De Zoover Award voor Beste Vakantieland Europa gaat dit jaar naar… Frankrijk! Het vakantieland staat bovenaan onze top tien met een gemiddeld waarderingscijfer van 8,4. Vorig jaar stond het land nog op een zevende plaats met een 8,22.

Frankrijk wint Zoover Award

Voor de Award zijn meer dan honderdduizenden van jullie beoordelingen uit 2016 meegenomen. Daarin lezen we onder andere dat de familie Ruigrok fan is van de Cote d’Azur: ‘Je zit even in de auto, maar dan heb je ook echt wat. Wat een prachtige omgeving!’ En Richard laat weten graag op wintersport te gaan in Frankrijk. Les Trois Vallées is een prachtig gebied met mooie uitzichten en uitdagende pistes.’

Fabienne Javault, directeur van het Frans Bureau voor Toerisme, is enorm trots op de Zoover Award. ‘Dit is het bewijs dat Frankrijk een fantastisch mooi land is en dat het veel te bieden heeft. We hopen ook dit jaar weer vele Nederlanders te mogen ontvangen.’

Griekenland is niet langer favoriet

Hoewel Griekenland volgens jullie met 45% van de stemmen overtuigend het meest gastvrije vakantieland is, doen de Grieken minder goede zaken als we kijken naar de Zoover.nl reviews. Het vakantieland zakt dit jaar van een eerste plek met cijfer 8,7 naar de achtste plek met een 7,88.

Oostenrijk blijft een favoriet van de Nederlander en staat ook dit jaar weer op de tweede plek. Naast de ideale wintersportbestemming wordt een zomervakantie in Oostenrijk ook steeds populairder.

België in opkomst

Het lijkt erop dat onze zuiderburen steeds meer in de smaak vallen bij de Nederlandse vakantieganger. België steeg van de laatste naar vijfde plek in onze meest gastvrije vakantielanden poll en eindigt dit jaar op de vierde plaats in de lijst met best gewaardeerde vakantielanden.

Nieuw dit jaar in de lijst is Luxemburg. Het kleine, redelijk onbekende, vakantieland krijgt steeds positievere reviews. ‘Piepklein maar fijn’, schrijft Frank in een review en I. Blommestijn laat weten dat Clervaux perfect is voor een minivakantie. ‘Wandelen, fietsen, golfen. Alles is mogelijk!’

Win meer Frankrijk

Ook fan van Frankrijk? Om te vieren dat het vakantieland de Zoover Award heeft gewonnen geven wij vijf jaarabonnementen weg op het Leven in Frankrijk magazine en een jaaragenda 2017. Laat hieronder weten wat jouw favoriete Franse streek, regio of stad is en maak kans. Op vrijdag 10 februari maken wij de winnaar hier bekend.

In welk land ben jij onlangs op vakantie geweest? Laat een review achter op Zoover.nl en wie weet staat jouw favoriete vakantieland volgend jaar in de top tien.

Je wintersport begint bij Zoover! Maak t/m zondag kans op een wintersport voor twee incl. verblijf en skipas naar Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn.

Redactie

Redacteur