Snoeperds opgelet! Stiekem peuzelen van koekjesdeeg tijdens een baksessie hoeft niet meer jouw geheimpje te zijn. Lekkerbekken bij Cookie Dough is hip. En je hoeft er niet meer voor naar the Big Apple af te reizen. Ons eigen, hippe Rotterdam opent deze week Baker’s Dough. Zoover neemt je mee voor een kijkje in grootmoeders keuken.

Cookie Dough bars veroveren New York (en Rotterdam)

The Cookie Dough Cafe, Cookie Dough Confections en Cookie DŌ NYC: stuk voor stuk hippe horecagelegenheden in New York waar je lekker kunt smullen van koekjesdeeg. Vergeet ijscoupes en frozen yoghurt met spannende toppings: cookie dough is nu je-van-het. Browniedeeg, red velvet, deeg met biscuit en gezouten karamel. Loopt het water je al in de mond? Goed nieuws, want voor een lekkere schep koekjesdeeg hoef je dus niet meer acht uur te vliegen. Hoogstens op de trein of in de auto richting Rotterdam te springen.

bakers tough rotterdam - cookie tough bar

Is rauw koekjesdeeg eten slecht voor je?

Laten we het een guilty pleasure noemen. Eentje waarbij van die wezentjes je kleding ’s nachts stiekem een maatje kleiner naaien. Maar over salmonella hoef je je niet druk te maken. Baker’s Dough serveert ready-to-eat koekjesdeeg dat je dus veilig kunt eten.

bakers tough rotterdam - cookie tough bar

De eerste cookie dough bar van Nederland: zo begon het

Wat begin februari begon als een spontaan idee, heeft zich nu ontwikkeld tot werkelijkheid met een ware woonkeuken! Wij zagen dat ze in Amerika massaal in de rij stonden voor eetbaar koekjesdeeg… Los van het feit dat we hier zelf al honger van kregen, stelden we ons de vraag waarom dit geweldige concept niet al in Nederland te vinden was? Ook Google bevestigde dat er in ons kikkerlandje nog geen cookie dough bar is… Diezelfde dag is Baker’s Dough ontstaan.’ – Paul en Eline

Douuuuugh my god, een echte koekjesdeegbar

Zeg nou zelf: de superleuke horecagelegenheid in de Pannekoekstraat – één van de hipste straten van de stad – is een mooie extra reden om de agenda vrij te maken voor een dagje Rotterdam, toch? Maak je er een weekendje van? Appartement Dependance en Suitehotel Pincoffs zijn aanraders voor een nachtje weg van huis.

bakers tough rotterdam - cookie tough bar

bakers dough rotterdam - cookie tough barBij het hippe Baker’s Dough waan je je bij oma aan de keukentafel waar je stiekem je vinger door de beslagkom haalt. Net als je bij frozen yoghurt gewend bent, staat hier ook het Create-It-Yourself-concept centraal. Je kunt je eigen cookie dough samenstellen. Eerst kies je je favoriete basisdeeg om deze vervolgens te bedekken met toppings en sausjes. Voor het echte zomerse gevoel voeg je een bol ijs toe.

Wat is jouw ultieme cookie-dough-traktatie? Je kunt er nog twee nachtjes over dromen, want de officiële opening voor het grote publiek is op 23 mei van 12 tot 20 uur aan de Pannekoekstraat 82A in Rotterdam.

We zijn benieuwd wat je van deze hippe Baker’s Dough vindt. Laat je het weten in een reactie?

Zin in meer vakantie-inspiratie? Volg Zoover ook op Instagram.

Uitgelichte berichten

Marloes