Griekenland heeft volgens jullie het lekkerste eten

Eten is belangrijk. Heel belangrijk! En zeker op vakantie wil je kunnen genieten van lokale gerechten en lekkernijen. Soms ga je juist speciaal naar een bepaalde regio of vakantieland voor het eten.

Wij vroegen ons af in welk vakantieland jij het liefste aan tafel schuift. In totaal hebben meer dan 1300 Nederlanders hun stem laten horen.

Eilandhoppen in Griekenland - Naxos

Griekenland is favoriet

Net als bij gastvrijheid is Griekenland volgens jullie ook qua eten favoriet. Het vakantieland kreeg 30% van alle stemmen! Rachel liet op Facebook weten ook fan te zijn van het Griekse eten: ‘Griekenland blijft favoriet! En ik bof, want ik heb mijn eigen Griekse kok thuis.’

Natuurlijk is ook Italië een plek waar je heerlijk kunt tafelen. Het land kreeg uiteindelijk 21% van de stemmen. Op de derde plek eindigt Spanje met 12%.

Lees ook:23 eenpansgerechten voor op de camping die makkelijk en gezond zijn

Liever niet naar Denemarken

Onderaan staat Denemarken met 0%. Het Scandinavische land blijkt niet populair als het om eten gaat. Ook Egypte kreeg 0% van de stemmen. Engeland, Amerika en Tsjechië blijken ook niet het lekkerste eten voor te schotelen en kregen alledrie 1%.

Mosselen eten in Zeeland

De uitslag

Hieronder kun je de complete uitslag van de poll bekijken.

In welk vakantieland kun je het beste eten?

• Griekenland 30% 397 stemmen
  • Engeland 1% 9 stemmen
  • Egypte 0% 6 stemmen
  • Denemarken 0% 1 stemmen

Totaal aantal stemmen: 1343

Lees ook:Spaghetti alle vongole: eten om nooit te vergeten

Smullen op vakantie

Al enig idee in welk vakantieland jij deze zomer zit te smullen van lokale gerechten? Wat dacht je van de Zoover.nl top 10;

Geschreven door

Chris

Houdt wel van een goede vakantie. Verder update ik graag anderen met de leukste nieuwtjes, tips en inspiratie!

Schrijf een review over je vakantie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Naar het formulier

Deel dit bericht: Mail Twitter Facebook