Je vakantievoorpret begint hier! Elke week lichten we een populair vakantieland uit. Deze week draait alles om Duitsland en maak je kans op een 4-daags verblijf in Sauerland. Deze prijs wordt mede mogelijk gemaakt door Voordeeluitjes.nl.

Griekenland barst van de eilanden. In totaal liggen er meer dan 6000 rondom het zonnige vakantieland. Daarvan kent iedereen er een groot aantal en zijn er nog heel wat onbekende (en onbewoonde) eilanden. Maar wat is eigenlijk het mooiste Griekse eiland? Dat vroegen wij aan jullie in de laatste Zoover poll.

Kos is de favoriet

Het werd nog even spannend, maar met 26% van de stemmen bleek Kos uiteindelijk de favoriet. Het had niet veel gescheeld of Karpathos was ervandoor gegaan met de eer. Dat eiland kreeg 21% van de stemmen.

In totaal hebben meer dan 3000 Griekenland liefhebbers hun stem achtergelaten.

NIEUW: in de nieuwste Zoover poll zijn we benieuwd wat jij het mooiste bewoonde eiland van Nederland vindt. Stem nu op je favoriet!

Kleine eilanden minder populair

De wat kleinere Griekse eiland zoals Koufinissi en Poros staan onderaan met 0% van de stemmen. Mikonos, Simi en Evia krijgen 1%. Dit zijn grotendeels kleinere eilanden die ook vaak minder bezoekers krijgen. Veel eilanden kunnen ook een dag bezocht worden. Zoals Simi vanaf Rodos, wat een paar uur varen is.

Ben jij het eens met de poll of heb je een andere favoriet?

Chris

Redacteur