De temperatuur stijgt langzaam aan steeds verder in Nederland. Tijd voor een weekend of weekje camping in eigen land! Eerder lieten wij je al weten wat de 10 best gewaardeerde Nederlandse campings zijn met zwembad.

In deze top 10 kijken we naar de best gewaardeerde met een zwemmeer of strand. Want hoe heerlijk is het als je uit je tent kunt stappen en een frisse duik kan nemen!

De top 10 campings met zwemmeer

10. De Achterste Hoef – Bladel

Een groot meer, strandje en bosrijke omgeving. Wat wil je nog meer? Op de tiende plek in onze top 10 staat camping De Achterste Hoef. Bezoekers zijn vooral te spreken over hoe schoon de camping is. En dat is natuurlijk ook wel zo fijn!

9. De Nollen – Callantsoog

Op fietsafstand van camping De Nollen vind je het strand. Een fijne gedachte als je weet dat je een warme dag tegemoet gaat. Als je wat eerder in het jaar gaat heb je een mooi pluspunt, dan vind je hier namelijk veel prachtige bloembollen velden.

8. Erkemederstrand – Zeewolde

Ja, deze uitgerekte camping ligt aan het strand! Hoe fijn is dat. Hier is op de warme dagen genoeg waterpret te vinden. En als je geluk hebt kun je zelf je tentje opzetten vlakbij het water! En heb je een hond? Dan is camping Erkemederstrand voor jou, want hier is het extra goed vertoeven voor viervoeters.

7. De Bronzen Eik – Sellingen

Een mooie 8,9 voor camping De Bronzen Eik! Hier verblijf je midden in de bossen en liggen overal om je heen kleine meertjes waarin je verkoeling kunt zoeken. Heerlijk!

6. Recreatiepark TerSpegelt – Eersel

Met een 9 staat op de zesde plek recreatiepark TerSpegelt in Eersel. Hier vermaken kinderen zich optimaal met waterpret als het lekker weer is en er is een leuk indoor speelparadijs voor regenachtige dagen.

5. Strandcamping Groede – Groede

Hoe lekker is dat? Op een warme dag je tentje uitstappen, de duinen oversteken en zo de zee in duiken?! Het kan als je verblijft op strandcamping Groede. Deze camping krijgt een 9,1 dankzij alle reviews op Zoover. En dat is te lezen: ‘Ik kan me geen fijnere camping bedenken. Leuke activiteiten, volop speelgelegenheid en prachtige omgeving.’

4. De Duinkant – Terschelling

De naam van deze camping verklapt het al een beetje, maar de Duinkant vind je uiteraard in het prachtige duingebied van Terschelling. ‘Eigenlijk wil ik er niets over kwijt, anders gaat iedereen hierheen. Een super mooie stek vlakbij het Noordzee strand’, lees je onder andere in de reviews.

3. Camping Kampeerhoeve – Bussloo

Lekker kamperen op het platteland? Dan moet je naar de op twee na favoriete camping in onze top 10: de Kampeerhoeve in Bussloo. Hier sta je tussen de koeien met je tentje en neem je bij warm weer een frisse duik in het zwemmeer. In de reviews valt vooral te lezen dat bezoekers van zijn van eigenaren Ingrid en Piet.

2. Camping Julianahoeve – Renesse

In het Zeeuwse Renesse vind je camping Julianahoeve. Deze camping eindigt met een 9,2 op de tweede plek in onze top 10. En hoe kan het ook anders, want je zit zo op het strand vanuit deze camping. Heerlijk genieten op een warme zomerse dag of als je even wilt uitwaaien.

1. De Watermolen – Opende

De populairste camping met zwemmeer volgens Zoover reviewers met een 9,6 is… De Watermolen in Opende! Deze camping is sowieso een groot favoriet, want het won in 2016 ook al een Gouden Zoover Award. In de reviews lees je dat bezoekers vooral te spreken zijn over de relaxte sfeer en fantastische omgeving. En ook de eigenaren vallen in de smaak: ‘Ramona, André en hun team laten merken dat je echt welkom bent’, schrijft Jos.

Heb jij dit jaar een mooie, leuke of grappige vakantiefoto gemaakt? Stuur 'm dan nu in voor de Zoover Vakantiefoto van het Jaar 2017 en maak kans op een splinternieuwe Nikon camera en Pixum voucher!

Chris

Redacteur