toeristische middelpunt is, vormt El Raval de multiculturele uitgaanswijk aan de zijlijn. Tien jaar geleden had je hier als toerist niets te zoeken, dat is vandaag de dag wel anders. Wij tippen je de hotspots!

Upcoming wijk mét een randje

El Raval is een upcoming wijk mét een randje. Jaren geleden hebben bewoners de wijk met hulp van de gemeente en ondernemers opgeknapt. De mix van migranten, studenten, muzikanten en kunstenaars maakt van El Raval een interessant cultureel centrum met hippe winkeltjes, moderne kunst, street art, cabarettheaters én wapperend wasgoed.

El Raval

Doen in El Raval

Palau Güell is misschien minder bekend dan La Sagrada Familia of Park Guell, maar is wél de eerste bouwopdracht van schepper Gaudi. Rover zegt op Zoover: ‘Dit mooie paleisje is verstopt in een zijstraat van La Rambla. Het dak was het hoogtepunt!’

Plaça de Catalunya
Plaça de Catalunya vormt het begin van La Rambla, de drukste en meest bekende straat van Barcelona. Op Plaça de Catalunya tref je een bruisend geheel van bussen, taxi’s, toeristen en locals op weg naar werk of familie. Kleurige bloemperken en statige standbeelden maken van het plein een must see.

Plaça de Catalunya

Museum van Contemporary Art (MACBA)
Het MACBA is hét museum van El Raval. Moderne kunst in een modern gebouw. Het plein voor het museum is gezellig druk en vooral bezet door studenten die er relaxen voor of na hun college. Achter het museum liggen een paar fijne terrasjes.

Slapen in El Raval

Hotel Barceló Raval ****

Bina zegt over het hotel: ‘Het uitzicht en interieur is prachtig. Het dakterras is ook de moeite waard, heerlijk chillen met een wijntje. De buurt is nog upcoming, maar zeker levendig en multicutureel, net als Barcalona zelf!’ Gino is ook te spreken over Barceló Raval: De ligging is uitstekend, ondanks de op het eerste zicht ongure buurt. Dit is het beste hotel dat we ooit in Barcelona hadden!

Appartement City Siesta Nr.287 ***

Saskia: ‘Dit appartement is perfect gelegen in de upcoming wijk van El Raval. Wij waren er met onze twee kleintjes, dus het terras was perfect. Ze hebben er heerlijk gespeeld. De wijk is vol met restaurantjes, winkeltjes, La Rambla om de hoek en het strand op twintig minuten lopen.’

Hotel Hesperia Ramblas ***

‘Je loopt direct de wijken El Gotic en El Raval in, waar leuke winkeltjes, tapasbarretjes en restaurantjes te vinden zijn. De metro is op honderd meter te vinden en de jachthaven en het strand op een klein kwartiertje lopen. Wij ontbeten niet in het hotel, maar bezochten dagelijks een patisserie om de hoek, waar ze heerlijke koffie, vers sinaasappelsap en knapperige croissants hebben’, tipt Edith.

Spreekt het jou aan in een upcoming wijk als El Raval te verblijven of is een andere wijk jouw favoriet?

Je vakantievoorpret begint hier! Elke week lichten we een populair vakantieland uit. Deze week draait alles om Duitsland en maak je kans op een 4-daags verblijf in Sauerland. Deze prijs wordt mede mogelijk gemaakt door Voordeeluitjes.nl.

Christine

Redacteur